שיא חדש לחוצפה

הבוקר התעוררתי לזה:
http://www.youtube.com/watch?v=adI_SYGqfnY
מהו שיא החוצפה? לפי אחד המשיבים ב"שלושה בסירה אחת" (אולי היה זה דן בן-אמוץ?) שיא החוצפה זה לחרבן למישהו על מפתן הדלת ואז לדפוק בדלת ולבקש נייר טואלט.

לא רק שמשרד הפנים, רשות השידור והרשות השניה לא שעו למכתב שלנו להורדת התשדירים המטעים והשקריים, עכשיו משה"פ מגחכים את כל הדיון הציבורי. כמו שפירק אהוד קינן את הוידאו לגורמים, הסרטון מעמיד איש קש (מכוער ושתום עין) ומתקיף אותו בצורה מביכה, פלוס השפלה של הצגתו בעירום בסוף הקליפ. זה מה שמשרד הפנים עושה בכספי המיסים שלנו – מוריד לרמת בריונות קריקטורית את דעותיהם של לא מעט אזרחים מהשורה, חברי כנסת (אפילו חלקם מהקואליציה), שורה של פרופסורים וזוכי פרסים, אזרחים ותיקים ובוודאי גם כמה ניצולי שואה, ככה בשביל הגוון הציוני.

זו לדעתי הפרסומת הכי מביכה, והרעיון הכי מביש ותוקף דיון דמוקרטי שראיתי מזה הרבה זמן. זו השתנה חופשית מהמקפצה הציבורית, שגרועה לא פחות מהקרקס שעשה מאיר שטרית מועדת המדע. לא רק שמשרד הפנים מודה בפה מלא שהנושא אכן נתון במחלוקת ציבורית (מה שמיד היה אמור לפסול את התשדירים הטלוויזיוניים מראש, ועל כך אנחנו הולכים לבג"ץ), הם גם עושים צחוק מהדיון, מהמתנגדים, מהנסיון שלנו לעמוד על זכותינו האזרחית לביטוי חופשי. לא, ממשלה יקרה! אתם לא יכולים לעשות סאטירה פוליטית, זה לא התפקיד שלכם להשתין על דעת הקהל. אני וחברי רואים את הנסיון השקוף הזה כפחד מצדכם להתמודד עם העובדות, אבל אנחנו גם מפחדים מזה שהשיטות הבריוניות האלו עובדות על הקהל, שממילא ערכי דמוקרטיה ותרבות רייטינג מתערבבים לו בראש.

כמה נמוך אפשר לרדת? אני כל כך מופתע מזה לרעה שאני חייב לחזור על זה: משרד ממשלתי עושה סאטירה מדעת הקהל, ומזכותו של הקהל להביע את דעתו. זה בטוח יותר זול מלשים את כולנו בכלא ויותר קל מאשר להתווכח איתנו על טיעונים ועובדות, אבל זה יותר נמוך מנמוך, והכיוון של זה מפחיד אותי. אני מאחל למי שאישר את הקמפיין הזה להפוך למובטל ואף להשפט על הפיאסקו המוזר הזה.

איפה "ממשלת העם, ע"י העם, למען העם"? להתראות גטיסבורג, ביי ביי לינקולן. בדמוקרטיה היחידה במזרח הפרוע זה "ממשלת משרד הבטחון, ע"י האלפיון העליון, נגד העם".

15 תגובות בנושא “שיא חדש לחוצפה”

  1. פרסומת ממש יפה.
    אבל מה, נראה לי שהיא לא משיגה את המטרה. הדיבורים של אנטי-ביו די מהדהדים בראש, והתשובה של פרו-ביו מזלזלת להכעיס.
    זה נראה כאילו שהם ממש נלחצים.

  2. אנחנו מדברים פה (כנראה) על רמות אהדה שונות לדני רובס וליצירתו… מבלי להמיעט בהתנגדותי למאגר הביומטרי, כמובן (הי, היא אפילו העניקה לי 15 דקות של תהילה פורתא :mrgreen:).

  3. רגע, זה אשכרה אמיתי, הסרטון הזה? גוף ממשלתי ממש עומד מאחורי זה? אפילו אם נשים את הזלזול במתנגדי המאגר בצד, הסרטון הזה פשוט כל כך גרוע שזה נראה כמו סאטירה בהפוך על הפוך של מתנגדי המאגר ולא הדבר האמיתי – מי לעזאזל חשב שהוא ראוי להפצה כחומר הסברה משכנע מטעם המדינה?

    וכמובן, הוא נגמר ב"תן את ה-cash", כי באמת כבר שלושים שניות המדינה לא גבתה מאיתנו מס מופקע כלשהו.

  4. היום בקלפי שאלנו כמה בני נוער (שעבדו למען נבחרי ציבור וונאביז כאלה ואחרים) אם צפו בפרסומת ומה הם חושבים עליה. הם נחרו בבוז ופסקו פה אחד שהיא ממש דפוקה.

  5. ההאקר בן ה-12 שהטיל אימה על ממשלת קנדה
    "ההאקר הקטן נתפס והועמד לדין; המדינה מאשימה את הילד בפריצה לאתריה סיוע לאחרים ונזק של עשרות אלפי דולרים"
    http://www.mako.co.il/nexter-internet/Article-f2b365627d9f141006.htm
    אז מה, איך הקנדים? עדיין בתולים בגיל 12 או שהוא הצליח לסדר לעצמו משהו?

    1. לא בטוח שאני עוקב אחרי רכבת האסוציאציות שלך. אני חושב שבסרטון המקורי שם התואר "בתול" לפצחן היה לא לענין, ובמקרה הטוב הכוונה כאן שאפילו מישהו מאוד צעיר ולא מבין עדיין משהו מהחיים יוכל לזרוק אבן לבאר שמאה חכמים ניסו לאבטח.

      ככל שאני חושב על הפרסומת הזו של אלוש, אני יותר רואה שהיא עושה לנו שירות טוב מאשר לממשלה, שיוצאת פה מתנשאת, אורווליאנית ובריונית. אולי מעז יצא מתוק…

  6. זה ציטוט מהשיר "אוכלת מהצד" שכתב אלדד זיו וביצעו לימים "השוונג של הפיתה". גם לי אין מושג למה התכוון לרמוז הואהא באזכורו זה.

    אני חייבת לך תשובה לגבי ה"בתול", ובכן, כפי שאני הבנתי את זה, המסר של המדינה הוא שאנחנו דואגים לחינם, לא? כלומר השיר היה שהתרחיש של המתנגדים הוא כאילו כל האקר ילדון בתול יכול לפרוץ למאגר (בשעה שהוא לא, לפי גרסת המדינה, כך אני מבינה), והשימוש (הנלוז, אכן) ב"בתול" היה ניסיון להקטין ולהגיד משהו כמו "באמת, נראה לכם, מזה אתם חוששים? אתם לא מרגישים פתאטיים?". הציטוט שלי בא להראות שהנה, גם האקר בן 12 יכול להסב נזק רב, אף שהוא צעיר וכנראה (אני מקווה) גם בתול. זה לא עלבון וזה פשוט לא רלוונטי, ואני כמובן לא חושבת שאנחנו דואגים לחינם ולא ישנה בשקט.

  7. סליחה, חשבתי שהמערכת בלעה איכשהו את התגובה שלי אז שלחתי ליתר ביטחון פעם נוספת.

    מה משמעות הציטוט?
    כשעירא רשם את הגירסא שלו ל"שיא החוצפה", צצה אצלי בראש דוגמא משלי (השיר ממש התנגן).
    חשבתי שזה יהיה מובן מאליו ומצחיק. 🙂

    {למי שלא מכיר את השיר (הוא כל כך טבוע בי מהילדות שלא הנחתי על קיומם של כאלו XD), השכן מעבר את אישתו של הגיבור בזמן שהוא במילואים ואז כשלרגל הולדת התינוק עושים מסיבה לאב הטרי (דהיינו השכן)-מבקשים מהגיבור העצבני/ממורמר מהדלת הסמוכה שישתתף בחטיפים.}
    כששיטרית מבקש ביסלי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *