לאומי מכה שנית

זוכרים את המבצע המגעיל של לאומי משנה שעברה? הפעם הם מעלים את הסכום המעליב ממליון לשניים. זה מגעיל אותי, את יובל דרור, את חנן כהן ואני מניח שעוד הרבה אחרים. במקומות הראשונים גם בולטת תנועת אם תרצו, למרות שהתחרות לא אמורה לכלול תנועות פוליטיות.

רק שני פוסטים אחורה קראתם לכם לעזור לתנועת "אביב לניצולי שואה" ואני פתאום מקבל מהם בקשות לעשות להם "לייק" כל יום. מצד אחד אני כועס על הבנק שמאלץ אותם לרקד ככה (במיוחד עם ההיסטוריה של בנק לאומי וכספי ניצולים), מצד שני אני עם חנן ולא אוהב שהעמותות מוכנות לרקוד את הריקוד המשפיל הזה שוב, ומצד שלישי מרתיח אותי שאם אשב ואסרב להשתתף, יגיע חצי מליון ש"ח ל"אם תרצו" במקום לאנשים שמגיע להם (בי"ח לילדים או שורדי שואה וכולי). במילים אחרות, יש כאן בעיה מוסרית שאני שונא להיות בה. אני לא יודע להגיד עדיין מה אני עושה, אני רק מבקש שאם אתם מחליטים לשחק את המשחק, ולא משנה אם כדי להריע לאנדרדוג המועדף שלכם או כדי לדחוק למטה את "אם תרצו", אני מקווה שתבחרו עמותה עם מטרות טובות שבאמת מגיעים לה התקציבים האלו, שלא ילכו למשכורות מוגזמות או תנועות פוליטיות.

2 תגובות בנושא “לאומי מכה שנית”

  1. האם אני היחידי שאין לו בעיה עם זה שבנק לאומי החליטו לחלק תרומות לעמותות לפי הצבעה של הציבור במקום לפי החלטת ועדת תרומות עלומה עם מספר קטן של אנשים שניתן להשפיע על החלטותיהם על ידי שיחוד מספר קטן של זוגות ידיים?

    האם אני היחידי שאין לו בעיה עם זה שבנק לאומי מנסים להעדיף עמותות שהוכיחו לציבור שהן עושות משהו חשוב ולא רק עובדות על האנשים שהידיים שלהם על ברז הכסף?

    האם אני היחידי שאין לו בעיה עם זה שבנק לאומי מנסה לחלק תרומות בין עמותות לפי מידת שביעות הרצון של הציבור מפעילותן?

    האם יש לכם רעיון יותר טוב איך אמור בנק לאומי לחלק 2 מיליון ש"ח בין העמותות, ברגע שהם מחליטים לחלק כמות זו של כסף ביניהן?

    האם אתם מסוגלים להפריד בין השאלה הנ"ל לבין השאלה כמה כסף ראוי שבנק לאומי יתרום לעמותות (עם או בלי שהעמותות יתחננו לתמיכה מהציבור)?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *