איפה הייתי ומה עשיתי (על שקרים וסטטיסטיקה)


אתמול בצהרים נאלצתי להקריב את פני למאגר. המחשב של עמדת הצילום מחובר כפי הנראה דרך חיבור אינטרנט רגיל למערכת ניהול מידע בכתובת https://mfapps.mot.gov.il, שבניתוח ראשוני של שני אנשים שיודעים משהו, איננה מרשימה באבטחתה. פרטים נוספים על ההרפתקאה יפורסמו בקרוב…

יצאנו לירושלים, בדרך דיסקסנו עדויות מומחה בבג"צ, ביומטריה לשירות האזרח וכלי סטטיסטיקה לבלוגים. גיליתי שניוקונומי כבר לא מציעים סטטיסטיקה חינם לבלוגרים, שגוגל אנליטיקס הם מהבודדים בשוק שמצליבים מידע על אותו הגולש באתרים השונים שהוא ניגש אליהם (אם כבר XSS אז כבר לנצל אותו עד הסוף) ושפיירסטאטס עכשיו פחות מכביד על הבלוג בגרסאות האחרונות, אז אולי אני אנסה אותו שוב.

הגענו למכון הישראלי לדמוקרטיה. הישיבה היתה אמורה להיות מחמש עד שמונה, אבל ניסו לקפל אותה כבר משעה שבע (השקרנים ((אני לא באמת כועס, גם שעתיים וחצי זה הרבה זמן לראות כמה מהפרצופים האלו יורדים מהאולימפוס כדי לענות על המינימום ההכרחי)) טענו שהפרסום באתר לא נכון). משכנו אותה עוד חצי שעה של שאלות טובות וישירות, קיבלנו מעט מאוד תשובות חדשות אבל כמה ציטוטים מעניינים. בין השאר, לשאלת ההרכשה הכפולה (שהיא התירוץ העיקרי למאגר) הסתבר ממשטרת ישראל (ורדה שחם) שהמשטרה מטופלת כרגע רק באלף מקרים סה"כ של אנשים עם זהות כפולה. גם אם נעריך שזו עשירית מסך העבריינים שעושים כן, או אפילו פחות, מדובר ב- 10,000 עד 20,000 אנשים עם תעודה כפולה, לא 350,000 כמו שטוען מאיר שקרית באופן רפיטטיבי (מספר תעודות הזהות שדווחו כאבודות בעשור האחרון, או משהו דומה). בקרוב יעלה המכון את הוידאו המלא של הישיבה, אם יבוא לכם לצפות.

בקהל פגשתי ידיד ותיק המוכר בתור reln לקהילת linux-il הותיקה. הוא בחור עם ראש על הכתפיים והסתבר לי שהוא דווקא בעד החוק, ושהוא מיודד עם יורם אורן שהבטיח דווקא להיות מאוד עוזר וגלוי איתנו בכל נושא התקנים של הכרטיסים והמערכות שסביבם. בשיחה חטופה לפני שהיינו חייבים לעוף משם החלפנו כרטיסים ואני מקווה לקבל תשובות מרגיעות נוספות על המערכת ברמה הטכנולוגית, אפילו שאני עדיין מאמין שברמה האנושית והדמוקרטית היא רעיון רע.

ואז בבית חיכה לי לינק מאהובתי על דמוקרטיה, מתמטיקה, שקרים וחופש דיבור. לילה טוב.

תגובה אחת בנושא “איפה הייתי ומה עשיתי (על שקרים וסטטיסטיקה)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *