×œ×¤× ×™ הבחירות בי-× ×”×ª×’×œ×” ברגע ×”×חרון ברקת כרוקח ×”×¡×›×ž×™× ×¢× ×’×•×¨×ž×™× ×›×ª×•×ž×™× ×œ×™×¦×™×¨×ª רצף התיישבותי מירושלי×, דרך ×©×˜×—×™× ×©×œ כפרי מיעוטי×, ועד ×œ×”×ª× ×—×œ×•×ª מעלה ×דומי×. ×™×¨×•×©×œ×ž×™× ×¨×‘×™× ×©××™× × ×ž×¡×›×™×ž×™× ×œ×‘×œ×’×Ÿ שכזה התחלחלו שזו ×”×ופציה ×”×›×™ שפויה לרב פרוש. ×—×œ×§× ×‘×¦×¨ ×œ×”× ×¡×ª× ×ת ×”××£ והצביע ×œ× ×¢×œ ××£ הכל כדי שלפחות תרד רמת הכפיה הדתית בעיר, ×•×—×œ×§× ×”×—×œ×™×˜ שלמרות התחזיות ×”× ×•×¨×ות לכ×ן ×•×”× ×•×¨×ות לש×, ×ין ×œ×”× ×™×›×•×œ×ª ×ž×¦×¤×•× ×™×ª ללכת ולהצביע ל××£ ×חד ×ž×”×©× ×™×™× ×•×”×¦×‘×™×¢ מעין הצבעת מח××” לדן בירון, ×©×™×¦× ×œ×¨×’×¢ ×ž×¢× ×Ÿ ירוק כדי להיות ברירת מחדל שפויה. ×ין על העיר הזו… ×œ× ×¡×ª× ×–×• ×חת היחידות ×‘×¢×•×œ× ×©×™×© על שמה ×¡×™× ×“×¨×•×, וספציפית ×חד שמדבר על ×יבוד ×¢×©×ª×•× ×•×ª ב×קסט××–×” דתית.
בין כל ×”×כזבות מברקת, הגדולה ביותר לרגע ×–×” היתה ×”×›× ×™×¢×” ×œ×“×¨×™×©×•×ª×™×”× (×”×לימות) של ×”×—×¨×“×™× ×©×œ× ×œ×¤×ª×•×— ×ת ×—× ×™×•×Ÿ ×¡×¤×¨× ×‘×¡×•×¤×™ השבוע (×”×ª×ž×•× ×” ב×דיבות ×’×™×, × ×œ×§×—×” ×ž×”×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ פוסט עד כמה שהצלחתי לברר, ומופיעה פה בווד××™ בלי רשות, עד שיבו×ו להרביץ לי). למי ×©×œ× ×™×•×“×¢ במה מדובר, היתה ×”×¤×’× ×” ×לימה למדי שהסתיימה בפציעות של ×©×•×˜×¨×™× ×¨×‘×™×, ×›×”×ª× ×’×“×•×ª על כך שהעריה תפתח ×‘×—×™× × ×ת ×”×—× ×™×•×Ÿ שמתחת לשער יפו כדי ×©×œ× ×™×ž×©×™×š ×©× ×”×ž×¦×‘ ×”×בסורדי של ×—× ×™×” על מדרכות ×•×¤×§×§×™× ×יומי×. ×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ לקבל ×”×ª× ×’×“×•×ª דבילית בלי הצעת ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×•×ª ש××™× ×Ÿ ×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×¡×˜×™×•×ª-רגשיות וחסרות כל קשר למצי×ות (×•×’× ×œ×œ× ×”×¦×“×§×” הלכתית ×ו משהו, חס וחלילה). ×בל בעיר הזו כבר ××™ ×פשר לצפות ב×מת ×œ×”×ª× ×”×’×•×ª בוגרת ×•×”×’×™×•× ×™×ª. הקהל החרדי ×”×× ×˜×™-×¦×™×•× ×™ מסרב להשמע לממשלת ×”×ž×™× ×•×ª ×‘×™×•× ×”×חד, ×•×ž×ª× ×’×“ בכל כוחו ×œ×”×ª× ×”×’×•×ª ×”"×—×™×œ×•× ×™×ª מדי" של הממשל היהודי ×‘×™×•× ×חר. שיחליטו ×ולי?
ו××– כמובן ×”×’×™×¢ תורו של מצעד ×”×’×ווה. ×× ×™ שמחתי לשמוע ×©×”×©× ×” ×œ× ×¢×•×©×™× ×œ×ž×¦×¢×“ יותר מדי בעיות, ו×× ×”×•× ×”×™×” בשישי ×•×œ× ×ž×—×¨, הייתי ×’× × ×•×¡×¢ לצעוד בו.
Ynet מתח דתי בי-×? "העיתוי למצעד ×”×’×ווה × ×¤×œ×" – חדשות
×‘×ž×§×•× ×–×” ×ריע לו מרחוק כדי ×œ× ×¡×•×ª לעבוד, ו×שמח לרגע קט שיש סיכוי שברקת בכ"×– יחזור בו מחזרתו ויפתח ×ת ×”×—× ×™×•×Ÿ למרות ההתקפלות ×œ×¤× ×™ שבוע. במקביל התחילו ×“×™×‘×•×¨×™× ×›×ª×•×ž×™× ×¢×œ ×”×¤×’× ×•×ª × ×•×›×—×•×ª ×‘×¢×¨×™× ×¢×¨×‘×™×•×ª בישר×ל. ×‘×©× ×” שעברה שיפדו ×ותי ×›×ן חברי ב×ותו ×”× ×•×©× ×¢×œ ש×× ×™ עושה ×יפה ו×יפה ×•×ž×ª× ×’×“ לחופש הביטוי של ×× ×©×™× ×©×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×“×¢×ª×. ×× ×™ ×מרתי ש×× ×™ ×ž×ª× ×’×“ ×œ× ×™×¦×•×œ חופש הביטוי (×©×§×™×™× ×¨×§ בפוקס בישר×ל), כדי ליצור פרובוקציות, ויצ×× ×• בלי הסכמות מיוחדות על מה × ×›×•×Ÿ ×•×œ× × ×›×•×Ÿ.
××– ×יך לשגע ×ת המשוגעי×, בלי לפגוע ×‘×–×›×•×ª× ×œ×”×ª×‘×˜×? ×”×©× ×” יש לי רעיון חדש. ×œ× ×œ×¢×¦×•×¨ ×ת ×”×ž×¦×¢×“×™× ×”×œ×œ×• בעליון, ×’× ×œ× ×œ×¢×©×•×ª ×”×¤×’× ×” × ×’×“×™×ª ב×ותו הזמן והמקו×, ××œ× ×œ×§×—×ª ×ת הצד של "×”× ×“×¡×” חברתית", ברוח ×”×”××§×¨×™× ×©×‘×›×•×‘×¢×™× ×”×œ×‘× ×™×-עד-×פורי×, ולהצטרף פשוט לשורות ×”×ž×¤×’×™× ×™× ×”×›×ª×•×ž×™×. המצעד יצ×, ×בל ×™×”×™×” מוצף בכל כך הרבה "ירוקי×" עד שיוטבע הקול ×”"כתו×". מה ××ª× ×ומרי×? ×× × × ×¡×”, × ×•×›×œ לגייס ×©× ×™ לובשי טישרט ירוק על כל מפגין ×›×ª×•× ×•×œ×”×©×ª×œ×˜ ×œ×”× ×¢×œ המצעד ×ž×‘×¤× ×™×. × ×¨××” לי שווה ×œ× ×¡×•×ª… ×ת הפרובוקציה הזו ×× ×™ מתבל בציור השמן ×”× ×”×“×¨ של ידידי מ×יר ×œ×•×•×™× ×’×¨, ×©× ×§×¨×, ×יך ל×, "×¡×™× ×“×¨×•× ×™×¨×•×©×œ×™×". ×× ×™×•×¦× ×œ×›× ×œ×‘×§×¨ בסי×טל, שווה לר×ות ×ת ×”×ª×ž×•× ×” בגודלה ×”×מיתי ×•×”×ž×¨×©×™× ×ž×וד, ×•×’× ×ת ש×ר ×”××ž× ×•×ª שה×יש המוכשר והרגיש ×”×–×” יוצר.
לבסוף, כדי לתפור ביחד ××ž× ×•×ª, שגעון ×•× ×™×ž×” חיובית, הציצו בכמה ×ª×ž×•× ×•×ª מקדימות מהפקה עתידית של ×˜×™× ×‘×¨×˜×•×Ÿ לעליסה ב×רץ הפל×ות (×ו ×©×ž× ×¡×™×¤×•×¨ המשך לסיפור המקורי?). תודה ×œ× ×•×¨×™×ª על ×”×œ×™× ×§!
במדינה נורמלית אתה צודק אלא שאסור לשכוח שאבירי חופש הביטוי לא באמת עושים זאת לתפארת הדמוקרטיה. אותם שמאלנים עדיניים שיגיעו להפגנה ילמדו מהר מאוד ש"יהודי לא מזיז יהודי" זה ביטוי יפה רק כשהולכים להזיז אותם. אותם כתומים ישמחו מאוד להרביץ הלכות תורה ויהדות בבוגדים.
עוד בצעירותי למדתי את הלקח שהלכתי עם עוד כמה תמימים שכמותי לעצרת של נביאם מאיר כהנא וחזרתי בשן ועין.
אני יודע שזה נשמע תבוסתני אבל ברור לכולם שאם העניין יגרר לאלימות הנפגעים הראשנים יהיו ערבים ואחריהם השמאלנים התמהונים אוהבי הערבים. שהמצב ממש יתדרדר, המשטרה תמהר להתנצל בפני עבריניי הגבעות.
אז מה בדיוק היית מציע? להרים ידיים? להתעלם? להפגין בשקט מרחוק?
קודם כל "עיריה" ולא "עריה"
דבר שני, נראה לי שברקת חייב לארגן לעצמו דחוף קומבינטור או 2 שיש להם קשרים מאוד חזקים עם ראשי העדות החרדיות למיניהן. ללופו היו כאלו ובגלל זה הדברים תקתקו, גם כשהדברים היו למורת רוחם של החרדים.
הקטע של החניון בסוף יפתר כרגיל עם הפתרון הידוע: הוא יפתח עם גוי. זה לפחות ההימור שלי, תלוי כמובן מי יצליח יותר לכופף את מי. כרגע נראה שהחבר'ה החרדים מעבירים את ברקת שיעורים.
קומבינטוריקה זה הכלי הנכון ליציבות שלטונית והתנהגות שפויה של הקהל? אוי נו…
אני מבין שאי אפשר לשרשר תגובה לתגובה משורשרת (אני זוכר שכתבת על זה פעם)
שוב אני אומר, אתה צודק, אבל שמתעסקים עם אנשים שהחוק לא תופס לגביהם כבר כמה עשרות שנים כדאי להיות חכם ושלם מאשר צודק ופצוע. לדעתי הפתרון הוא דווקא כן הפגנה נגדית כך שגם הקבוצה תגן עליך וגם המשטרה תגן עליך.
לכשיבינו בארץ ששלטון החוק חשוב יותר מכל דבר אחר (כולל הכיבוש, כפיה דתית, תאונות דרכים והכל) כל שאר הבעיות יפתרו מעצמם. עד אז נשאר עם הקומבינות הרמאויות הקטנות, הגדולות והאלימות. אין מה לדבר אנחנו בדרך להשתלב במרחב בלי בעיה.
כן, החלטתי שהשרשורים האינסופיים מפריעים לקריאת הדיון, ואני משאיר לי רק את ה"זכות" לענות בעצמי בהתייחסות ספציפית.
לגבי הפגנה נגדית – אני לא רואה בזה פואנטה, שלא לדבר על האמירה הבעייתית של זה (שתי כנופיות זרות באות להלחם בטריטוריה של אוכלוסיה אחרת, עושים יום בלגן והולכים). אני לא רוצה שהמדינה תגן על אף אחד ללא צורך, אני מדבר על להוציא את האוויר מכל ההפגנה הזו. לפרק את האלימות למעגלי שיחה או משהו. אני מצטער, חטפתי איזה וירוס היום, אולי אני קצת נאיבי כי אין לי כוח לחשוב כראוי 🙂
חץ- לפי הפרסומים שקראתי בכל מקרה הסיכום היה שהשומר שמתפעל את המקום יהיה גוי ולא ילקח כסף, כך שבהפעלת החניון כשלעצמה אין שום חילול שבת. מה עושים יהודים חילונים שיש להם מכוניות זה עניינם.
עופר, הרגע אמרתו שאין הגיון, ואתה מחפש הגיון?
החדשות האחרונות ברדיו היו שחניון ספרא לא יפתח אבל אחר לידו כן יפתח, הדוסים עדיין לא נרגעו כי הבעיה שלהם היא כמובן עם כל חניון שהוא…
בנוגע לקומבינטוריקה – לא נעים להודות, אבל זה כנראה הכלי הכי יעיל ליציבות שלטונית והתניית התנהגות שפויה של הקהל. אולי לא הכי דמוקרטי, אבל אם נצא מנקודת הנחה שהקהל החרדי לא מעוניין שיחנכו אותו ברוח הפלורליזם וקבלת האחר, עסקנות היא כנראה האמצעי הכי אפקטיבי לתקופת שקט בעתיד הנראה לעין. אי אפשר שלא לתהות כמה זמן העיר על כרעי התרנוגלת תוכל להחזיק בין תקופות שקט לתקופות לא-שקט, אבל זה דיון מורבידי יותר לנסיבות אחרות.
מעבר לזה – אח'לה, אח'לה של רשומה. התמונה פלאית לחלוטין וחילצה ממני כמה לוֹלים עסיסיים. מיד לאחר מכן מצאה את דרכה לדסקטופ שלי.
יעיל מיידית אבל לא לאורך זמן ונדון לכישלון בטווח הרחוק. אני בעד הסברה ושיתוף פעולה, אולי יום אחד להפוך את האנשים האלו ליותר דמוקרטיים.
What would Teddy do?