מקבץ חדשות אקראיות

למי שהפוסטים האלו מדכאים אותו, מוזמן לדלג 🙂

1. YNET באייטם על הכנסת הפתוחה, פרויקט הקוד הפתוח ששמחתי לראות שצמח יפה בשנה האחרונה לאתר יותר ויותר מועיל. אני תוהה אם בגבעת רם יצליחו לשפר את המצב עם תקציבי ענק כמו שעשו פה מתנדבים.

2. ועדת המדע של הכנסת (הלא היא הועדה-של-איש-אחד שטרית) תקיים ב-5/11 ישיבה על תקנות חתימה אלקטרונית. דורון אופק הוזמן, והוא מספר שהנושא יהיה הקלות בסף הכניסה לעולם החתימות הדיגיטליות, וכנראה יכללו בזה הכנסה מהירה של גורמים חותמים נוספים, חלוקה יותר נדיבה של פרטי האזרחים לעוד גופים ועוד כל מני ברדקים טובים יותר או פחות.

3. במקרה אני הוזמנתי לאותו היום לסיור VIP במרכז ההדגמה של "בטר פלייס". 25 משתתפי TEDX יקבלו סיור אישי וטפיחה על השכם משי אגסי בכבודו. למישהו יש שאלות שמציקות לו על המיזם? שלחו נא.

4. אייטם קצת מתיישן אבל חשוב – בעוד אנחנו מחפשים מה הלחץ למערכות ביומטריות ולמה HP מקבלת פטורים חוזרים ונשנים ממכרזים בנושא, התפרסם כי HP רוסיה זכתה לפשיטת משטרה על משרדיה בעקבות חשיפת פרשת שוחד בת כשבע שנים, למכירת ציוד לממשלה שם. דה-מארקר דיווח אבל לא קישר לשיגועי HP ישראל בעבר או לתהיות לגבי ההווה של שיטות העבודה שלהם.

5. המפקד ההודי הביומטרי הגדול יוצא לדרך. צרת רבים חצי נחמה? לא ממש.

6. הידעתם שמשקל, אושר, רומנטיקה ועושר הן תכונות מידבקות? אני לא מבין באמת למה לא נדבק אלי כסף. אני מסתובב אולי עם האנשים הלא נכונים…

7. ב2-3 במאי יש כנס הרצאות על חזית המדע בביולוגיה ורפואה בירושלים, למי שיש זמן פנוי.

8. למרות כל מה שיודעים על הבעיות של שיא תפוקת הנפט, ולמרות כתמי הנפט החובקים את עולמינו מדי כמה חודשים, אובמה נכנע לדרישות ומאשר עוד קידוחי נפט בים שאפילו בוש לא מיהר לאשר.

9. נמצא או נגנב? גיזמודו מפרסמים דו"ח על האייפון החדש שעוד לא הוכרז בטענה שהמכשיר שהגיע אליהם "נפל מכיס כלשהוא". אפל טוענת שלא דובים ולא יער ומאשימה את ג'ייסון צ'ן בגניבה. ומה קורה למי שג'ובס חפץ בהשתקתו? לא מזמינים אותך לחקירה, אלא שולחים את המשטרה לפברק צו ופורצים לך הביתה ומחרימים כל חתיכת אלקטרוניקה אפשרית. זהו בוודאי לא תקדים וזו לא הפעם הראשונה שאפל מפעילה אלימות נגד מקדימי פרסום של מוצריה. לא ברור אם הפעם לא היתה כאן גם עבירה על חוקי הגנת מקורות עיתונאיים, ובלי ספק היתה יציאה מפרופורציה. אה, "שכחתי" לציין שאחרי פרסום הסקירה על המכשיר אפל ביקשה ואף קיבלה את הטלפון חזרה. הפריצה של המשטרה לביתו של צ'ן קרתה אחרי כן. למי שרוצה עוד סיבות לסרבנות לרכישת מוצרי אפל, הנה לכם.

10. יום קומיקס חינם! ביום שישי הזה כמה חנויות קומיקס יחלקו שתי חוברות לכל קונה שיבוא לקומיקאזה ודומותיה. אומרים שיש לזה דף אירוע בפייסבוק, אבל אי לא מצליח לראות אותו.

זהו לעכשיו. יש המון דברים שמטרידים לי את המצפון והשכל, יש את ספור הספרון הכחול של "השמאל הלאומי" שלא הגבתי לו ואני חייב לכם דיווח על טדאיקס (חייב?! תשלמו!). המשך יבוא… מתישהוא…

11 תגובות בנושא “מקבץ חדשות אקראיות”

  1. אז ככה:
    לגבי סעיף 6 – זה אומר שאנחנו לא מתראים יותר..? כי אני לא חושב שאני יכול להדביק אותך בעושר, ומצד שני – גם אתה לא יכול לעשות דבר דומה בשבילי.. לפחות במשקל אנחנו בהחלט מידבקים..

    סעיף 9 – קראתי ולא האמנתי. מטורף..

    ולגבי סעיף 10 שלך – כתבתי גם לשרון במייל. אם אתה עובר שם בחנות – תארגן לי איזו חוברת או שתיים או עשר של דברים מעניינים? אני בלימודים ברופין עד 14:00 ועוד יש לי אזכרה אחרי זה.. אין מצב שאני מספיק להגיע..

  2. שאלה לאגסי – מה עושה המיזם שלו בקשר לעידוד הטענת הבטריות ממקורות ירוקים? (ואחרי שראיתי את האתר שלהם עם ה-Center) – מה עם אנרגיה נקיה למשרדים שלהם?

    חדשות מאוסטרליה – הממשלה שמה את הפילטר על המדף עד אחרי הבחירות: http://bit.ly/dgzwXa

    ובקשר לפייסבוק – לא שאני מת על האתר הזה אבל לפני כמה ימים עשיתי ניסוי – וידאתי שאני לא logged-in ואז חיפשתי את עצמי (גם בעברית וגם באנגלית) – לא חזרו שום תוצאות. סתם הופתעתי לטובה.

  3. @עמוס – עצוב שמערכות בעיתיות כאלו נדחות על פרט טכני ולא על עקרון, אבל שיהיה בינתיים בהצלחה עם זה. חשבתי שהיו לכם בחירות רק לפני שנה?

    לגבי אנרגיה ירוקה למשרדים ולמכוניות, כרגע אין בארץ "אבל כשיהיה נשתמש" אמרה לי המדגימה בטדאיקס. אני אראה מה הם אומרים במרכז ההדגמות כשאבקר שם.

  4. נכון. אבל לפחות הרעש שהתחיל אצל ה"גיקים" הגיע לתודעת הקהל הרחב לפני כמה חודשים ואנשים מראים סימנים שהם מבינים את הבעייתיות והשטות בחוק. זה גם משתלב בשיח הציבורי בכלל על תשתיות אינטרנט מהיר ("National Broadband Network – NBN"), התערבות הממשלה בשוק וכו'.

    הממשלה הפדרלית נבחרת ל-3 שנים. הבחירות הקודמות היו בנובמבר 2007 (וואו, איך שהזמן רץ, אפילו הספקתי לבחור כבר אז).

    לגבי בטר פלייסס – ישראל היא כניראה חלק קטן מהאופרציה שלהם (הם גייסו איזה פוליטיקאי ידוע להיות המנכ"ל שלהם פה באוסטרליה, אגב). תשובה של "אין בישראל" לא מעניינת. מעניין לשמוע מה הם עושים איפה שיש אפשרויות – יפן/סין/אוסטרליה/אירופה/ארה"ב וכו'.

  5. תאי PV עולים די הרבה אקולוגית וכרגע עוד לא משתלמים עקב כך, אבל זה בדרך.

    הזחות פחמן (שונא את התרגום אבל זה הרשמי) זה נושא בעייתי ורווי גרינווש. הרבה עוסקים בתחום הזה בעצם במכירת אינדוליגנציות.

  6. הערה לנושא התאים הפוטו-וולטאיים: החסם העיקרי לשימוש נרחב בתאים כאלו זה הכדאיות הכלכלית, כי יש שתי חלופות: 1) אם אתה נסמך על "אגירה" לתוך רשת החשמל זה אומר שאתה נמצא לידה (או היא לידך…) ואז קשה להתחרות במחירים שלה או 2) אגירה למצברים – יקר, נותן זרם ישר שדורש המרה לזרם חילופין, בעייתי אקולוגית וכו'. מישהו חישב פעם שמבחינה כלכלית PV משתלם רק אם הוא מחליף כ-30 ק"מ של קווי מתח גבוה (אולי באיזה מצפה נידח בגליל זה רלבנטי בארצנו הקטנטונת).

    ייצור תאי שמש איכותיים (מהסוג הנקרא מונוקריסטלין) זקוק לחומרים רעים מאד, שקשה להיפטר מהם.

    כל עוד אין כדאיות כלכלית מובהקת – זה כנראה יישאר משהו שולי, לכמה חבר'ה שרוצים להרגיש טוב עם עצמם. אולי אם מחירי הנפט יקפצו ממש גבוה – יזוז משהו בכיוון אבל כנראה שמפיקות הנפט קיבלו החלטה אחרת. למרות שהןמחזיקות את העולם בעיגולים – הן לא לוחצות.

    לגבי בטר פלייס – יש כמה שאלות קשות בעניין הזה:
    1) מי נושא בנטל הכלכלי של מלאי המצברים? אלו מצברים יקרים מאד, נדרש שטח לאחסנה וטעינה וכו'. אם זו החברה עצמה – נראה על פניו שתהיה להם בעיית מימון קשה מאד. אולי זאת הסיבה שהם פונים לפוליטיקאים ששמחים למשהו פופוליסטי שיהיה על שמם.

    2) כמה מחזורי טעינה/פריקה יהיו למצברים שלהם? זה בעצם אומר מתי צריך להתחיל לפחד מהם מבחינה אקולוגית ומתי נדרשת תחזוקה/החלפה/אמירת תהילים שנגיע למחוז חפצנו?

    3) כמה זמן אורכת טעינה של מצבר ממצב ריק לגמרי (דחפנו את האוטו לעמדת הטעינה הקרובה) עד למצב שניתן לנסוע בלי לחשוש להיתקע עד לתחנת החלפה? אם אנחנו כנהגים נדרשים לשינויים מהותיים בהתנהלות שלנו זה מייצר שוק בעייתי. לא בטוח שקל לחנך את הציבור. אולי זו הסיבה שהוא פונה לציי רכב, שם אנשים שמקבלים רכב עבודה יסתגלו למשהו אחר כי הברירה שלהם היא להוציא הרבה כסף מכיסם.

    אני מניח שיהיו שאלות נוספות – אשמח להוסיף כשיהיו.

    תהנה בביקור

  7. ברוך הבא יוסף!

    0. לגבי PV – במקרה הזה כל הפואנטה היא אגירה, כי מטעינים מטענים. עדיין, כמו שהסכמת איתי, המחיר הסביבתי של PV יעילים הוא גבוה.

    1. לא יודע לגבי מלאי המצברים ספציפית, אבל מפריע שהרבה מהפרויקט נתמך ע"י הקלות נרחבות במיסוי ואולי גם עזרה במימון מטעם הממשלה. אחד מהדברים ששמעתי וצריך לבדוק, זה שאולי המיזם מקבל "השלמת הכנסה" מהמדינה בדומה לכביש חוצה ישראל.

    2. הם דואגים לזה. אתה רק מגיע לתחנת ההטענה ומחליפים לך מצבר. אגב, בטר פלייס מוכרים המון גרין(ווש), ומבטיחים שכל טכנולוגית סוללות שתכנס לפרויקט תהיה ירוקה ככל הניתן, כדי שתוכל להיות מנוצלת לאורך הזמן המקסימלי ולהתמחזר אח"כ בעלות אקולוגית מינימלית.

    3. לטענתם אם תתקע את המכונית לקיר בבית (220V רגילים) זה ענין של 6 שעות. כשאתה מגיע לתחנות החלפת מצברים זה ענין של 2-3 דקות – האוטו עובר דרך מנהרה דומה למנהרת שטיפה, רובוט מפרק את המצבר (250 קילו, מחובר תחת אחורי האוטו, במקום שבו לרוב המכוניות יש מיכל דלק) ומכניס לך אחד חדש. אני מניח שהמטרה היא לצמצם את מספר העצירות שלך ככל האפשר.

    החשיבה של בטר פלייס היא בדיוק זה – סביבתנות עצלה. שלא תצטרך להגיע למצב של אי נוחות בגלל המערכת. אתה נכנס איתם לחוזה שירות חודשי, ואם יוצא לך להכנס יותר מדי פעמים בחודש להחליף מצבר אתה תקבל מהם אפילו זיכוי על אי הנוחות שנגרם לך. נשמע מוזר, אבל זה מה שהם טוענים…


    (כרגיל, מי שרוצה כותרות עברית צריך לקפוץ לאתר טד)

    המשמעות היא, לפי ראות עיני, כבילה לספק אחד של הטענה, אלא אם כן אגסי פותח את השוק לעוד תחנות הטענה בלתי תלויות ויצרני רכב אחרים. אם צורת המצברים, החיבורים ושאר החלקים במערכת הם בבלעדיות אז אין לי ענין במערכת, מקסימום לשכור אותה מדי פעם אבל לא לקנות.

  8. שלום

    הקלות במיסוי זה עדיין לא פותר את הבעיה שהם צריכים לקנות את המצברים, אלא רק מעביר אותה לאחרים (לציבור בעצם). לפי מה שידוע לי מצבר טוב של רכב חשמלי (מסוג ליתיום ברזל) יכול להגיע ל-20 אלף דולר ולהחזיק מעמד 700-800 מחזורי טעינה ופריקה מלאים. זה המון כסף ונראה לי עקב אכילס של כל העסק.
    מלאי המצברים שונה במידה רבה מכל השאר בגלל האספקט התפעולי שהוא דורש ושטחי האחסנה/תחזוקה/טעינה/צריכת אנרגיה.
    החלפת מצבר היא רעיון נחמד שלהם אבל החיים חזקים יותר ויהיו מצבים שבהם לא תוכל לקבל מענה ראוי מקונספט כזה. ההרגשה שלי – הם מכוונים לציי רכב כי זה קהל שבוי עם יכולת מחאה נמוכה מאד.

    לגבי החשיבה שלהם – זה עדיין צריך לעמוד במבחן המציאות, שיש לה יותר הפתעות ממה שניתן להעלות על הדעת.

    אני ככלל בעד קדמה ושינויים, אבל נקודתית בנושא הזה, נראה לי שהפער שהם מדברים עליו איננו דרמטי, כלומר הם מדברים על הפחתת ההוצאות של צי רכב בדלתה של 20-25%, אבל אינני בקיא בפרטים.

    התחושה היא שעדיין אין משהו שיכול להיות בייצור המוני, לתת התנהגות דומה לרכב מקובל ולהיות במחיר סביר, למעט רכבי ההייבריד. אולי בטווח של 5-10 שנים תהיה חלופה טובה יותר, ועד אז רצוי להיות זהירים בכספו של הציבור.
    בהצלחה לכולנו

  9. יפה, זו בדיוק הבעיה שאני תוהה עליה. כמה עולה מצבר כזה. אם מדובר בכזה מחיר וכזה מספר עלוב של מחזורי טעינה אז יש בעיה.

    וכן, הם במוצהר מתחילים מציי רכב של חברות, אין לי מושג מה התוכניות לתח"צ ושימושים ירוקים באמת.

  10. מספר המחזורים הנקוב בדרך כלל הוא בתנאים אידיאליים, בעוד ששימוש אמיתי הוא רחוק מכך, מה שמחריף את הבעיה עוד יותר.
    הפנייה לציי רכב היא גם כדי לנצל רצון של חברות לשפר תדמית וגם כדי למזער קיטורים, בבחינת "סוס שאתה מקבל בחינם, אל תבדוק לו את השיניים" (וסליחה על הפרשנות המורחבת של חינם בהקשר לרכב ממקום העבודה…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *