יאיר גולן, התקווה שלי לעכשיו

מי שמכיר אותי שנים, יודע שאני באזור השמאל האדום. סוציאל דמוקרט עם חיבוב לרעיונות קומוניסטיים, אני מהאנשים שהצביעו מפ"ם ולא מוצאים את עצמם כל כך במרצ המודרנית, אבל גם לא מספיק מזדהים עם מק"י כדי להצביע חד"ש, ומחפשים בעצם מישהו שקול ופרגמטי שיחזק את הדמוקרטיה במקום להחליש אותה. במצבינו הנוכחי אין לנו פריבילגיות להיות כל כך ספציפיים. יותר מדי מדור השמאל העקרוני המנומק עזב אותנו. כשאני הולך להפגנות ורואה את "אנרכיסטים נגד הגדר" או הדור הצעיר של הגוש נגד הכיבוש, הם נראים לי (לפעמים) קצת לא מסונכרנים עם המציאות, אחרי שראיתי את הסחף המוזר באוניברסיטאות האמריקניות, אני תוהה אם אלו גרסאות שונות של אותו wokism (מינוס הקטע הרצחני של השמדת ישראל). בקיצור שנים קיוויתי שהשמאל המצטמק שלנו יתאחד לאגרוף ואולי יתן מכה אחרונה על השולחן. יאיר גולן מנסה לעשות את זה.

תחשבו על הדמוקרטים בארה"ב. אם תשימו רגע בצד את מערכת שתי המפלגות, שזה באמת דפוק, עדיין קוסם לי הרעיון שגוש שלם של אנשים, מהמרכז ועד ברני סנדרס ואוקסיו-קורטז בשמאל הרחוק, יכולים לשבת ביחד ולשתף פעולה – מהפכני בעידן ההקצנה של הרשתות החברתיות, אבל זו חובה. במצב כזה מימ"ד והתנועה הירוקה לא היו נעלמים, מרצ והעבודה לא היו צוללים מתחת אחוז החסימה, ובמקום להיות עסוקים בגוואלד וכיבוי שריפות, אפשר היה לגדל חזון של ביטחון ועתיד שמחזיר את מדינת הרווחה ואת השלום. יאיר גולן כנראה פחות שמאלי ממני אבל לא לגמרי מרכז, מקום טוב באמצע. אני מקווה שהוא יאחד לכל הפחות את העבודה ומרצ, ואני מקווה שהוא יצליח ליצור גם רשימה מאוחדת יותר רחבה. מצידי כולל חד"ש ויש עתיד כאחד. ככה רחב.

אבל לשם כך נשאר רק היום ומחר. אז אם זה כיוון שמתאים לכם, שנסו מותניים וכרטיס אשראי, וגשו להתפקד עוד היום (שבת) או מחר (ראשון 19 במאי 2024), דרך הלינק הזה. 75₪ ואתם פקודים למפלגת העבודה, מצביעים ליאיר גולן בפריימריז הקרובים, והיידה לאיחוד השמאל.

2 תגובות בנושא “יאיר גולן, התקווה שלי לעכשיו”

  1. מעניין
    מעולם לא הצבעתי למפ"מ, רק למק"י, ל-רק"ח ולאחורנה לחד"ש, על אף עופר כסיף.
    לא רואה בדיוק איך גולן "מציל" את מישהו, לא שמעתי על נסיונות שלו לאחד רסיסי רסיסים מהשמאל הישראלי המטורלל שלא מפסיק להתפצל.

    1. גולן מציל את מרצ והעבודה מלשקוע מתחת אחוז החסימה. המתחרים שלו בפריימריז לא התחייבו לכך או התחייבו למנוע את זה. המצב הקטסטרופלי של 64 מנדטים למרות שההצבעה לגושים היתה בערך חצי-חצי קרה בגלל ש4 מנדטים של מרצ צללו מתחת לאחוז החסימה ואת זה אי אפשר להרשות לנו לאבד שוב. גם למי שאחר כך מצביע חד"ש או יש עתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *