Lessr Place

מודה, התנהגתי קצת כמו פאן-בוי, ובעיקר הייתי אופטימי בצורה מוגזמת. בטר פלייס היו אמורים להיות זולים ונקיים יותר מהחלופות. מסתבר שהם לא זולים או נקיים יותר מהחדשות שבשוק, הם אפילו לא נקיים יותר מהיברידיות רגילות וכנראה אפילו דיזלים, כל עוד החשמל שחח"י מזרימה להם בלילה מופק מפחם. ההכרזה שלהם התחילה בטונים צורמים מאוד ואני ניסיתי להחדיר ריאליזם לתלונות הציבור – למשל חשבתי שהמכונית יקרה כי כרגע היא מוצר בסדרות קטנות (זה התברר כשטות), קיוויתי שהמחיר יהיה 60-70% ממחיר הנסיעה החודשית על בנזין (הוא שווה אם לא יקר יותר בחלק מחישובים). את כל אלו הייתי מוכן לספוג. מצאתי נחמה בכך שלמרות שמחירי האנרגיה יאמירו, בבטר פלייס הבטיחו שמחיר הטעינה לא יזוז אגורה לארבע השנים הראשונות. אבל כאמור הקש ששבר את גב הגמל היה שמחישוביו של פרופ' רבינוביץ', המכוניות האלו אפילו לא יזהמו פחות בטווח המיידי, לשנה-שנתיים הקרובות.

במילים אחרות, האופציות הכי נקיות כרגע בשוק הן הדיזלים וההיברידיות, והמחירים שלהן ידידותי ביותר למשתמש. בטר פלייס ישארו גימיק לפחות עד שיורידו דראסטית מחירים ו/או יצליחו לעבור לאנרגיות מתחדשות כמו שהבטיחו. כרגע אני לא יכול להמליץ עליהם.

בלי קשר לזה, אני חייב לציין שדי התפעלתי לרעה מאיך שהם מנהלים את קהילת הצ'מפיונים שלהם (ממנה נחסמתי בשבוע שעבר בעקבות חסימת המשתמש המפוברק שלי בפייסבוק, אבל אני ממשיך לקבל מהם עידכוני דואל עם התחלות פוסטים חתוכות). הדיונים שם בפנים הפכו לעיתים למכוערים ומתקיפים, הרבה כעס ואכזבה מהמחירים הגבוהים. הרגשתי הייתה שאף אחד שם חוץ ממני לא דיבר על היתרונות הסביבתיים (שעכשיו ממילא נראים כלא קיימים), נאספו שם בעיקר חובבי גאדג'טים ושופוני שמרגישים שיצאו פראיירים, ועכשיו נציגי בטר פלייס אפילו לא מנסים במיוחד להרגיע ולתקן את הרגשתם במשהו. ההרגשה הכללית היא שבטר פלייס כרגע מרגישים שמספיק להם להתחיל לגלגל כמה ציי ממכוניות לחברות לתקופת ההרצה, ולכן לא אכפת להם מהמאוכזבים בעם. אני מקווה שהם יצליחו להציל משהו מהתדמית שלהם כדי שלא לאחר את הרכבת מאוחר יותר, אבל קטונתי מלתת עצות מסחריות. אני רק יכול לשבת מחוץ לקהילה הזו עכשיו ולבקר את החלטתם לנהל אותה בתוך גן צוקרברג (סגור בימים א'-ש', זה לא כל כך נעים וגו')

לבסוף, הנה שתי פרסומות שיצאו בערך באותו הזמן. מצאו את ההבדלים…

סדרת זד-אי של רנו-ניסאן

ניסאן ליף

אותה החברה הפיקה שתי פרסומות שונות וגרועות על אותו הרעיון? האם יד ימין מעתיקה את שמאל? מאוד לא ברור, רק שנדמה לי ששתיהן שאבו את ההשראה מכאן:

פאתטי. אני את המכונית החשמלית שם על המדף עד הודעה חדשה.

15 תגובות בנושא “Lessr Place”

  1. "אני חייב לציין שדי התפעלתי לרעה מאיך שהם מנהלים את קהילת הצ'מפיונים שלהם (ממנה נזרקתי בשבוע שעבר)" – מהניסוח הזה משתמע שבטר פלייס זרקו אותך (אולי עקב ביקורת כלשהיא), וזה ממש לא הסיפור.

    הייתי מציע ניסוח יותר ברור.

  2. חשוב לא להרדם לפני השלושים השניות האחרונות של הדוקטור.
    ואז אל תשכח להרים את הלסת מהריצפה.

    1. הלסת לא נפלה, לפחות לא משלושים השניות האחרונות. מה שכן, אני שוקל אם להפסיק לצפות כאן או בפרק הבא, שהקליפהנגר שלו אמור להיות אפילו יותר מותח, ופתרונו יהיה רק עוד חודשים ארוכים.

  3. יש עוד אופציה שלא הרבה מכירים – גז.

    הגז זול ומזהם פחות מבנזין.

    הממשלה מעודדת נסיעה בגז על ידי שמירה על מסים נמוכים. המכוניות של הקיבוץ שלי נוסעות בגז. חצי מחיר לקילומטר לעומת בנזין.

    דורש הסבה שאחריה אפשר לבחור גז או בנזין. מתאים בעיקר למכוניות שנוסעות הרבה קילומטרים.

    חפשו "הסבה לגז"

    1. חנן, תיקנתי לך את הכתובת, היתה לך שם תקלדה שעצרה מהתגובה להכנס.

      הגז אכן מזהם פחות, ונכון להיום הוא אכן זול (למרות שאני זוכר שרצו להוריד ממנו סובסידיות או להעלות את המס או משהו). לפני כמה חודשים חיפשתי חומר על הנעה בגז, הסתבר לי שיש כמה ערכות מיצרנים שונים בשוק, המחירים זזו בין 6000-10,000 ש"ח, ואף אחד לא היה מוכן לעזור לי להבין מה ההבדלים בין הדגמים. לבסוף ירדתי מהסיפור אחרי שבשלושה מוסכים שונים אמרו לי שמספר הבעיות המכניות שהמערכת גורמת הוא גדול, ושזה מייקר את טיפולי ה-15K. אח"כ שמעתי סיפורים דומים גם משני בעלי רכבים שכאלו, שפשוט הפסיקו למלא גז במערכת וחזרו לבנזין מרוב תסכול. עדיין הם לא יכולים לחנות בחניונים תת קרקעיים, כמובן.

      אם אתה מספר שאין כאב ראש, או שהוא שווה את זה, אשמח לשמוע דיעה מאזנת, אפילו אם רק אחת…

  4. על זה שהם לא מתואמים וכן מתואמים באותו הזמן. הם בכוונה בוחרים לא למתג את כל המכוניות האלו באותו הקו ביחד, והם אפילו לא מתאמים מאמצי שיווק, אבל שניהם גנבו את אותו הרעיון 🙂

  5. BP צריכים להקים תשתית ארצית של תחנות טעינה. זו עלות עצומה. הם מחזירים את העלות הזו ע"י גילומה בתוך מחיר הרכב.

    יבואן רכב רגיל צריך רק למכור את הרכב – תחנות דלק כבר יש.

    הם לא טפשים והם ידעים שהם לא מתחרים כרגע במחיר.
    תן להם כמה שנים לבנות את התשתית, ואז המחירים ירדו.

  6. אני הבנתי את זה מזמן. כבר כשכתבתי עליהם לפני שנה אמרתי שהרכב יעלה בסביבות 120K ש"ח. לא חשבתי שהם יקחו כ"כ הרבה על הטעינה החודשית. הם דיברו על הרבה פחות. הבעיה גם שאכזבת הקהל כרגע עלולה להיות קשה לשיקום עוד שנה-שנתיים. לא בגלל בעיות טכניות אלא בגלל תדמית. פסיכולוגיה איז א ביצ'

  7. הם לא צריכים להקים שום רשת של תחנות טעינה, יש כזאת וקוראים לה רשת החשמל. כל מה שצריך זה לא לחבל במזיד במכוניות שמיוצרות בחו"ל על מנת למנוע מבעליהם להשתמש בשקע רגיל כמו בכל העולם.

  8. Moshes

    אתה טועה. מאוד.

    הטענה מתקע בייתית היא מאוד בעייתית בכמה סיבות

    * בטיחות: אנשים יתחילו להוציא חוטים מאריכים למכוניות שלהם ברחוב. וירד גשם בלילה. ויהיה שמח.

    * קיבולת רשת החשמל: כבר היום רשת החשמל הישראלית מתוחה עד הקצה בשעות העומס. אין לה את ההספק הדרוש גם לטעון מכוניות. על כן משתמשים בטעינה מנוהלת – שלוקחת חשמל מהרשת רק כאשר לרשת יש הספק עודף.

    אני אשמח אם תראה לי איפה בעולם אנשים מטעינים את המכוניות מהשקע הבייתי.

  9. איפה מותר להטעין בכבל שלא שייך לשי אגסי:

    צרפת, אירלנד, הולנד, פורטוגל ,ספרד, שוויץ , בריטניה, יפן וארה"ב.

    במרבית המכוניות החשמליות ישנן 2 אפשרויות טעינה – מהירה (כזו שדורשת תחנת טעינה) ורגילה (שקע ביתי).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Level_1,_2,_and_3_charging#Level_1.2C_2.2C_and_3_charging

    מדינת ישראל היא המקום היחיד בו חברה פרטית מנסה לקדם חקיקה שתמנע מחברות אחרות לייבא רכב מתחרה בלי לחבל בו קודם ולנטרל את האפשרות לטעינה רגילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *