שבוע של הפגנות

הבוקר יצאו רבני חמישים ערים בפסק שקורא ליהודים לא להשכיר דירות לערבים. ההצעה הידידותית לוותה בהסבר שיש לנדות את מי שלא יקבל את העצה הידידותית. 50 רבני ערים, זה 50 עובדי מדינה, מקבלי כספי מיסים שלי ושלכם, שקראו לאפליה גזענית תחת עונש של איום בהחרמת היהודי שלא יישר קו. אני מאוד מתאפק לא לדפוק פה אחו-שלוקי גודווין.

אז הערב היתה הפגנה נגד זה בת"א אבל זה התארגן מהר מדי אז לא באו מספיק, מחר אחר הצהריים אני אהיה בהפגנה (יותר גדולה, אני מקווה) ברחבת ביה"כ הגדול בי-ם, אחרי כן בשישי יש את מצעד זכויות האדם ((ומדובר בעצם על חירויות ולא על זכויות, שמעתם, "אם תרצו"?)), אחורי זה במוצ"ש הפגנה אחת בבקשה לאחריות ויושרה מצד השלטון בנושא הפרטת שירותי הכבאות שעלתה בחי אדם, עצים ויישובים, ובמקביל אחת שחותכת דרך הנחמדות ודורשת מהממשלה להתפטר לאלתר. אני חושב שהיו עוד עצרת או שתיים נגד הרבובדיה או משהו, אבל זה מה שאני זוכר כרגע. מתנצל אגב על לינקים לפייסבוק, זה מה שמצאתי.

האם זה עדר סמולנים שאוהב להפגין, או שזה באמת מדרון התאבדות של הדמוקרטיה הישראלית? לצערי אני חושב שאופציה ב' היא הנכונה.

האם צריך לתת עוד סובלנות לדת, למנהיגיה, לשליחיה בכנסת, לנכנעים לה בממשלה? האם צריך לוותר על יושרה ונקיון כפיים של אנשי הממשלה והפרלמנט ולא לדרוש מהם לשלם על מחדליהם? אני חושב שהפגנה זה המינימום שאדם צריך להשתף בו במצב מתדרדר שכזה. אני מקווה לראות אתכם שם, גם הפרצופים הלא-קבועים.

6 תגובות בנושא “שבוע של הפגנות”

  1. מצד אחד אני לא מזדהה עם אותם רבנים שקראו מה שקראו

    מצד שני, קשה לי שלא להבין אותם: כיום, אם אתה עירא תרצה לגור בכפר ערבי כלשהו, בין אם זה בגליל או במשולש, תוך זמן קצר אתה תקבל "מסר" מאותם תושבים כמה אינך רצוי באותו כפר.

    אז לפני שאתה רץ להפגין, אולם קודם תהיה אמיתי ותדאג שגם הערבים יקבלו יהודים לכפרים? או שזה לא משנה לך?

  2. יש לך מקרים מתועדים שזה קרה? עזוב כפר ערבי בעצם. יפו? עכו? חיפה? שמעת על יהודי שנזרק משכונה ערבית בכלל ובמצוות עובד מדינה בפרט? כי אני שמעתי דווקא לא מעט על שכנות טובה (חוץ מעכו, פעם בכמה שנים כשעושים לינץ' בנהג מקומי ביום כיפור).

    א. אין כאן סטטיסטיקה למה שאתה מציע, אז אין לי איך לדון בזה.
    ב. אין כאן סימטריה. לא-יהודים הם אזרחים סוג ב' מבחינת לא מעט אנשים, אתה יודע את זה, בוודאי.
    ג. אין כאן גם סימטריה יוטיליטארית – יישובים ערביים אינם נדל"ן אטרקטיבי לשוכרים, בטח שלא יהודיים – אין ברובם מספיק מקומות עבודה, הם אינם קרובים לקמפוסים אקדמיים, איכות החיים והתשתיות שם ככלל מוזנח בגלל אפליה שלטונית של שנים.
    ד. ואפילו אם יש אפליה לצד השני, איך זה מצדיק עדיין את ההלכה המגעילה הזו, שלדעת רבנים אחרים (שבניגוד לקבוצה הגזענית הזו אינם עובדי מדינה), היא דיעה שנוגדת את רוח ההלכה והיהדות?

    האמן לי, שאם יגיע יום ויקרה אירוע כזה שיהודי שוכר בית בכפר ערבי והשכנים יזרקו אותו, אני אשמע על זה. אם מועצת הכפר או המועצה המקומית תורה לו להזתלק או תנדה את המשכיר, אני גם אצא להפגין. גזענות זה רע, לכל כיוון ומכל סיבה, וגזענות לא מצדיקה גזענות.

  3. אבל עירא, רק לפני כמה ימים תמכת בהחרמות (גם של עובדי מדינה), ועכשיו אתה פתאום נגד,
    אולי בעצם אתה בעד רק שזה תואם את האג'נדה שלך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *