אוברדוז של מים?

אתר הספקנים הישראליים שפינוזה מייבא לארץ את אירוע ה"התאבדות" ההמוני של 1023. האירוע יתקיים במרכז תל אביב ברביעי בפברואר ולא יעצבן לצערי אף אחד, אבל יעשה הרבה כיף לקהילה ויעזור לגבש אותה, ואולי יצליח לתת אפקט הסברתי לכמה עוברים ושבות.

אז למה בעצם קהילת הספקנים חוזרת לעסוק כל כך הרבה בהומאופתיה?

כי מדובר במים. לא מרכיבים אקזוטיים, לא קרני קרנפים נדירים וטקסי לחשים, אלא מים מים בששון מהברז הביתי. אין איך להתחמק מכמה שהפשטות הזו גורמת לכל השאר להראות מעליב לאינטיליגנציה.

כי זה סותר בצורה טרוויאלית את כל מה שאנחנו יודעים על הפיסיקה של מולקולות. הרעיון של זכרון מים הוא הזוי והדילול הזה פשוט לא נכון מתמטית. ההתקפה של הרעיון של ההומאופתיה על ההגיון הבריא היא ישירה ומדויקת כל כך שקשה להתעלם.

בבית המרקחת הרגיל במקום הכי בולט, מול בעל מקצועכי משתמשים בהכנה בציוד מדעי (לפחות בסרטי התדמית) והכדורים מגיעים בבליסטרים לבית המרקחת כאילו שזה שווה ערך לתרופות אחרות, זה הפסבדו-מדע בהתגלמותו. בניגוד לתורות אחרות שמאוד אוהבות להראות אקזוטיות וחיצוניות, ההומאופתיה עושה הצגה משכנעת של תרופה קונבנציונאלית על המדף בסופרפארם וזה נמכר בבית המרקחת הרגיל במקום הכי בולט כשאתה עומד מול בעל מקצוע. דבר דומה לזה אפשר אולי למצוא רק עם "נרות אוזניים" באוסטרליה.

כי הומאופתיה יותר מיינסטרים ובולטת אולי מכל פסבדו-מדע אחר.

כי ראנדי אוהב לפרוט על זה בהרצאות שלו, כאילו שרייקי, דיקור ושאר הוודו איננו מסוכן, אבל ההסבר של הדילול והניעור הוא תיאטרלי, פשוט וגורם למוח עם הבנה מינימלית במדע לצמרמורת. זה פשוט תיאטרון מצוין.

וכן, לאור הסיבה האחרונה שציינתי, אני טוען ששנאת ההומאופתיה עוברת את ההגיון ופולשת לתחומי הרגש, דבר שאין ספקן שחסין לו 🙂

(תשובות נוספות נתנו ספקנים אחרים כאן וכאן)

ולמרות שכרגע ידוע לנו על מעט מאוד מקרי מוות או פגיעה בלתי הפיכה כתוצאה מהזנחה טיפולית של אנשים שויתרו על רופאים לטובת הומאופתים, אני לא חושב שיזיק לעורר תשומת לב לנושא. זו ירית נסיון, לראות אם נוכל בעתיד לטפס על הרים יותר תלולים, כמו להתקיף את טענות מתנגדי החיסונים.

לכבוד הפרויקט הנה מערכון של הצמד מיטשל וווב שתמללתי לאנגלית ואף תרגמתי לעברית. אתם מוזמנים להפיץ!

5 תגובות בנושא “אוברדוז של מים?”

  1. מעולה!
    את המערכון ראיתי אצלך בעבר, אבל הרעיון הזה של אירוע "התאבדות" נפלא!
    עכשיו אם רק הייתי יכול לדחות את הלימודים ביום וחצי, הייתי מגיע בשמחה.

  2. יש לי רעיון אדיר לסטארט-אפ בנושא הומאופתיה (או הונאופתיה אם תרצו):

    סבון כלים הומאופתי!!!!!

    ידידותי לסביבה, זול לייצור, עם מתח רווחים כמעט אינסופי ליצרן. למעשה עם כמות הדטרגנטים שיש במים שלנו באופן מובנה לא צריך לעשות כלום. פשוט למלא בקבוקים ולמכור.

    להערכתי זה יעמוד היטב בבדיקות מעבדה, אם כי ייתכן שצריך לדלל את מי השתייה עוד יותר כדי לעמוד בסטנדרטים ההומאופתיים.

    שנגייס משקיעים?

  3. ואם כבר מעלים סתאאאם רעיונות שולתתים!!!!!!!1 אז יש לי רעיון.
    החומר העושה-כל ההומאופתי. החומר ירפא כל מחלה, יאחה כל עצם שבורה בחדרי מיון הומאופתיים, ישמש כסבון כלים שיכול להסיר כל לכלוך, וגם יזין אותך בשיטה הומאופתית וישחררך מהצורך להשלים את תזונתך בגלולות ויטמינים ומינרלים.

    דרך ההכנה פשוטה ביותר:
    לוקחים מי ביוב מהכניסה למכון הטיהור הקרוב, מדללים אותם לפי התקנים המקובלים בתעשיית ההומאופתיה, ומוכרים את המים המדוללים בבקבוקונים.
    לתוך המים האלה נכנסו כל התרופות, כל חומרי הניקוי, כל שאריות המזון, וכל הכימיקלים שנצרכו בשעות האחרונות בעיר הנמצאת ליד מכון הטיהור.

    מר סתאאאםאחד נכבד, תן לי בבקשה מס' פקס או כתובת דוא"ל של המשקיעים שלך כדי שישקיעו גם במיזם המהפכני שלי. לאחר תחילת הייצור ולגימת הטיפה הראשונה מחומר הקסמים שייוצר על ידי המיזם שלי, יש לצפות שאוזניי יתחילו לתפקד ואז אוכל להשתמש גם במס' טלפון דיבור.

  4. שודד
    אתה מתאר בעצם את מעיין החיים!!! מצאת את הדרך לחיי נצח!! זה ממש הגיוני – אם מי ביוב יכולים להרוג אותנו בגלל הכימיקלים והחיידקים שבהם (והוירוסים והטפילים, והתולעים, והרימות וכל השאר) אזי אם תכין רמדי מ"מי המוות" הללו, תזכה לחיי נצח. אם יש סטארטאפ, אני בפנים.
    אבל אם מי ביוב לא יכולים להרוג אותנו, זה לא ממש משנה, כי מקובל שכן ולכן זה נכון. הגיון הומאופתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *