דוקטור הו על סלילי טסלה

ניקולא טסלה הפתיע הרבה אנשים בימיו כשהעיז להיות המוליך לברק של עשרות אלפי וולטים בדרכו לאדמה. הטריק היה לא לחטוף כוויה בנקודת הפגיעה (הוא השתמש באצבעון או כפפה לכל היד) אבל כיון שהוא עשה שימוש בתדרים של עשרות קילוהרצים, האלקטרונים טיילו על גופו ולא דרכו. הדגמות כאלו היו חלק מההדגמות שלו לבטיחות מערכת ה-AC על פני ה-DC הבעייתי של תומס אדיסון, שלמזל העולם הפסיד את המירוץ הזה (לא בלי לנסות משחקים מאוד מלוכלכים בדרך).

מליון וולט או שניים, בתדרים של עשרות קילוהרצים מפלחים את החלל (מייננים את האויר) ומשמיעים בדרך פיצוצים אקראיים (רעמים, אם להצמד לשם הספרותי), ולרוב הרעש שסליל טסלה רגיל עושה הוא מחוץ לתחום השמיעה האנושית (100-200 קילוהרץ). באו כמה אנשים וחשבו לעצמם "הי, למה שלא נשתמש במודולציה פשוטה של העוצמה בגל מרובע כדי ליצור סימולציה של הרמוניה נמוכה יותר?". כך הם הצליחו לגרום ל"רעמים" של ברקי טסלה לייצר רעידות בתדרים שאנשים יכולים לשמוע, אבל ליתר בטחון הם לובשים כלוב פראדיי על כל הגוף כדי לא להסתכן עם הרמוניות נמוכות או סתם פגיעות ברק. את התוצאה אתם יכולים לראות פה…

תודה לגיא שהביא את זה מכאן. עוד סרטונים מגניבים של החבורה הזו אפשר למצוא בטיובות, כמובן.

להסבר יותר יסודי של מה שקורה פה, אני מגלגל את הכדור לגיקים המתאימים:

ארק אטאק אינם החבורה היחידה שמופיעה עם סלילי טסלה באופן קבוע. לפני שנה בוינגבוינג סיקרו את ההכנות להופעה של אומגה ריקוייל, שעושים יותר קרקס מאשר מוסיקה:

ומה עם הדוקטור? אחרי שמונה פרקים של העונה החדשה, אני מתגעגע לטננט. מצידי גם בלי טארדיס…
port-a-TARDIS

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *