העתיד שלנו, גרסת הבטא של המאגר

כידוע לכולכם, המאגר הביומטרי של משרד הפנים איננו הראשון בארץ, ישראל מפעילה אחד כבר מזה כמה שנים נגד תושבי הגדה. לאחרונה התווספה אליו תוכנת 'מנה"ל' שאמורה לעזור לכוחות המשטרה לנחש חשודים לפי סטטיסטיקות ודפוסי התנהגות או לך תדע מה. הבעיה היא כמובן שיש הרבה false positives. התוצאה בינתיים היא עלייה חדה של מעצרים ללא סיבה, חקירות ווהתעללויות קשות. ככה התחיל גוואנטנמו. מישהו רצה דוגמא לסכנות הטכנוקרטיה? ווקשה. עוד מעט אצלנו.

3 תגובות בנושא “העתיד שלנו, גרסת הבטא של המאגר”

  1. מה הקשר בין האמור בכתבה לזיהוי ביומטרי?

    בכתבה נטען שתכוצאת לוואי של תהליכי הניהול החדשים במשטרה, שוטרים במקומות מסויימים נדרשים לפתוח הרבה תיקים ולכן מוצאים כל מיני תרוצים. מהכתבה עולה שאותם תהליכים מופעלים גם בגבולות הקו הירוק.

  2. אני הבנתי מבין השורות שהמשטרה מפעילה יותר כוח לפי מערכות מומחה שמצליבות נתונים (אולי אשראי וסלולארי, אולי מצלמות שמזהות אנשים מצילומי רחוב) וממליצות לפי פרמטרים שונים את מי לעצור. ה-CIA וה-NSA משתמשים במערכות כאלו של data mining למעלה מעשר שנים, זה ייצר הרבה מאוד מעצרי שווא אבל עד כמה שאני יודע זה לא ייצר אפילו מעצר מוצדק אחד של טרוריסט.

    כיון שהרבה מהתוכנות האלו מיוצרות בארץ, מחלחלת בי תחושה לא נעימה של 1+1, שמשטרת ישראל מתחילה להצליב מאגרים בצורה שיטתית כדי להפוך למשטרת מחשבות – לעצור אנשים לפי פרופיל סטטיסטי במקום ראיות ממשיות, ומאגר ביומטרי משחק לתוך זה ועוד איך.

    1. קראתי בעיון את הכתבה. לא מצאתי רמזים. להיפך, הם טוענים שם שמחפשים כל מיני אנשים ברחוב. כמוכן, הטענות לגבי אלימות בחקירות לא מוסברות כ"עמידה ביעדים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *