עדכון דצמבר – הפניה ממשרד התחבורה עוד לא נענתה

עברו 11 חודשים מאז שהגשתי שאילתא למשרד התחבורה, שלחתי להם השבוע עוד תזכורת בסגנון הזה, עם רמיזה שזו התזכורת האחרונה לפני שאני מעביר את הטיפול הלאה, כנראה למבקר המדינה.

לאיריס, אפרת וחסידה, שוב שלום.

נקפו 11 חודשים מאז שהגשתי את הבקשה, שילמתי את האגרה ועדיין לא קיבלתי תשובה ולו לסעיף בודד. השאילתא מצורפת מחדש בהמשך.

בינתיים טענתם כי התמונות הביומטריות (טכנית) נמצאות במאגר שלא מוגדר כביומטרי (משפטית) ולכן אין בעיה חוקית. מצידי אני טוען שמדובר במסך עשן וכי מאגר התמונות כבר נחלק מזה שנתיים או יותר עם משרד הפנים ואולי גופים אחרים, ואין לכם שליטה אם נעשים שימושים ביומטריים במאגר, או הצלבות אחרות שאולי פוגעות בפרטיות ציבור הנהגים בישראל.

הנסיון לחוקק את המאגר הזה בחוק נכשל, והוא ממשיך להיות מופעל ללא גיבוי בחוק, ובצורה שמצטיירת כבלתי אחראית. ההתחמקות המתמשכת שלכם מתשובות על השאלות הפשוטות שהגשתי, מוסיפה לדאגתי באשר לשימושים שנעשים במאגר.

זו התזכורת האחרונה שלי בנושא למשרד התחבורה. את המשך הטיפול אני אעביר בקרוב לגורמים אחרים אם לא תואילו להשיב לי עד סוף השנה האזרחית.

בתודה,
עירא אברמוב

העתקים:
– מנכ"ל משרד התחבורה.
– מבקרת משרד התחבורה.
– התנועה לזכויות דיגיטליות.
– עו"ד אבנר פינצ'וק, האגודה לזכויות האזרח.
– משרד המשפטים, המועצה להגנת הפרטיות.
– התנועה לחופש המידע.
– האינטרנט.

בהמשך היה ציטוט של המכתב הקודם ששלחתי להם עם השאילתא בעלת 14 סעיפים. אני מרכז פה את השתלשלות האירועים למי שרוצה לקרוא מההתחלה:

7 תגובות בנושא “עדכון דצמבר – הפניה ממשרד התחבורה עוד לא נענתה”

  1. האמת היא שאין לך באמת קייס בכל האמור במאגר ביומטרי ממשלתי. כל עוד לא הפכו את התמונות למספרים שמזהים באופן ייחודי אנשים, זה באמת לא מאגר ביומטרי.

    בכל האמור בשיתוף עם צדדים שלישיים, אני לחלוטין מאחוריך.

    שחר

  2. הם לא אומרים שזה לא נעשה, הם אומרים שמשרד התחבורה עוד לא עשה את זה. מצד שני באתר שלהם הם אומרים שהתמונות "מצולמות בתקן חדש מיוחד שמאפשר זיהוי ודאי של בעל התעודה גם שנים אחרי שצולם", או במילים אחרות, יש להם את כל הכוונות לעשות את זה. יש לנו כאמור גם תיעוד שהדבר כנראה גם נעשה ע"י החברות שמפעילות את הקורסים לנהיגה מונעת, שאל חברים אם זה לא היה מוזר שזיהו אותם אבל גם אמרו להם להסתכל לתוך מצלמה שהיתה בצד.

  3. יש איזה אתר אחד, אני לא בטוח אם אתה מכיר, קוראים אותו פייסבוק. באתר הזה כל מיני אנשים מעלים תמונות שלהם ושל החברים שלהם, ודואגים לתייג באתר את החברים שלהם. יום אחד העלו באתר הזה תכונה חדשה – זיהוי ותיוג אוטומטי, כך שכאשר אתה תעלה תמונה, האתר יספר לך מי מחבריך מופיע בתמונה.

    עכשיו בוא נניח שמישהו יצלם תמונה במועדון, והאתר יתייג באופן אוטומטי את המצולמים, כך שהיא תופיע באלבום שלך למרות שלכאורה אין לך שום קשר עם הגורם המצלם, ואתה גם לא היית האובייקט המצולם אלא רק דמות ברקע, ואשתך במקרה תציץ בפרופיל שלך בפייסבוק בשביל לגלות שאתה מבלה במועדונים עם נשים צעירות בזמן שלטענתך הלכת לצפות בשידור של משחק כדורגל עם כמה חבר'ה מהעבודה…

  4. תומר, מה שאתה אומר זה שאם 400,000 ישראלים מצלמים ומצטלמים ומפרסמים בפייסבוק אז כל אזרחי המדינה צריכים להיות מזוהים גם בכל פינת רחוב במצלמות בטחון פרטיות ובטחוניות? זה שפייסבוק עובדים כבר למעלה משנה עם face.com זה לא חדש. אני לא יודע מה משנה ההכרזה החדשה בדיוק, אבל זה היה חור פרטיות קודם וזה עוד יותר בעייתי עכשיו. זה מכעיס, והעובדה שזה אפשרי טכנולוגית לא אומר שצריך אוטומטית לוותר על חוקי מדינה ותקנים חברתיים.

    עכשיו אני יודע שאני סותר את עצמי כאן. כבר אמרתי בניסוחים כאלו ואחרים שאם אי אפשר לאכוף חוקי קופירייט וכולם עוברים עליהם, אז כנראה שאין מה להחזיק אותם בספר החוקים וצריך למצוא מודלים כלכליים חדשים ל"קניין" רוחני. אבל כאן אתה מדבר על דברים שפוגעים בשלוות הנפש של אנשים ובחוסנם הרגשי, זה כבר מאוד קרוב לפגיעה גופנית. אני לא ושב שצריך להקל בזה ראש ולפטור את זה ב"תפסיק להתרגש זה ממילא יקרה אז מה אכפת לך אם הממשלה עושה את זה". לא פותרים בעית נבלה עם הוספת טריפה למסיבה.

  5. למקרה ולא הייתי ברור מספיק, אני מתנגד לרעיון יישום הזיהוי הביומטרי של פייסבוק ממש כפי שאני מתנגד ליישום הביומטרי של משרד התחבורה ומאגר הפרצופים ע"ש מאיר שטרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *