גוגל שושו

כל מי שרצה לקרוא על ענת קם פשוט פתח תקשורת זרה. אבל גוגל מספרים שמדינת ישראל ביקשה (וקיבלה) חסימות נוספות. מרתק, לא?

עומר שאל אותי היום איפה מוצאים עוד על הפרשה ההיא עם ערביי ישראל והסיפור עם ה… טוב, בטח אסור לי להגיד כלום כי יש איזה צו פרסום. בגוגל ניוז אין כלום, אבל אולי זה בגלל שאני מגיע מכתובת IP ישראלית.

האם יש לנו צנזורשת ללא חוק?

לפני כמה שבועות שלח לי מישהו לינק למסמך שפעם היה בwikileaks, ובו מצוין שישראל אכן חוסמת:

Several foreign countries including China, Israel, North Korea, Russia, Vietnam, and Zimbabwe have denounced or blocked access to the Wikileaks.org Web site to prevent citizens or adversaries from accessing sensitive information, embarrassing information, or alleged propaganda. The governments of China, Israel, and Russia have asserted that they have a right to remove from the Internet protected government information, disinformation, and propaganda that is intended to embarrass or make false allegations against their governments. China, Israel, North Korea, and Russia are assessed to have state-sponsored CNE, computer network attack (CNA), and cyber forensics capabilities that would most likely allow penetration or disrupt viewing of the Wikileaks.org Web site. China, Israel, and Russia have used or are suspected of having used CNA to target terrorist or dissident Web sites that have posted objectionable material intended to embarrass, harm, or encourage terrorism or opposition to the government.

למישהו יש דיעה על הענין, או מידע שיסביר את זה, לכאן או לכאן?

הנה המסמך המקורי המלא, למי שחושב שויקיליקס לא פרנואידים (אני אישית עדיין מוצא את זה מפתיע שישראל מסננת, אבל לא שולל את זה לחלוטין…)
Us Intel Wikileaks

עדכון: צו איסור הפירסום הוסר. עוד פרטים כאן. בעעע ועוד בעעעעע.

5 תגובות בנושא “גוגל שושו”

  1. ובכן, לא צנזורה ולא נעליים, צר לי לבשר לחובבי הקונספירציות.
    הפרשה לא מופיעה בגוגל ניוז כי … היא יחסית "ישנה" מבחינת חדשות.
    ב-YNET לדוגמא נתנו את כל הפרטים על הבלוגר שפירסם את החדשות על כך: הם פרסמו את שמו, את שם הבלוג שלו, כך שחיפוש 4 מילים בגוגל נותן לינק ישירות לפוסט עם החדשות.

  2. נסה לקרוא את המסמך הנ"ל בעיון ולראות מהן האסמכתאות שהוא מספק. הניסוח שם נראה לי חשוד.

    לישראל היתה איזו הצעת חוק דבילית (ולא ישימה) בנושא. אולי מסתמכים על כל מיני שטויות מהדיונים עליה.

  3. לא טרחתי לעבור עליו באדיקות כי אני כאמור לוקח אותו מראש כחשוד (כמו כל דבר בוויקיליקס). אבל עמוד הגוגל על בקשות הסרה ממשלתיות הוא בהחלט אייטם מסקרן…

  4. אין לי כתובת IP ישראלית ואני לא רואה כלום על זה בגוגל ניוז (לא חדש, ולא ישן). אני חושש שזה לא צנזורה, פשוט אף אחד לא כתב על זה.
    כל האתרים שמצאתי שכן פרסמו משהו בעניין הם אתרים ישראלים או פלסטינים עם אג'נדה ברורה. נראה לי שמישהו לקח טרמפ על מקרה ענת קם כדי להציף ידיעה פוליטית במסווה של "מצנזרים אותנו".

    בכל מקרה, אם אתה רוצה שאני אעשה חיפוש (בגוגל או גוגל ניוז) כדי לבדוק צנזורה, שירותי הפרוקסי האנושי שלי לשירותך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *