אינטנטן!

כמה טוב שיש תקשורת! בשבוע שעבר הצטלמתי לרשיון בעמדה שמופעלת ע"י מרמנת, ביררתי ברישויפון של משרד התקשורת (מופעל נדמה לי ע"י טלדור) מתי יגיע לתא הדואר שלי הרשיון והופניתי למרכז ההנפקה הארצי (דפוס בארי) ששמחו לספר לי שהרשיון נשלח אלי בדואר לכתובת הבית (מאיפה להם?!) במקום לתא הדואר. אם הוא לא יגיע תוך שבועיים (ואני מבטיח לכם שמנסיוני הוא לא יגיע), אני יכול לבקש מהם שישלחו אחד נוסף, הפעם לתא הדואר. טוב שהמאגר הביומטרי של משרד התחבורה בידיים טובות. הרבה ידיים.

אבל זה לא השיא של הבוקר…

שעה אחרי, קיבלתי עכשיו טלפון ספאם ממספר בלתי מזוהה (חשבתי שזה לא חוקי?) – על הקו היתה כרמית ג'אן מ"אנשים ונמרים" כדי לספר לי שהשנה הם מארגנים את כנס איגוד האינטרנט הבא עלינו כאיסתרא בלגינא (שוב באיירפורט סיטי 'עיר ללא תח"צ' רק שלשם שינוי יהיה שאטל מיוחד, אבל הכנס עם פחות תוכן מעניין משנה שעברה). כרמית ניסתה לקחת ממני כרטיס אשראי אבל הסברתי שאני עסוק ואני אעשה את זה אח"כ באתר של ISOC. "אבל הרישום הוא דרכי" היא אומרת לי. "אני יכולה לשלוח לך את הפרטים וטופס רישום בדואל?". הא, הספאמר המנומס שקיבל את פרטי מאיגוד האינטרנט לא יעיז לספאמפם לי את המייל לפני שיטריד אותי בטלפון. "לא צריך, תודה" אני אומר, "כבר קיבלתי מעטפת נייר בלתי ממוחזר בדואר ובתוכה הזמנה מפלאסטיק אי-קולוגי ואי-נטרנטי מזן משובח", ומוסיף "אבל אם אני ארצה להרשם אני בטוח שיש איזה טופס באתר הכנס…".

אך קרמיט בשלה "לא, לא, ההרשמה זה דרכי, תחזור אלי בטלפון" – "אין הרשמה באתר?" – "ההרשמה זה דרכינו השנה" – "דרכינו זה רק בטלפון או שיש טופס מקוון?" – "אתה נרשם אצלי, אתה רוצה לתת לי את הכרטיס אשראי?" – "לא, אני מעדיף דרך האתר" -"אין, יש טופס שאני עכשיו שולחת לך במייל" – "טוב, אני אסתכל אח"כ, אני עסוק כרגע".

במייל חיכתה לי הודעה תוך שניות, התעלמתי ממנה לרגע והלכתי לאתר איזוק, ואכן יש שם טופס מוצפן כרגיל במפתח חזק כמו שרימון אוהב, פירוט הרצאות וכל מה שאדם מהיישוב רוצה כדי להרשם לכנס. אז מה הקטע? חזרתי למייל ומצאתי מכתב עם טקסט שיווקי ברמה סגנונית של חוברות הפרסומות של כא"ל, מיושר לשמאל ואז FULL ואז ימין ואז ממורכז, המכתב מתנצל שבשל חוק הספאם אני צריך להרשם כדי שיוכלו לזבלני בעתיד (הלינק הולך לאתר נמרים וזבלנים) ובהמשך מצורף קובץ. ועוד אחד. ועוד אחד. סה"כ שלושה קבצי JPG וקובץ וורד במשקל כולל 900K, לא פחות. כל מרקומיסט מתחיל יודע שהיום נותנים לינקים במקום אטאצ'ים אבל מילא. האם הוורד הוא טופס ההרשמה? לא, זה טופס הרשמה לחברות שרוצות לשלוח את העובדים שלהן, הטופס אמור להיות מועבר בפאקס "עם דף עם לוגו החברה", כי כולם יודעים שזה קשה לזיוף כמו חתימה דיגיטאלית…

אז מה בשלושת הJPGים? ובכן שניים הם תוכנית הכנס (למי אכפת מעיוורים?) והשלישי הוא טופס ההרשמה שאני מתבקש למלא עם פרטי האשראי ולשלוח (כן כן!) בפאקס. או במייל (לא מוצפן) ודרך אגב יש גם את האתר של איזוק, כי קשה להמשיך להכחיש שהוא קיים. הניחוש שלי הוא שהם מרוויחים אחוזון על כל אחד שנרשם דרכם אבל לא מי שנרשם דרך אתר האיגוד. יש להם בעיה אם ככה, כי האיגוד נותן להרשם בטופס מאובטח ישירות למסד נתונים במקום לדקלם את הכרטיס בטלפון למישהיא שהרגע צילצלה אלי ממספר לא מזוהה.

אאוץ'. רימון צחק בעצמו באסיפה שהפאקסים מככבים אבל מה שקורה כאן זה שנשכרה חברה חיצונית שאיבדה גובה ונראה לי שאיננה יודעת יותר איך לארגן כנס במאה ה-21, ומעולם לא הבינה חצי דבר בפרטיות לקוחותיה. הסנדלר הלך יחף בשנה שעברה והשנה אני חושב שאני אנסה למצוא עבודה לאותו היום במקום לצפות בשידור החוזר.

3 תגובות בנושא “אינטנטן!”

  1. מחוליי מיקור החוץ. הם בטח מקבלים עמלה על כל מי שהם רושמים בעצמם.

    אני נרשמתי לטוטוריאל של העולמות הוירטואליים. זה באמת משהו שאני לא מבין בו ואין לי ברירה אלא להיכנס אליו.

  2. קיבלתי השבוע מכתב לחידוש אחד מהרישיונות שלי ממשרד הפנים. שם יש טופס שאומר שאני צריך לחתום שם בשביל שהם יקבלו את התמונה שלי ממשרד התחבורה ובמידה ואני לא מעוניין אני צריך לנסוע עד לחיפה (המחוז שאני שייך אליו) למשרד הפנים עם תמונה ברורה של פני, כי לפי ההוראות החדשות מ2008 כל מי שנושא את התעודה חייב שהתעודה תכיל גם את תמונתו.

    הרי תמונה אי אפשר לזייף בתעודה שהמדינה מנפיקה נכון (שאלה רטורית) ?

  3. @חנן, אני מקווה שזה יהיה יותר מוצלח מהשנה שעברה, אנשים יצאו משם מאוד לא מורשמים. הנה הסמינר תנצב"ה משנת 2009, אם יש לך זמן לשרוף. אני חושב שאפשר לנצל יותר טוב את הכסף והזמן דרך לימוד עצמי. שפוט תתחיל להסתובב בסקונד לייף, הצץ במוזיאונים המקוונים של נאסא וארגונים שונים בתוך העולם הזה, יש גם לא מעט כתבות וסרטונים על המחוזות המומלצים לענייני חינוך בSL ביוטיוב. עם כל הכבוד לישע סיון, הצילום שם היה לא משהוא, ולא התארגנו ל"תפיסת מסך", השנה לא ברור אפילו אם יצולם משהו (לפחות לא הודיעו על זה מראש)

    @ik־5 כן, הסיפור הזה שמשרד הפנים משרת רק את המקומיים ולא כל אזרח זה קורה לגבי חלק מהשירותים. במע"מ בכלל לא מכירים בי אם אני בא לעיר אחרת (שלא נדבר על זה שמע"מ ומס הכנסה שניהם תחת אותה רשות מיסים, אבל בכל אחד מהם אני בכתובת אחרת, הטפסים לתשלום מקוון אצלם נכתבו שונים לגמרי ע"י שתי חברות שונות, יש להם שני מספרי טלפון נפרדים לתמיכה הטכנית כי יש שני מוקדים שלא יכולים לעזור מעבר למערכת שלהם, וכמובן ששניהם עובדים רק באקספלונטר, אבל כל אחד מהם נתקע בשואש על דברים שונים לחלוטין).

    אם אתה יכול להביא למשרד הפנים תמונה באיכות נמוכה והם יקבלו אותה, מעולה. לך על זה. התמונות במאגר משרד התחבורה אינן חוקיות. פעם אחת כי המאגר הוקם מחוץ לחוק, פעם שניה כי עבר חוק המאגר הביומטרי והוציא את מאגר משרד התחבורה מהחוק באופן רטרואקטיבי, ופעם שלישית כי משרד התחבורה ניסה להעביר חוק שיכשיר את המאגר אבל החוק נפל, מה ששם את משרד התחבורה במבוכה נוספת – אם החוק הוצע, אז הם מודים שעד עכשיו המאגר היה שלוש שנים בלתי חוקי, ומרגע שהחוק נפל, על אחת כמה וכמה שהם חייבים להפסיק לנהל אותו ולמחוק אותו לאלתר.

    אז בין עמידה על עקרונות הפרטיות ובין העצלנות (או המודעות האקולוגית) שעוצרת אותך מלהצפין לחיפה, אתה צריך להחליט 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *