אלוהים שומר עלינו

god הוא מוצר קטן כתוב ברובי שמשגיח שפרוססים ירוצו כמצופה במערכת יוניקס. משהו כמו monit למי שמכיר, רק מבוסס שפה עילית עם אינטרפרטר (יש תרגום לזה לעברית?). הצחיק אותי שלקח כ"כ הרבה זמן לקרוא בשם כזה למוצר תוכנה, ובסוף עוד אחד שרק יושב ושומר שפרוססים לא ימותו.

אבל מה שחשוב זה שאלוהים רק רץ על לינוקס, BSD ודארווין (מאקOS בשבילכם). לחלונות של מיקרוסופט אין אלוהים.

5 תגובות בנושא “אלוהים שומר עלינו”

  1. נראה נחמד, אבל הרבה יותר מדי Ruby.

    אני מתנצל, אבל אני לא חושב שכל תוכנה שנכתבת ברובי צריכה להיות פרסומת לשפת התכנות. יש לי קצת נסיון ברובי ואני חושב שזו שפת תכנות מצויינת, אבל באמת – תחת רשימת התכונות של god הדבר הכי חשוב לציין הוא שקובץ התצורה נכתב ברובי ? זה ממש, אבל ממש גרוע. כל תוכנה שדוגמת תצורה שלה צריכה listing כמו דוגמת תכנות (ומורכבת באותה צורה) לא נופלת אצלי לקטגוריה של "פשוט", "קל" או אפילו "טוב יותר": כמה מהתכונות שהיוצר מנסה להרעיף על היצירה שלו (ובאותו הקשר גם השם הנבחר נראה לי יומרני בטרוף).

    מבחינה קצרה של דוגמת התצורה בעמוד הראשי, מעבר לכך שאפשר היה לכתוב אותה בצורה פשוטה יותר ומובנת יותר כקובץ XML, INI או אפילו הגדרות בסגנון shell, ניתן היה לכתוב אותה בצורה הרבה יותר פשוטה להבנה ולקריאה גם ברובי – זה פשוט לא היה יוצא פרסומת לרובי ו/או מכריח אנשים להבין רובי בשביל להשתמש בתוכנה. אבל אני מניח שזה יפגע אנושות במטרה המוצהרת של כל תוכנה שטום פרסטר-וורנר כותב (שימו לב לכתובת הדואר האלקטרוני).
    (בהקשר זה אפשר לציין את המוני התוכנות שכתובות ב-PHP ושקבצי התצורה שלהם כתובים גם ב-PHP אבל כל אדם, אפילו שאינו מתכנת – ובלי דף עזרה שנראה תלוש מספר הדרכה בסיסי בתכנות, יכול לאחר בחינה קצרה של דוגמה לבנות קובץ תצורה שימושי – לדוגמה, dokuwiki או php*Admin ).

    [עכשיו אני הולך להיות קצת פוגעני, ואני ממליץ לקוראים רגישים לעבור הלאה]

    בדומה להרבה מתכנתי רובי (שפגשתי בחיים ובאינטרנט), הבחור הזה מאוהב יותר מדי בחומר החום שיוצא מאחוריו ואולי כדאי שיוריד קצת את צריכת החומרים בפיקוח שהוא לוקח.

  2. לא אמרתי את דעתי (שהיא נבזית כמו שלך) על קובץ הקונפיג, סתם הצחיקה אותי החוצפה של השם. הלוגו ושם התוכנית מעידים שהאיש מאמין שהשמש זורחת מעכוזו, ושיבוסם לו. אם לא ברור – אני לא מתכוון להשתמש בכלי הפסיכי הזה. אני סומך על SHELL SCRIPT שאכתוב בעצמי יותר, ולמעשה כך בדיוק עשיתי גם בחלק מהמקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *