מלכודות פוטונים

לפעמים הידיעות שזורמות אלי ברססים כבר מזמן נשמעות כמו מדע בדיוני. עכשיו קראתי על ננו-מלכודות שיכולות ללכוד פוטונים ולשחר אותם אח"כ בשליטה מבוקרת. תמיד יש חדשות אחרות מרתקות על מה חדש בפיתוחים רפואיים בעזרת תאי גזע וחשוב כמובן לדעת איפה משיגים קריפטונייט אם סופרמן מתעצבן עליכם. את הרבה מהלינקים האלה אני פשוט לא טורח להביא לבלוג אלא חולק אותם ברסס שכאן מיוצג בוויג'ט "מה קורא" בשמאל הבלוג. כדי לא לשכפל. אני מביא את זה לכאן רק אם יש לזה ערך מסוים שבא לי להרחיב עליו. אתם מוזמנים להרשם אל הרסס הנוסף הזה (אם הוא עוד לא הופיע לכם בכוח בגוגל רידר).

בחדשות אחרות, הלכתי סופסוף וקבעתי תור למעבדת שינה. אני יודע שכבר כמה שנים אני לא ישן טוב, והזנחתי את זה. אנשים מתחילים להיות מודעים היום שבעיות שינה לא גורמות רק לעייפות, הן מעלות את הסיכויים למחלות לב, הן מפריעות לגוף לטפל כראוי ברמות הכולסטרול, הן מפריעות לחלומות ולכן מפריעות לפעולות הזכרון, כל אלו משפיעים על האיזון ההורמונאלי ומצב הרוח. אני מאמין שלא מעט בעיות גופניות אצלו יתחילו להשתפר אם אארגן לי את הטיפול המתאים, ואני ממליץ לקוראים לא לזלזל בנחירות ושינה מחורבנת. יש מה לבדוק החלפת מזרון וכרית, אבל יש גם בהחלט עוד טיפולים שכדאי להבדוק. המינוס – זה עלול לגרום לכם להראות מאוד לא סקסיים בלילה 🙂

הכי חשוב, אני צריך את המוח שלי פועל. יש לו דברים חשובים לעשות.

לבסוף, בלי קשר לכלום דלעיל, סתם בשביל החיוך: גורי פנדה משחקים.
שיהיה לכם יום טוב!

8 תגובות בנושא “מלכודות פוטונים”

  1. הקישור עם הפוטונים מעניין. נשמע הזוי בהתחלה אבל אחרי קריאה של כל הכתבה בקישור לא הצלחתי למצוא משהו שסותר משהו שאני יודע.

    חבל שהם קצת קימצו בפרטים הטכניים, עדיין לא שמעתי על מנגנונים לכליאה של קרינה א"מ לאורך זמן ללא אובדנים ופיזורים משמעותיים, יכול להיות שבסקאלה ננומטרית החיים יותר קלים מהבחינה הזו. אגגל את זה בהזדמנות, אבל אם אתה שומע משהו נוסף בכיוון, תן follow up…

  2. אני לא מבין למה התלונות שלך על גוגל לא מגיעות אלי. לא שמתי לב שהם שינו את הממשק של ג'מייל, וגוגל-רידר הביא לי רסס אחד מחבר, שיושב בצד, לא מפריע, וזה נושא שרלוונטי לפרוייקט שאנחנו מנסים לקדם. אני אפילו לא יודע איך לגרום לרידר לראות את הלינקים שלך.

  3. ממשק חדש בג'ימייל – עוד לא תופס בעברית. אולי אתה משתמש בממשק העברי?

    גוגל רידר – אולי לא התכתבנו דרך כתובות הג'ימייל שלנו, אס הוא לא מראה לנו אחד את השני.

    אם תלך לוויג'ט שמשמאל למעלה אל "read more", תמצא שם את האייטמים המשותפים שלי וגם רסס, אתה יכול להרשם ידנית אם בא לך.

  4. בחלק מהחומרים, אם תפגש בקרינה באורך גל גבוה מאורך סף (כלומר, שטף פוטונים יותר אנרגטי מערך מסויים), כל פוטון יעורר אלקטרון לרמה גבוהה יותר.

    במידה והאלקטרון דועך בתהליך קורן, הוא יורד לרמת אנרגיה נמוכה יותר תוך פליטת פוטון חדש באורך הגל המתאים למרווח בין הרמות (אלה היו 20 שניות של מבוא לספקטרוסקופיה, או משהו…).

    העניין הוא שתהליך כזה קורה בסדרי זמן של פמטו- עד ננו-שניות. אם מישהו ירצה לקרוא לדבר כזה 'לכידת פוטונים' – שיבושם לו. אני מקווה שהבנתי נכון את הכתבה שם נאמר שמדברים על אפליקציה עתידית של תאי זיכרון, שם עשר בחזקת מינוס 12 שניות זה לא ממש פרקטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *