תמיד יש פוץ (על טכנולוגיה ומוסר)

איזה אחד צלם פרסם תגובה (אל תטרחו אפילו לצפות) לסרון שמדגים טריק עיבוד תמונה חביב שפירסמו שני ישראלים ביוטיוב:

האלגוריתם חביב וחכם, ולחלק מהפיצ'רים שלו דורש פורמט תמונה מורחב שכולל מידע מטא וכל מיני, ובכללי ברור כי אינו מופעל היום על אף דפדפן ומצוין שאינו מיועד לכל תמונה.

בא אותו המגיב וטוען בלהט שהוא "נפגע אישית" מהאלגוריתם החביב וחסר הכוונות המוסריות. האלגוריתם בא להשחית לו את התמונות ולדפוק לו את הקומפוזיציות! האלגוריתם פוגע לו בציפור הנפש!

לכל מי ששכל בקודקוד ברור שזו פונקציה של הדפדפן, והיוזר יכול יהיה לקבוע לעצמו אם להפעיל או להפסיק את הפיצ'ר, על אפו וחמתו של מציג התמונות, גם אם יהיה מטא-דטה כלשהוא בקובץ או בקוד העמוד שירמזו כי אפקט הRETARGET אינו רצוי, אין מי שחייב יהיה לציית לכך אם לא בא לו. זו החלטה של היוזר איך לראות את הדף, ויוכיחו ADBLOCKER, גריזמונקי וחברים.

9 תגובות בנושא “תמיד יש פוץ (על טכנולוגיה ומוסר)”

  1. האמת היא שהבחור לא נראה מי יודע כמה אינטיליגנטי, למרות שהוא מתיימר להיות. בקיצור – עוד מתחסד אמריקאי, שמשתמש בתכנות כדי ליפות את התמונות שלו עם תכנות שמתאימות לו, וכואב לו לראות אנשים אחרים נהנים.
    אתה לא רוצה שיעשו בתמונות שלך שימוש כזה? אל תעלה אותם לרשת. פשוט מאוד.

  2. "לכל מי ששכל בקודקוד ברור שזו פונקציה של הדפדפן".

    אז לא, חומד, לא כולם הייטקיסטים כמוך ומכירים את נבכי נפשו של הדפדפן המעונה (כל אחד מהם). יש הרבה מאד אנשים שמחשב אינו חלק אינטגרלי מכף ידם ו/או אחת או שתי אונות המוח.

    אני מסכימה שהפיתוח הזה מגניב, אבל ברוב המכריע של המקרים, האמנים שמציירים ו/או מצלמים עסוקים באמנות ולא באלגוריתמים ומערכות הפעלה. אל תרד על כל העולם רק בגלל שהוא לא חושב כמוך ו/או אין לו את הידע שלך.

  3. אם תעזבי רגע בצד את הירידה שלי על הבנתו הטכנית (או חסרונה), הפואנטה היא יותר כללית. אם לצטט את קלוד דבוסי "כל מעשה יצירה יתפס ע"י מישהו כהתקפה אישית". עוד לא החלטתי עם זה מצחיק או עצוב… אנשים מתעצבנים כל הזמן מדברים גם אם אין ממה להתעצבן. התגובה האוטומטית הזו מקדמת איכשהוא את המין האנושי? זה הפחד משינויים? איך זה עוזר לאבולוציה, "הגן המתעצבן" הזה?

  4. ברור שעליו, אם לדגע חשבת אחרת אני מתנצל.

    אני דיברתי על התגובות של אנשים לידיעות על חידושים בצורה שלילית, גם אם אין להם השפעה מזערית או מיידית על החיים שלהם.

  5. חמוד. אבל אני בספק אם הטכנולוגיה הזו תיושם בצורה שהחברה שפיתחו אותה חשבו שהיא תיושם. יותר סביר שהיא תהיה כלי עבודה למעצבים מאשר שיטת סקאלינג לתמונות. במיוחד מעניין זה החלק שבוא מורידים אנשים מהתמונה… קצת מפחיד אפילו. לעשות דברים כאילו בפוטושופ היום זה די סיוט (וצריך לעשות דברים מסוג זה מדי פעם בעבודה גראפית).

    לגבי הפוץ – נו טוב, כל טכנולוגיה שמאפשרת לעשות מניפולאציות חדשות על אומנות תמיד תעורר את הפיוריסטים מרבצם. זה די סטאנדרטי..

  6. פיתחו אותה לריסייז גס ומהיר, לא מתיימר להיות איכותי. זה לא נותן תחרות לפוטושופ בצורת העבודה האוטומטית הנוכחית, אין כאן AI מספיק מתוחכם לזה, רק מתמטיקה. זה נראה מאוד מרשים כשזה בחלון קטן של יוטיוב, אבל אני בטוח שהארטיפקטים קופצים לעין ולא מצליחים לעבוד על אף אחד.

    במילים אחרות זה לא מתיימר כרגע לעשות יותר ממה שהם מציגים – זרימה מחדש נוחה של התמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *