אנא בכֹח

האם היה אתכם הכח? קמתם ללכת לראות את הסרט האחרון של האחים דיסני ואבראמס? אני אניח שחלקכם עדיין לא, ולכן אשים פה אזהרת ספוילרים…

עדיין איתנו? אחלה. אז אתמול הפנקתי את זוגתי ועצמי, והלכנו לראות את "הכח מתעורר" בהקרנת VIP בקולנוע יס פלאנט בראשון. יש לי חברים שכבר לפני חודשיים קנו כרטיס לערב הבכורה (חצות ובדקה ביום רביעי) אבל לא הרגשתי עד כדי כך לחוץ. ציפיתי לשוטים יותר מודרניים והרבה יותר דיגיטליים, ציפיתי לעלילה מחוררת, עם קורטוב corniness, המון פאתוס ונוסטלגיה, וזכינו לכל זאת ועוד (פלוס ארוחת ערב כלולה, שזה חביב).

אם ראיתם את הסרט ואתם גיקים ממוצעים, אז מצד אחד קלטתם המון רפרורים לפרקי עבר ובדיחות פולקלוריסטיות עליהם, זיהיתם סצנות שתוכננו מראש לסחוט מאיתנו דמעות, זיהיתם עלילה קצת חסרת מקוריות (כמו שאמר מישהו בטוויטר, זה היה סטאר וורז 4S), אבל הופתעתם כנראה כמוני על הצעד המאד גר"ר מרטיני של להרוג את האן סולו. מה שכן, נפגשנו עם פנים ותיקות שהתגעגענו אליהן (כולל של המילניום פלקון). זה היה ביקור נוסטלגי בחיי מדבר דמוי-טאטואין, החדווה שבגילוי "הכוח" כמו בפרקים פותחי שלישיה קודמים (1, 4), ובתוספת סיבוכי משפחה שמשום מה מקבלים כרגיל יותר זמן מסך מאשר המצב הכללי של האימפריה מול המורדים, מה שמשמר את הידיעה שאכן מדובר בעוד פרק באופרת סבון חללית פנטאסטית מגניבה ופחות במד"ב, אם למישהו היו תהיות בכלל 🙂

hansolo

אך האם זה חייב לבוא עם רמת משחק של אופרת סבון? חבל, כי השחקן האמיתי היחידי שהיה על הסט עזב אותנו. אני מת על קארי פישר ככותבת ודודה משוגעת שכיף לעקוב אחריה (ואחרי הכלב שלה גארי) בטוויטר, אבל אני לא חושב שהיא שחקנית מבריקה או אפילו משכנעת, ובסרט הזה היא אפילו לא מאד משתדלת. אבראמס יודע לביים, בניגוד ללוקאס. אבל אולי זה לא רק הבמאי? תמיד היה משהו בסדרה הזו שגרם לי לחשוב שלוקאס לא יודע בכלל לביים. היחידים שהיו שווים היו שחקנים שפשוט הביאו את זה איתם מהבית – אלק גינס, פורד, מקרגור, פרנק אוז. שחקנים אחרים שלא קיבלו הוראות בימוי כראוי יצאו קצת פלקטיים, וזה כולל את האמיל, פישר ואפילו נטלי פורטמן שבניגוד אליהם יש לה קריירת משחק דווקא די עשירה. בסרט הזה, צר לי לומר, אני מכניס בקטגורית הדמויות ששוחקו טוב את BB-8, C3PO והמילניום פלקון, אבל לא את ליאה, פין או קיילו רן. אני עדיין חצוי לגבי ריי, יש קטעים ויש קטעים.

עצירת נשימה ואמ;לק: אהבתי את הסרט, הצילומים משמרים את הלוק והאקשן של המקוריים, העלילה פאן ולא מכבידה מדי לדור הצעיר, או פשוטה באופן מביך לותיקים שזוכרים שזה בסך הכל דרמה משפחתית לילדים, מעין האנס כריסטיאן אנדרסן עם חלליות. זה היה כיף ומספק, ואני ממתין בשקיקה לסרטים הבאים, נראה שאבראמס כיבד את המעריצים והמשיך את מסורת הפרקים הישנים, בלי שטויות ג'אר ג'אר וכדומה. וכמובן כל זה עטוף באהבה ע"י הפסקול של ג'וני וויליאמס, שלא ברור מה הוליווד תעשה כשיעזוב אותנו.

עכשיו כמה ניטפוקים שאפשר לפתוח בהם את הדיונים בתגובות:

  • כמה מסובך כבר לגדל ג'דיי שלא יברח לצד האפל?
  • איך הגענו לכך שסמיגול שולט במסדר הראשון?
  • איך יצא שלמארק המיל יש 10 שניות על המרקע ואפילו לא שורה אחת של טקסט ועדיין הוא מצליח לשחק לא משכנע?
  • חסרה מפה של עשירית מהגלקסיה? והיא אפילו לא צורה פשוטה כמו משולש או עיגול? באמא שלכם? לא תנסו להשתדל טיפה יותר?
  • שמש שואבים בכמה שעות לתוך פלאנטה?
  • שוב לכוכב המוות יש נקודת תורפה נוחה ללא גיבויים?
  • איך זה שהטכנולוגיה של כלי נשק וחלליות לחימה עומדת במקום גם אצל הטובים וגם אצל הרעים?

(כן, אני יודע, התשובה לרב השאלות האלו היא שבפנטזיה עסקינן ולא מד"ב, אני אשתוק עכשיו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *