מדרון חלקלק לאלימות (פוסט סרטונים)

התחלנו תרבותיים כמו הצ'ילאנים,

עכשיו אנחנו כאן. קראו גם את העדות של אסף (מרמיט) לתיאור אישי מבפנים.

קצת מאחורי ספרד שם האלימות התחילה לפני כחודש למרות שהתחיל רגוע.

אני מקווה מאוד שלא נגמור כמו יוון.

(שלושה סרטונים מעוררי מחשבה שנשלחו היום בטוויטר, תודה למיטל על הלינק ליוון ואקטיב-סטילס על הלינק לתל אביב, לא זוכר איפה מצאתי את צ'ילה, את ספרד דגתי לבד מתוך מאות. אשמח אם תמצאו לי עוד מוצלחים לאוסף)

8 תגובות בנושא “מדרון חלקלק לאלימות (פוסט סרטונים)”

  1. הי עירא,

    עד עכשיו לא הבנתי מי התחיל באלימות. יש שמועות שקבוצה מיטלטנטית מקרב המפגינים הבעירה את השטח. זאת קבוצה שמתחילת המחאה מנסה לפנות לדרכים אלימות. גם דרכי ההתבטאות הפנימיים שלה, הם אלימים. האם אתה יודע על כך משהו?

  2. ממה ששמעתי, האלימות התחילה בערב לפני, כשקלגסי העיריה התחילו לפנות את המאהל בכוח וללא צווים, ובמקום להחרים ציוד פשוט העמיסו הכל על משאיות זבל לחיריה, כולל בגדים ודברים אישיים שהיו באוהלים (יש אומרים אפילו חפצים יקרים יותר כמו לאפטופים אבל זה נשמע לי מופרך). ההפגנה המצולמת קרתה למחרת ורואים בבירור איך המשטרה אוספת מפגינית צעקניים אך לא אלימים למעצר, בשבילי זה אומר שהרשויות התחילו את האלימות, אבל יש לי רק את הסרטונים ודיווחי הטוויטר להסתמך עליהם.

    אם היו בלגניסטים שרצו "מכות" וחרחרו אלימות, אז הם פשוט היו עוד מהאנשים שנכנסו לקרנבל האנארכיסטי הזה. אין לי צל ספק שהם לא היו שם בהזמנתם או ברכתם של המארגנים, שרק הרבו לטפוח לעצמם ולכולנו על השכם, ובצדק, שהמחאה הזו היא הפחות אלימה מכל האלטרנטיבות שהוצגו בשנה האחרונה בעולם.

  3. נראה לי שצריך שניים לטאנגו….

    לממשלה יש את כל הסיבות להפוך את המחאה לאלימה. כך היא תזכה בנקודות והמחאה תפסיד נקודות בעיניי הציבור הרחב. חוכמתינו, היא לא להגרר אחרי הפרובוקציות, ולפתח במקום זה התנהגות שקולה, אחראית ורצינית, שתדע להוביל את המחאה להצלחתה. את הקלגסות, נשאר לממשלה, שכשלה.

  4. בתל אביב בינתיים זה ברור שיריית הפתיחה היא לחלוטין של חולדאי. כדי ללבות את האש השמוק גם הכריז שאיימו על חייו, וידיעות הפכו את זה לשער השמור לרוב לפיגועי טרור, אבל הכל עורבא פרח. אף מפגין לא לקח אחריות לשטות גמורה שכזו, ולבסוף גם בעיריה הודו שלא מחלקת הבטחון ולא אף אחד פנה אליהם עם הסיפור הזה, זה רק ממוחו הקודח של חולדאי. שקר יותר שקוף ומגעיל לא היה פה מזה זמן, ומטריד אותי מאוד שידיעות רצו איתו.

  5. האם ישנו מידע מהשטח על קבוצות אלימות מקרב המפגינים? מבחינת השאלה , זה לא משנה אם הן מאורגנות, או לא, אם יש להן גיבוי מההנהגות השונות של הקבוצות הגדולות או לא, וכן הלאה. אלא האם, מצד המוחים, יש אינדיקציות לניצנים של אלימות, כגון: דיבורים על אופציה כזו, התנהגות של אלימות קלה שיכולה להחמיר וכדו'.

    או שכרגע המצב הוא של כוחנות מצד הממסד בלבד.

  6. זאת אלימות משטרה? הצחקתם אותי. נסו לשבת פעם ביציע אוהדים באיצדיון כשהשוטרים מחליטים "לעשות סדר", אז תראו מה זאת אלימות שוטרים.

  7. אסף – חס וחלילה. אם יש דיבורים כאלו, הם זוכים להתנגדות ושלילה. הבעיה היא שבכל פעם שמתארגנת הפגנה יש סיכוי שיהיו אנשים שיתערבבו עם אג'נדות אחרות בתוך הקהל. זה לא משהו שמישהו יכול לזהות ולמנוע אלא אם מדובר בקבוצות של 30-40 איש כשכולם מכירים את כולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *