ספאם עושה סחרחורת

ידיעה מוזרה שקראתי הרגע אצל הלמו, שעובד כידוע עם גאנץ הספאמר הידוע לשימצה:

וועדת השרים לחקיקה אישרה את התיקון לתיקון, בנוגע לדואר זבל, לפיה האזרח יוכל לתבוע פיצוי מהמפרסם, בגין הטרדה, ללא הוכחת נזק. עלפ פי הודעת דובר משרד התקשורת, המדובר ביוזמה של שר התקשורת אריאל אטיאס.

על פי התיקון החדש ליוזמת החקיקה הקיימת, אזרח יוכל לתבוע פיצוי מהמפרסם בגין הטרדה ב SMS או בדואר אלקטרוני, עד לסכום של 1,000 ש"ח, וזאת ללא צורך בהוכחת נזק. התיקון החדש לחוק נוגד את עמדת משרד המשפטים עד כה, ששלל אפשרות מתן פיצוי כספי ללא הוכחת נזק.

בהמשך, תדון ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת החוק החדשה, לצורך הכנתה לקריאה שניה ושלישית.

שר התקשורת אריאל אטיאס מסביר: "התיקון יהווה כלי חזק ומשמעותי בטיפול בתופעה פסולה זו,שכמוה כהטרדה. זהו צעד נוסף בשורת הצעדים שמשרד נוקט ומקדם לטובת ציבור הצרכנים בישראל".

איפה הקאץ'?!

8 תגובות בנושא “ספאם עושה סחרחורת”

  1. הו! אני מייד רצה למצוא עו"ד בשביל התביעה המשפטית שלי נגד אגודת הסטודנטים של אונ' ת"א!
    (שמעולם לא הרשיתי לה לשלוח לי סמסים/דוא"ל על מסיבות, או האמת על שומדבר, ועם זאת מטרידה את מנוחתי לפחות שלוש פעמים בשבוע. לעתים עם מיילים על אירועים עבור תלמידי שנה א' בפקולטה למדעי הטבע, שכידוע, החוג לפילוסופיה בהחלט משתייך אליה)

  2. ביקשת והם לא חדלו?! אני איתך במאבק 🙂 זה 3000 ש"ח בשבוע ככה על הדרך… בחודש את משלמת את כל התואר. איזה שירות יפה!

  3. צריך גם חוק נגד מחלקי ופליירים וכו' לתיבת הדואר (לא דוא"ל). לפעמים סופי שבוע ישנה הצטברות שסותמת את התיבה – בעיה במיוחד כשנמצאים בחופשה של מספר ימים.

  4. זהו, שמעולם לא נכללה בדיוורים שלהם כתובת דוא"ל (או אפילו כתובת פיזית) להסרה.
    שזו, אם לומר את האמת, עבירה על חוק מאגרי המידע.

    מה גם שבכך שסימנתי בצ'קבוקס הקטן בטופס ההרשמה _לאוניברסיטה_ שאני מעוניינת להצטרף לאגודה בהחלט _לא_ אישרתי בכך את רצוני והסכמתי לקבל שטויות שכאלה מן האגודה.

  5. יש חוק, אין אכיפה. למרות שזה מעצבן את האמאמא שלי, אני חושב שיש כמה אכיפות יותר חשובות למשטרת ישראל לפני דואר הזבל בתיבה שלי.

  6. לא צריך לאיים… ממלאים טופס קטן של תביעות קטנות, משלמים איזו אגרה מינימלית של 100 ש"ח ושולחים בדואר, הם מקבלים זימון לבימ"ש. אבל קודם כל שתעבור הצעת תיקון החוק. ללא הוכחת נזק – יאם!
    ליתר ביטחון, שלחי שוב מכתב תלונה רשמי למי שצריך אזהרה לפני הצעד הבא וכולי.

  7. שוב? נראה לך שהיה לי כוח לשלוח להם אי פעם מכתב תלונה? יותר מהיר למחוק את השטות הזו ולהדחיק.
    (כן, נו, ראש קטן מאוד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *