הוט לא אבדה תקוותינו

פוסט צרכנות מתוסכל נוסף. אפשר לדלג על הפרטים המשעשעים ולעזור לי בהתלבטות שבסוף הפוסט.

תקציר הפרקים הקודמים: אני מחובר להוט עסקים, משלם 150 ש"ח לחודש על תשתית 7M/700K, עוד 150 לבזק בינלאומי, בלי חייגן. חייגן היה מנתק אותי תכופות וממילא DHCP עם lease מספיק ארוך שומר לי על כתובת IP קבועה פחות או יותר. בעיות: אין טיפול במנויים עסקיים בין חצות לשמונה בבוקר, אין fixed-IP, אין הודעות לפני עבודות תשתית יזומות או במקרה תקלות.

תשובות מהחודשים האחרונים:
טיפול בלילה – הבטיחו שבפעם הבאה יהיה. לא בדקתי אותם.
IP – הבטיחו להאריך לי את זמן ה-lease ואמרו שזה חינם ללקוחות עסקיים, אבל אף אחד שם לא יודע מי יכול לעשות את השינוי. IP קבוע זה לא הם, זה פופטיץ, ורק עם חייגן ורק תמורת מזומנים אמריקניים מרובים. שיקפצו.
הודעות על תקלות ותחזוקה – הבטיחו שיהיה, אבל אין.
למה אני במחלקה העסקית? לא ברור באמת. המחלקה הפרטית הציעה לי שירות יותר טוב בפחות כסף. "אבל טכנאי יגיע תוך שעות אם יש תקלה!" – מנסיוני, ממש לא.

בנובמבר או דצמבר גיליתי שיש משהו חדש ומגניב בשם UFI. במחיר שאני משלם עכשיו אני אמור לקבל 16M/1M.
כמה עולה? לא יודע, האתר לא מפרט. מלא פרטים ושלח (כפתור שליחה עובד רק באקספלונטר).
אחרי כמה שבועות אני מתייאש ושואל, נותנים לי מחירים ומאיצים בי להחליט כי "עוד מעט לא יהיה מהירות 16", חשבתי שעוד מעט זה אחרי פסח. נגמר לי באותו היום הפנאי להגשת שאילתות, ביקשתי שיחזרו אלי עם תשובה ברורה למה לא לעבור למנוי פרטי, ולמה אני לא מקבל lease יותר ארוך על כתובת ה־IP שלי.
התקשרתי לפרטי, הם טענו שאין להם מושג למה בעצם שאני ארצה לעבוד עם המוקד העסקי, ואפילו הציעו לי את החודשיים הראשונים בחינם.

היום התקשר אלי ברק מהמכירות. לא בגלל שהשארתי פרטים אלא כי עוד לא עפתי ל־UFI. את מהירות 16M ביטלו בראשון לפברואר אז אני בעונש, יכול לקבל רק 12M/1M, אבל המחיר ירד מ־99 ל־84 ש"ח בלבד (הפעם לפני מעם, אני מניח 100 כולל). למה אין יותר מהירויות 16, 25, 50? "כי חברת הוט לא רוצה שתהיה ללקוחותיה יכולת בחירה?" – "כן", עונה לי ברק. אני מתחרט שלא הקלטתי אותו. "אתה יודע, היו לנו 400 מבצעים שונים, להוט זה היה קשה לתחזק את זה". אני בטוח, בגלל שלא מספרים עליהם לאף אחד. זה לא מופיע באתר, יש רק טופס אקספלורר-בלבד לבקשת מידע, אף פעם לא מתקשרים אליך עם מידע, וכשמתקשרים לא טורחים להקריא לך את כל רשימת המבצעים.
ומה עם חודשיים חינם? "זה אין" אומר לי ברק, "אבל חודש אחד אני יכול לתת לך". אני חושב שהעובדה שהורידו 15% מהמחיר תוך חודש (גם אם קיצצו את אופצית ה-16M) זה יפה, וחודש חינם תמורת התחייבות לא בא לי. אני לא מתחייב יותר. שיקפצו.

אז מה הבעיות עם UFI? האם הוא פחות אמין כמו שדרוגי מהירות שקדמו לו? האם יש מגבלות טכניות אחרות? אם אותו המודם תומך במהירויות עד 16, למה קוראים להן עכשיו UFI ולקודמות לא? האם המעבר יגריל לי IP חדש למורת רוחי? מה נשתנה בעצם? למחלקה הטכנית פתרונים, ברק נותן לי את הטלפון שלהם וגם את מספר האורנג' האישי שלו, כדי שאחזור אליו להשלמת העסקה, "שגם אני ארוויח משהו" הוא אומר לי ללא עכבות.

התקשרתי למספר המוקד הטכני, מסתבר שזה המוקד הטכני של הטלפוניה. מעבירים אותי לתמיכת אינטרנט ושם אומרים שלא יהיו שום בעיות עם UFI (להפך, היא אמינה יותר!), ושאופצית הארכת ה־lease היא עורבא פרח. אני מאמין להם (יש ברירה?) ומועבר למחלקת מכירות חזרה. הבחורה שעונה לי (שכחתי את שמה) מתבקשת על ידי לרשום בכרטיס הלקוח (אותו אחד שרשום בו שאני אמור לקבל טלפון במקרה שיש תקלות) שאני רוצה 16M אבל מוכן להסתפק ב-12M ולהשאר ברשימת המתנה (ואני מציין שאני יודע שלא יתקשרו, אבל עדיין אני רוצה שזה יהיה כתוב בכרטיס הלקוח, בשביל ההרגשה הטובה). אחרי שהיא מאשררת איתי את אמצעי התשלום היא אומרת "99 ש"ח לחודש למשך שנה.." – הי! רגע, מי הכניס לפה התחייבות? גבירתי, זה לא המחיר שאמרו לי! "זה המחיר התחייבות אדוני" – ומה עם מחיר ללא התחייבות? – "אה… אתה רוצה מחיר מחירון? רגע (עוברת חצי דקה) – 109 ש"ח כולל מע"ם".

נתתי לה הרצאה על מה אומר חוק הגנת הצרכן, ואיך זה שהמחיר המצוטט הוא תמיד המחיר עם ההתחייבות, ואילו את מחיר המחירון היא הייתה צריכה לברר במיוחד. "זה לא מחיר מחירון, לא לפי החוק" – חינכתי אותה ואת מי שאולי יאזין יום אחד לשיחה המוקלטת – "המחירון שלכם זה התחייבות ל־12 חודש ואילו המחיר שאני עכשיו אקח, 10 ש"ח לחודש על הפריבילגיה של אי חתימה על התחייבות, זה מחיר עונש לצרכנים שלא מוכנים להתחייב. לא מבצע ולא מחירון. מחיר עונש". לשימחת שנינו נמאס לה להתווכח והיא שינתה לי את המנוי ל־UFI של 12M, ולפני שניתקתי איתה היא שאלה אותי אם הודעתי לספק האינטרנט שלי. מסתבר שזו אחריותי. לא היא ולא בזק בינלאומי אמורים לדאוג למידע הזה לפעפע. ועל כך נאמר פחחחחחחחח.

סה"כ זמן בטלפון – למעלה מחצי שעה. סה"כ על חשבוני – 24 דקות. לפי 42 אגורות לדקה יצאתי פראייר, אבל אני סובר כדי לחסוך לכם שאלות, בשביל זה יש בלוג 🙂

חצי שעה אחרי המהפח הגדול, לפי אתר בדיקות המהירות של הוט מהירות הקו היא 7.28M/0.64M – אני מאפס את המודם ובודק שוב, 12.48M/0.91M. לא מושלם אבל יותר טוב מכלום לעכשיו (נריב איתם על ההפרש ביום אחר). אני עובר להציץ בבדיקה של speedtest.net ומגלה שקצב ההורדה אכן עלה אל 12.39M, בדיקת ההעלאה טפסה את 1M אבל נפלה באמצע אל 0.63M ונשארה שם עד סוף הבדיקה, וזו היתה גם התוצאה הסופית. בדיקה חוזרת הראתה שוב את אותה ההתנהגות, והמהירות 12.43M/0.62M. רציתי לדעת כמה אפשר אם כך לקלף מהמחיר גם בבזק בינלאומי.

אז ככה: בב"ל מציעים לי לעזוב את מה שאני משלם על 7M עכשיו להם (149 לזיכרוני, 140 לדעתם) ולהוט, ולקנות דרכם חבילה מופלאה של 209 ש"ח ל-12M, ולגלוש דרכם עם Private NGN מבריק ודנד"ש. מהו Private NGN? ובכן מדובק ברוחב פס נפרד ועסקי מאוד, ומרכז תמיכה מיוחד ונפרד. מצד שני, שריות ה־VIP הזה יעלה לי במעבר לחייגן (דבר שמאוד סבלתי ממנו בעבר) ומשמעו (בעיני) יותר ניתוקים ואובדן ה-IP הדי-קבוע שלי. מחיר IP קבוע אצל בב"ל 34 ש"ח, אגב. אוכ לוותר על החייגן אבל איתו לוותר על הNGN הפרטי (אין לבזק טריידמרק על זה?) של בב"ל עסקי ולקבל את מרכז התמיכה שכולם מקבלים.

ומה אם לא ארצה לחתום על התחייבות? אם כך אני מסתכל על 159 לחודש (למרות שהיום אני משלם 140) על 7M, או 193 על חבילת ספק+תשתית של 7M. ובמילים אחרות:
אם לא אגיד מילה אמשיך לשלם עכשיו 109+140=249 ש"ח על 12.43M/620K
אם אחטא לעקרונותי ואחתום על התחייבות לשנה אקבל כ־12.4M/1M תמורת 209 ש"ח, בלי אופציה להנות מהנחות שאולי יצוצו בהמשך.
אם אשאר במהירות 7M/700K בחבילה עם התחייבות לשנה אשלם 193 לחודש.

במילים אחרות, מאז החודש שעבר נפל מחיר החיבור שלי ב-50 ש"ח ועלתה המהירות. מחיר ההמנעות מהתחייבות יעלה לי 40 ש"ח נוספים לחודש שאפשר לחסוך. מה אתם אומרים? לחתום קבע?

13 תגובות בנושא “הוט לא אבדה תקוותינו”

  1. לדעתי הצנועה – לא להתחייב. נכון שחיסכון זה חיסכון, אבל ההפרש במחיר הוא לא עד כדי כך משמעותי, ודי נמאס מכל החברות שנורא מוכנות לבוא לקראתנו אם רק נמכור להן את נשמתנו הנצחית בנזיד עדשים, או במקרה הנוכחי, ב- 40 ש"ח לחודש.

    חוץ מזה, חוק מרפי מוכיח שתמיד יוצאים מבצעים משתלמים יותר מהחבילה שעליה חתמת בערך יומיים אחרי שחתמת עליה 🙁

  2. אז זהו, שהחבילות של הוט צומצמו פלאים ועודכנו לראשונה מזה יותר משנתיים בינואר. בעקבותיהם עדכנו בפברואר נזק בינלאומי את ההיצע שלהם. יש סיכוי סביר שלא יהיו הבדלים יותר לפחות שנה.

    אוח, כמה יפה לראות טורנטים יורדים בקצת 1.5 מגבייט לשניה… היו לי כונני תקליטורים איטיים יותר פעם.

  3. ההתחייבות תלויה, כמו כל דבר צרכני, אך ורק בך, ואני מניח שרק אתה תוכל לענות עליה. כך או כך, תמיד לפני שאני מסכים או מסר לחתום על התחייבות אני ממקד את השאלה בכמה נקודות קריטיות, לדעתי, להחלטה זו:

    א. האם אני מרוצה מהשירות? דהיינו, יש לי פחות בעיה להתחייב ל-yes למשל, שנותנת לדעתי מוצר טוב מאוד (וגם קשה לי לדמיין את חיי ללא היס מקס) מאשר להתחייב לנניח אינטרנט זהב, שסיפקו לי בזמנו אינטרנט מקרטע ושירות לקוחות זוועתי. אם אתה מרוצה מהחברה בה אתה נמצא ולא רואה עקרונית סיבה לעזוב, ההתחייבות לא חייבת להיות כל כך נוראית.

    ב. האם ההתחייבות היא למבצע או לחברה? רוב ספקי האינטרנט, למשל, מחייבים להשאר בחברה בלבד – דהיינו שתמיד ניתן לעבור למבצעים חדשים יותר מבלי לשלם את עלות החזר ההטבה (או למעשה: קנס ההתנתקות) – פשוט צריך להתחייב מחדש. אם ההתחייבות היא למבצע בלבד, כשברור מהיכרות עם השוק שמבצעים משתנים והמחירים רק יורדים – לא שווה להתחייב. אם זה רק לחברה, וזו חברה שאני מרוצה ממנה – אשקול בחיוב להתחייב.

    ג. כמה ההפרש במחיר משמעותי? 50 שקלים בחודש, שהופכים ל-1,100 שקלים בשנה, לא היו לי משמעותיים בכלל כשהחזקתי במשרה מלאה. היום, לעומת זאת, זה סכום מכובד למדי שיכול לממן לי עשרה סרטי בלו-ריי או ארבעה וחצי משחקי פלייסטיישן/אקסבוקס.

    ד. מה עלות החזר ההטבה? ההגיון אומר שהיא צריכה פשוט להחזיר לחברה את ההפרש בין מחיר המבצע למחיר המחירון (הרי זה פירוש השם – עלות החזר הטבה), ולמיטב ידיעתי נציגי שימור לקוחות יכולים להציע לפעמים מבצעים כאלה, בהן קנס ההתנתקות הוא בכל מקרה מה שהיית משלם אם היית הולך על המסלול ללא ההתחייבות. שווה לברר ולחשב – אולי אין כאן בכלל שאלה בסופו של דבר.

    שאלות קצת ברורות מאליו, אך עדיין, לי הן תמיד עוזרות בהחלטות האלה (כך למשל ל-yes, בל"ל ובזק אני מתחייב (למרות שלאחרונה אני מתחיל להתלבט לגבי בזק, עקב הקצב האיום של פריסת ה-ngn שלהם), ל"הארץ" ולשירותי תוכן של סלקום לא.

  4. האמת, אני תמיד תוהה מה יקרה, אם אני אחתום על מחיר בלי התחייבות, אגש חודש אח"כ לחברה מתחרה, ואבל הצעה ללא התחייבות ממנה, ואז אחזור למוקד שלי, כדי להשוות. אבל, אין לי כוח לנסות אף פעם. בגלל זה אני עדיין ב012.

  5. ארז מעלה נקודות נכונות.

    בישראל יש אולי גם עניין עם כמה החברות ילכו מאחורי הגב שלך ויחייבו אותך מעבר למה שכתוב, או אחרי שההתחייבות הסתיימה והם ישימו אותך על "תוכנית המשך" ששוחטת אותך רק כי לא שמתה לב.

    נקודה אחרת ששמתי לב – כמה באמת היית מנצל את האפשרות לשנות מסלול אם תיקרה כזו בדרכך?
    מה שאני מתכוון לשאול – על בסיס הניסיון שלך ב-12-24 החודשים האחרונים, האם באמת מצאת עסק שיותר מתאים לצרכים שלך והייתה משנה את המסלול?

    למשל, לא בדיוק אותו הדבר אבל דומה – כשחיפשתי חברת מובייל לעבור אליה שתיתן לי את הטלפון שרציתי בזמנו (הנוקיה 6280), הייתי יכול ללכת עם 3 (three.com.au) ב-$AU30 לחודש אבל עם טלפון נעול לרשת ושהם לא מאפשרים לפתוח, או עם אופטוס (optus.com.au) ב-35$ לחודש אבל עם טלפון פתוח לגמרי. חשבתי שאנצל את העובדה שהטלפון לא נעול (לנסיעות לישראל או ניו זילנד) והיית עצבני על הנעילה של 3, אז הלכתי על אופטוס. בדיעבד זו הייתה טעות – החשבונות היו הרבה יותר גבוהים ממה שציפיתי, שילמתי כ-15% יותר על הטלפון, לא ניצלתי את הטלפון על אף רשת אחרת (לא נסעתי לשום מקום), הדטה היה על הפנים, שירות הלקוחות כנ"ל, ומעל הכל 3 בהמשך הזמן איפשרו לפתוח את הנעילה של הטלפונים שלהם. עפתי מאופטוס (ל-3) ברגע שהחוזה שלי איתם ניגמר ועכשיו אני מרוצה כבר כמעט שנתיים.

    כשעברתי ל-3, התחלתי עם תוכנית חודשית ללא התחייבות לחודשיים, ראיתי שהתעריפים והשירות באמת כמו שהם מפרסמים (החשבונות שלי ירדו בכמעט 50%) ואז התחייבתי ל-29$ לחודש לשנתיים וקיבלתי נוקיה E71 ב-10$ לחודש. מאז אני מאד מרוצה. (

    אני גם כמעט חמש שנים עם אותו ספק אינטרנט – עם כל התחרות והמבצעים שיש מסביב, אני מרוצה מהמכלול והשירות של הספק שלי ובדיעבד לא הייתי מפסיד מלחדש את ההתחייבות שלי איתם (אני לא חושב שאני מחוייב אליהם היום).

    המסקנה שלי מהעניין היא לא להיות עם "עיניים יותר מדי גדולות" – אתה לא הולך כל חודש לבדוק מה חדש, נכון? אז תמצא מה שמספיק מתאים לך היום ותחזור לבדוק את השוק כשההתחייבות תסתיים.

    אולי אנלוגיה אחרת היא בקשר לאוטו/מחשב/טלויזיה – אתה הרי קנית אוטו ולא שכרת רק כדי שתוכל להחליף למודל הכי חדש ברגע שהוא יוצא (אגב באוסטרליה אפשר לשכור את כל אלה וכל מכשיר לבית, כך שהאנלוגיה הזו אולי יותר מתאימה פה מאשר בישראל אבל אתה מבין את הנקודה).

    בהצלחה.

  6. עירא, אני חייב לציין שיש פה התלבטות לא קלה:
    לפני כשנה, החלפתי, לאחר עשור פלוס את הספק שלי 012 לאורנג'.
    אבל זה רק אחרי שגיליתי שהם פשוט גונבים ממני כסף ללא רשותי. הם העלו את המחיר בלי לומר לי דבר, לאחר שחתמתי איתם על חוזה, לפיו אני אשלם סכום מסוים על חבילה מסוימת ללא הגבלת זמן – דהיינו – עד שאני אחליט לשנות את זה.

    אז לא צעקתי – פשוט עשיתי בדיקה, ובגלל שעוד אז עבדתי אצל הכתומים עברתי אליהם. מה גם שהכרתי את המוצר שלהם על בוריו, כולל תקלות אפשריות וכו'. המחיר שלקחתי היה בהתחייבות לשנה, כי זה באמת השתלם, מה גם ששנה עוברת מאוד מהר, לטעמי, ואני לא מחפש כל יומיים אם "יצאתי פראייר" או לא.

    מבחינת הוט, זה כבר סיפור אחר – לפני כחודשיים, הם התקשרו אליי כדי לספר לי שהחבילה שלי במבצע הנוכחי עומד לפוג, ושהם ישמחו לתת לי הצעה חדשה. אני חייב לומר שהתרשמתי לטובה מהשיחה הזו. הם גם הבטיחו לחזור אליי בתוך יומיים.

    אז התרשמתי לטובה.. מתברר ששיחות כגון אלה לא ממש מחייבות אותם.. עד היום לא שמעתי מהם דבר. אני כנראה אצור איתם קשר בעצמי (מתי שאני אמצא מספיק זמן לנשום.. ).

    ועכשיו לדילמה שלך – תראה: השאלה היא, כמו שגורו-יאי כתב, היא אם אתה מחפש כל יומיים אם "יצאת פראייר" ומה יש למתחרים להציע. אם אתה עושה את זה – לא משנה אם תתחייב לשנה או לא – תמיד תהיה בלחץ שמשהו לא בסדר. תמיד תחפש את המבצע הבא. והאמת – כל הטלפונים האלה לתשתית, לספק וכו' – זה כאב ראש. כי אתה צריך לעדכן גם את הספק החדש, גם את ספק התשתית וגם להתחנן מהספק הישן שינתקו אותך, ולעזאזל שימור לקוחות. ואם בספק הישן פתאום הציעו לך משהו עוד יותר טוב, בכלל אתה מסתבך – כי עכשיו כבר סגרת עם ספק חדש, ולך תשגע את החבר'ה בתשתית. בקיצור – בלאגן שלא ברא השטן.
    מאידך, אם גם ככה אתה מבין ששנה זה כלום זמן – ולא תתחיל לחפש כל יומיים מי היה נותן לך עוד 5 שקלים פחות – תראה ששנה עוברת מאוד מהר. לדעתי – פחות כאב ראש.

    זה בעצם המדד העיקרי שלי. אני יודע שהרבה פעמים הספקים בונים על זה, אבל במצב כלכלי, בו כל שקל חשוב לך כרגע, עדיף אולי בכל זאת לחתום לשנה. לא הייתי חותם לשנתיים כמו שחלקם מנסים לגרום לך לעשות, אבל שנה זה זמן מספיק טוב ל-2 דברים:
    1. לבדוק את רמת השירות שלהם וההתחייבויות שנתנו לך.
    2. לחסוך קצת כסף.

    זה הכל בעצם.

  7. בשנה שלא אשנה את חשבון הרשת שלי מ-249 ל-209 אוציא 480 ש"ח על העקשנות של המנעות מחתימה. שאלתי את בב"ל מה אשלם כשיגמר המבצע ואמרו לי שאשלם פשוט מחיר מלא אם לא אזום איתם התקשרות ואבחר חבילה חדשה. במילים אחרות המחיר יקפוץ מ-209 ל-302 ש"ח, שזה מה ששילמתי כל חודש עד עכשיו.

    האם להחליף את הוט? לא, היו לי בעיות עם ADSL בעבר ולא אהבתי את הגישה שלהם. אני גם לא רוצה לרכז את כל התקשורת אצל ספק אחד (מצד שני, כמה אני כבר משתמש בקו הבזק שלי?).

    האם להחליף את בב"ל? לא, עד כמה שאני יודע הם מתערבים הכי פחות בתעבורה מכל הספקים האחרים (כנראה כולל אורנג', למרות שהם לא נספרו במחקר שפירסם לאחרונה קלינגר).

    במילים אחרות, נראה ששווה לי לקחת את הדיל המעצבן שלהם ולחתום שנה.

  8. תגיד לי איפה אתה חי? לי הציעו בבזק בינלאומי מהירות 10 מגה ב48 שקלים עם התחייבות לשנה וחצי. וכן, יש לי הקלטה של השיחה אם תרצה. איפה יכולת המיקוח שלך? כן, זה הבדל מחיר משמעותי, לאלה שלא מתחייבים. כל מה שצריך זה להוסיף תזכורת לתאריך סיום ההתחייבות.
    בנוגע לתשתית, גם כן אפשר לחסוך, במקרה שלך מאות שקלים. אני מצטער שהבדיקה שלי חלה על מהירות 10 מגה, פשוט כי זו המהירות הכי משתלמת מבחינת המבצעים.
    המבצע של NGN ללקוחות חדשים מדבר על 50 שקל ממוצע לחודש עם התחייבות לשנה.
    לעוד מידע, ולפוסט שכתבתי בבלוג שלי, כולל טבלת השוואה:
    http://yoni1z.blogspot.com/2009/12/10.html

    1. ניסיתי להתמקח איתה אבל גורנישט. הגברת לא ירדה אצבע במחיר. בכל מקרה המבצעים שהציעו לי בינואר כבר לא היו תקפים בראשון לפברואר (רציתי מהירות 16). נראה לי שיש סיכוי גבוה שאין יותר את המחיר שאתה קיבלת.

      בנוסף, אני רואה שקיבלת אותו לאחר שהתחייבת לתשתית נזק ולראוטר מטעמם, ואילו אני על תשתית הוט ולכן לא נהנה ממחירי המונופול של נזק בינלאומי…

      1. המבצע בבזק תקף עד סוף פברואר, קישור לתקנון:
        http://www.bezeq.co.il/Sales/Documents/t2009.pdf
        בחצי שנה הראשונה משלמים 20 ש"ח על התשתית, אח"כ בהתאם למהירות: 10 מגה 100 שקל 15 מגה 130 שקל. ההתחייבות היא לשנה. חוץ מזה יש לך חבילת 500 דקות+דמי אחזקת קו בעלות של 30 ש"ח לחצי השנה הראשונה, אח"כ צריך לזכור לבטל את חבילת הדקות והשירותים הנוספים ונשאר לשלם רק על אחזקת קו 50 ומשהו ש"ח שזה רגיל.
        בעקרון, אתה לא חייב לעבור לנזק, במידה ואתה לא בהתחייבות אצל הוט, יש לך קלף מיקוח, תציג בפני HOT את המבצע ותאיים לעבור, אני בטוח שיציעו לך דברים מפתיעים.

  9. תודה, יונתן, אבל אני לא מתכוון לשלם לבזק על תשתית, ואני לא טוב באיומים ומיקוחים. להפך, אני חושב לבטל את קו הבזק שיש לי כבר עכשיו.

    1. בתור לקוח עסקי אני חייב לציין שדווקא מטכנאי השטח של הוט קיבלתי שירות מצוין. אני לא יודע אם רמות השירות שאתה מתאר שם בשטחי פלאסטין הכבושה נובעים משירות גרוע בסיסי של הוט או מהעובדה שרוב/כל המועסקים בתחום בשטח הצבאי הכבוש שמחוץ לגבולות ישראל הם קבלני משנה ולא עובדים של הוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *