מה יגידו אזובי הקיר (על מלחמות, משאבים ואיזון בינלאומי)

"האו"ם מודה: חלה הסלמה באלימות באפגניסטן" – ועל כך נאמר no shit, Sherlock! – מה, אתם אומרים שלהלחם למען שלום לא עובד?

ארה"ב שלפה בשבוע שעבר מהמגירה סקר גאולוגי בן שנתיים שמסביר למעשה מה הם עדיין עושים שם. הם לא מחפשים את בין-לאדן, הם רוצים את המשאבים שמתחת לאדמת אפגניסטן.ולהזכיר למה הבלגן הזה קורה – בגל שאימפרית המערב המתפוררת מסרבת להכיר בעובדה שהיא מכורה למשאבים (בעיקר אנרגיה ) בכמויות שמזיקות לה ולשאר העולם. כמו נרקומן היא חוזרת ומבטיחה לקחת "רק עוד שכטה אחרונה, ממחר נגמלים".ומה שעצוב זה שנראה שאובמה מתחיל להתדרדר למקומות שבהם ציפיתי לראות את בוש או מקקיין מגיעים אליהם…אולי זה ההסבר:

No matter what promises you make on the campaign trail, blah blah blah, when you win (the U.S. Presidency), you go into this smoky room with the 12 industrialist, capitalist scum fucks that got you in there, and this little screen comes down…and its a shot of the JFK assassination from an angle you've never seen before, which looks suspiciously like the grassy knoll, and then the screen comes up and the lights go on, and they ask the new president "any questions?"

– Comedian Bill Hicks

צחוק בצד, מה כל זה אומר על האנשים הקטנים ויכולתם לשנות? מה זה באמת אומר על יכולתה של ישראל לשנות סדרי מזרח תיכון או אפילו להשתנות בעצמה? עצוב…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *