16 ק"מ בשניה

מצטער שאתם לא רואים אותי בבלוג לאחרונה. אני קרוע בין עבודה לבין סידור הדירה החדשה אליה עברנו בשבוע שעבר, לכן גם פיספסתי לצערי המאד רב את אוגוסט פנגווין. כשהכל יתייצב תהיה לי שוב תחנת עבודה ודפדפן נורמליים, בינתיים אני מצייץ הרבה מהטלפון שלי.

אני שובר את השתיקה הכפויה הזו כדי ליידע אתכם על כך שהשבוע אנחנו נחלוף בתוך זנב שביט שמבטיח 70-100 מטאורים בשעה (מטר הפרסאידים). למשקיעים אני ממליץ להצטרף לאנשי מצפה ברקת במצפה רמון, למאד-משקיעים או איילתים אני ממליץ להצטרף לאנשי אגודת האסטרונומיה המדרימים עד לפארק תמנע, הם מחלקים גם עוד מידע לצופים.

ולעצלנים, כמוני, אני ממליץ לבוא למקום עם הכי פחות זיהום אור שאפשר, הרחק מערים וכפרים ככל שניתן. אחד היחידים שאני מכיר במרחק נורמאלי מת"א וי-ם הוא העמק מתחת לנווה שלום. אם עוד אנשים באים, הודיעו בבקשה ונעשה איזה פיקניק לילי מחצות והלאה. שימו לב שכדי לא להפריע לנו ולצופים אחרים שאולי יהיו במקום יש לכבות את אורות המכונית ולרדת ברגל, במיוחד עקב העובדה שאני הולך לנסות לצלם את המטר.


View Larger Map

אני לא בטוח שזהו (31.816846, 34.968352 במפה דלעיל) עדיין האתר האידאלי מאז ששופצר כביש 3, אני אנסה לברר עם אגודת האסטרונומיה ואעדכן פה בהמשך אם נשנה מקום.

8 תגובות בנושא “16 ק"מ בשניה”

  1. לאגודה הישראלית לאסטרונומיה יש אוטובוסים שיוצאים מתל-אביב ומסיעים כל הדרך לתצפית. זה מעולה מפני שהנסיעה חזרה ללא שינה מסוכנת..
    זה דווקא מתאים לאנשים במרכז.

  2. נראה לך שלא חשבנו על זה?

    יש שיקולים אחרים. למשל אנשים שלא מצליחים לישון בנסיעה. למשל ילד בן 11 שאולי ישתעמם ואז אפשר להכנס לאוטו ולברוח. למשל שלחזור מתל אביב לגדרה ב5 לפנות בוקר זה גם מסוכן (נווה שלום יותר קרוב).

    אבל תגיד, איזה עמק היית ממליץ לצפייה במרכז הארץ. נווה שלום עוד בסדר או שעדיף לנסות להשתחל לעומקו של פארק רבין?

  3. אני גם מעוניין לצפות במטר המטאורים ואשמח לשמוע עדכון על מקום טוב לעשות זאת. עדיף באיזור המרכז.

  4. אני מקווה שאני לא אתרסק על המסיבה שלך, אבל שני חברים שלי ואני גם נשמע בעצתך וננסה להגיע למקום.
    איפה אפשר להשאיר את הרכב? פשוט על הכביש, ואז לרדת ממנו למטה?

  5. אנחנו השתרענו לנו שם לא רחוק מהכביש. לא היה מאוד חשוך, אבל בטח הרבה יותר מבגוש דן. ראינו כמה מטרואיטים נחמדים, אבל לא המון. בסיכומו של דבר, הייתה חוויה נחמדה ושונה קצת.

    היו מסביבנו עוד כמה קבוצות. מעניין אם הם גם קראו על המקום כאן בבלוג, או שזה איזה מיקום ידוע למי שבעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *