עוד פיילוט קטן ודי

ניסיתי להתרחק מזה אבל אין ברירה, זה ימשיך לרדוף אותנו… המאגר של נתב"ג, זה שמודד את מבנה כף וגב היד במקום אמצעים קלים לזיוף, יזרק או נזרק כבר סופית ומחליף אותו מתקן פנים ואצבע. למי שיקפיד להציץ גם בסרטון הקטן יותר (להציץ ולהפגע) שם מדגימים לנו בלי שום הכחשה איך יעקבו אחרי כל הנוסעים בטרמינל ויקפצו למראה כל תנועה חשודה. אפילו את השאלות הדביליות של "ארזת לבד?" יחליף מסוף עם שאלות מוקלטות ומד רעידות בקול שירמז על אנשים בלחץ. מעניין כמה אנשים עם סתם חרדות מטיסה יבלו לילה במעצר כחשודים בטרור. ומצד שני מעניין כמה מחבלים שלמדו לעבוד על פוליגראף יעברו את המסוף הזה בשלום. זה מה שניסיתי להסביר כאן לגבי מערכות אנוש שסומכות בצורה עיוורת מדי על מערכות מחשב.

אגב, אני נכשלתי פעמיים בפוליגרף למען מעסיקים כשלא היה לי שום דבר להסתיר, אז אתם יכולים להבין שאני לא מאמין למכונות האלו בשיט, וכאן מדובר במשהוא שמודד לך רק רעידות בקול שלך, ואפילו בלי שיש לו דגימות של הקול שלך כשאתה לא לחוץ כדי להשוות. כדי לשקר לגלאי השקרים הזה אתם יכולים להוריד חינם את התוסף הזה לסקייפ ולהתחיל להתאמן. רוצים ללמוד איך לעבוד על פוליגרף אמיתי? וואקשה:

Penn & Teller: Polygraph Bullshit

Richard Huitron | MySpace Video

ועוד נקודות ומקורות כאן.

Sadly, not fictionבחדשות מעניינות אחרות, חברת OTI זינקה היום בבורסה וערך הנאסדק שלה הגיעה למחיר כפול, אחרי ששחררו הודעה על חתימת עסקת ענק בשווי $30 מליון. בידיעה בעברית כתוב שהם כבר הפעילו פיילוט מוצלח אבל לא יכולים לגלות את שם המדינה. אני ניחשתי שמדובר בישראל (שמעתם על זה כאן קודם) והפיילוט הוא הפלסטינים שלנו, אבל בידיעה באנגלית השתרבב שמדובר במדינה אמריקנית, מה שמוזר לי כי חשבתי שהאמריקנים דחו כרגע על להודעה חדשה את ענין תעודת הזהות הפדרלית… אני לא מוציא בכלל אפשרות שלא מדובר בטעות אלא הטעיה. הימים הקרובים יגידו.

נ.ב. פוסט 888, רולטה רוסית? 🙂

13 תגובות בנושא “עוד פיילוט קטן ודי”

  1. מעניין איך מד הפנים, אצבע ורעידות הקול יתמודד עם הצורך לתת לחרשים שרות ברמת נוחיות שוות ערך לזו של שומעים, כדי שלא תהיה אפליה לרעה של החרשים, שלא היתה קיימת בשיטת העבודה הקודמת. זכור לי שהסלקטורים בשר ואדם, שנתקלתי בהם בטיסותיי לחו"ל (וחזרה לארץ) ידעו להתמודד עם התקשורת עם חרשים.

    1. ברור לי לגמרי שלא ימהרו להעיף את הסלקטורים האנושיים לכל הרוחות, תמיד יש טכנופוביים, אנשים עם מוגבלויות, אנשים שלא דוברים את השפה, תקלות מכשור ועוד עשרות סיבות שהמערכות האלו לא יחליפו לחלוטין את האנשים. אני פשוט שואל אם המערכות האלו יצליחו לשפר את המצב או לדרדר אותו.

  2. ניסית לבדוק מה באמת יש שם לפני שאתה מגיע למסקנה שיש שם מד רעידות קול ועוד בולשיט כזה? אתה בונה פירמידה הפוכה מאד גדולה על שפיץ מאד קטן…

    המגיב הראשון כבר לקח את זה הלאה, ומקבל את זה כעובדה מוכחת וקיימת.

    ציפיתי ממך ליותר סימני שאלה ופחות סימני קריאה. כנראה שלבלוגרים יש עוד הרבה מה ללמוד מעיתונאים אמיתיים, למרות כל היומרות שלהם. אני ממש ממליץ להתעמק ולא לייצר לבד "עובדות" שבינן לבין המציאות אין קשר בכלל.

    לגבי OTI נזהרת קצת יותר בניסוחים אבל כל מי שקצת בודק נתונים לעומק יגלה באיזו מדינה מדובר ואין שום קשר למה שכתבת. דה-מרקר זה לא בדיוק מקור מוסמך כמו האנציקלופדיה בריטניקה או ספרי הפיזיקה של פיינמן. הם טועים הרבה וחזק ומי שמבסס את החלטותיו הכלכליות והעסקיות עליהם אז זה כנראה מגיע לו.

    בהצלחה

    1. ראשית, זה מה שאמרו בכתבה בסרטון הקטן (השני בעמוד, אם תטרח לנגן אותו). שנית, אני מכיר את הטכנולוגיה הזו ובאמת יש תוסף כזה לסקייפ, שכחתי לתת לו לינק (זה מה שקורה כשכותבים בשעה מאוחרת כזו). אני אלך לחפש אותו ואחזור לכאן עם תשובות.

      לגבי הדיוק בפוסטים שלי – אני לא מתיימר להיות עיתונאי, אני לא מתיימר לתת לך אמת בדוקה, אני חושב שמהתוכן אתה יכול לראות שאני מסתמך על דה מארקר ועל חדשות 10 כמקור מידע, שזה בערך מבטיח שהרמה הכללית של הסינתזה שאני מפיק תהיה בלתי מדויקת להחריד. אם הייתי הולך ועושה מחקר מקיף ופרטני, שואל את אנשי המקצוע שאלות ישירות אז הייתי מדגיש את זה. עוד סיבה שאני לא שם הרבה סימני שאלה זה בגלל שהנושא של מערכות ביומטריות כבר נוגע לי רגשית בהרבה עצבים חשופים בחודשים האחרונים, ואני מגיב אליו רגשית ולא רק שכלית. אני לא מסתיר את זה, כל מי שקורא פה בבלוג יודע את זה.

      לבסוף לגבי שאלת ההיסטריה בשיווק הצד המתנגד למאגר הביומטרי, אני לא בטוח אם זה עובד טוב או רע, אבל אני חושב שאני מגבה את דעותי ופרשנותי ביותר עובדות טכניות ורציונאליות מאשר הצד השני, אז בינתיים המצפון שלי מציק מדי פעם אבל לא צועק עלי חזק מדי. אני יכול לכתוב כאן פוסט לא קצר על המושג של "הוגן ומאוזן" בעיתונות ועל כמה שהוא מגוחך, אבל זה ליום אחר. בינתיים אני משתדל לכתוב על הנושא בצורה הוגנת ומוטה (כמו שקורא לזה פן ג'ילט), וכאמור לא מסתיר את זה ולא מתבייש בזה.

    2. And in more (typed) words for my friend the TTY pirate, here's a quote from a member of the audience from the meeting I linked to:

      Penn gave us some inside info on Bullshit! He quipped that the show is “fair and biased”. Despite the countless insults hurled at them, the interviewees are never taken out of context! “We’re disgusted and ridicule them but we’re not distorting them” explained Penn. When asked about the public’s response to the show, Penn relayed that they receive as much hate mail as fan mail. He then shared an anecdote. Following the airing of the Alternative Medicine episode, a chiropractic organisation vowed to boycott both Penn & Teller and Showtime. Amusingly, the group sent 30 ticket holders to a Las Vegas P&T show to tell them this!

      compared to what other members of this campaign did in their blogs, which was at times not fair at all, I try to remain "fair and biased" on everything I write, maybe more biased on biometric databases, but fair nonetheless.

  3. שלום
    1. אני מעריך מאד את הכנות שלך. כיוונתי יותר לזה שיש *קוראים* שלוקחים את כל מה שנאמר ונכתב ברשת כדברי אלוקים חיים. זה במידה מסוימת כן מחייב את הכותבים לסטנדרטים סבירים של דיוק ובדיקת עובדות. אגב, זה גם טוב מבחינה פרקטית לכותבים עצמם, בעיקר כדי למנוע תביעות דיבה מציקות. פרסום של הגיגים לא בדוקים זה מתכון בדוק להפסיד בתביעת דיבה אם בלוגר מזוהה מעצבן מישהו יותר מדי.

    2. אין שום בעיה להיות מוטה ומגמתי בכתיבה, אדרבא. מהצד השני מוטה ומגמתי זה לא אומר לא אובייקטיבי ולא בדוק. זו כבר אופרה אחרת, עם פגם מוסרי/מצפוני כלשהו לדעתי. שוב אני מעריך את הכנות באמירה שהמצפון מציק מדי פעם, אפילו אם זה לא חזק מדי. הכל שאלה של מינון בסופו של דבר.

    3. לגבי התוסף לסקייפ – אני חוזר על דעתי שזה על אותו מישור עם דה-מרקר וחדשות 10. מי שמסתמך על זה בקבלת ההחלטות שלו – זה כנראה מגיע לו.

    בברכת כל ישראל חברים

    1. סתם אחד יקר – אם בלוגרים היו חושבים על כל התביעות דיבה שהם יכולים לחטוף, הם לא היו כותבים בכלל. איזה יופי שמדינת ישראל היא מדינת חוק ואי אפשר סתם להגיש תביעת דיבה נגד כל אחד שאומר משהו, אלא צריך להוכיח שבאמת יש סילוף של האמת בכוונת זדון.

  4. תמיד כשאני בשדה תעופה ועובר איזה איש ביטחון, אני מיד מתחילה להזיע ולהרגיש אשמה, פשוט בגלל הסיטואציה. מיותר לציין שאני לא מבריחה חומר נפץ בנעליים או תוכים נדירים מתחת לחולצתי. פשוט, מאבטחים, שוטרים וכדומה גורמים לי להילחץ. סביר להניח שהייתי נכשלת בכל גלאי השקר למיניהם 🙁 *gulp*

  5. סתם,
    1. אני מעריך שאדיוטים לא נקלעים כל כך הרבה לבלוג שלי, ואם כן, אני לא מכוון אליהם. אנשים עם בעיות תקלדה שכותבים אלוהים עם ק' זה נושא מטריד ליום אחר 🙂
    לגבי תביעות דיבה – אני לא עוכר דין אבל יש לי כמה חברים שכן, אני אתייעץ איתם לפני שאעשה שטות מוגזמת מדי. עד היום נשלחו לי שלושה איומים לתביעות דיבה ובשלושתם טיפלתי לבד בהצלחה, החצופים חזרו לתוך השבלול שלהם.
    2. רוב האנשים לא בודקים ולא מצליבים מקורות מידע, אני לרוב מנסה לבדוק את מה שאני אומר. הרבה מהמידע בנושא הזה, לעומת זאת, מוצפן למדי במערכת הבטחון או משרדי ממשלה אחרים לצערי, אז אין איפה לבדוק ואת מי לשאול.
    3. התוסף לסקייפ נכתב עד כמה שאני יודע על ידי אותה קבוצת חוקרים ישראליים, אבל יש סיכוי שלא מדובר על אלגוריתמים באותה רמת דיוק או שיש יותר מחברה אחת בתחום, אין לי מושג. בכל מקרה עד היום לא ראיתי יותר מחברה אחת מדברת על הנושא. יום אחד, כשיתפנה לי זמן, אולי אלך לחקור את זה יותר (או עם מישהו ישלם על הזמן הזה).

    1. הציטוט המדויק של יעקב אוזן הוא "הנה זה בא הנה זה בא גם אצלינו"

      ולא, אני לא מופתע. אחד הניחושים שלי היה שהמדינות האחרות (ואולי בעיקר הקומונוולת') רק חיכו שאצלנו יעבור החוק כדי להצדיק אותו גם אצלם, ועכשיו החוקים שלהם הופכים להיות החישוק שיבטיח שה"ניסוי" לא יבוטל אצלנו.

      האור היחידי שאני רואה זה אם יבוטל המאגר הבריטי אחרי הבחירות הקרובות או שהמאגר הישראלי באמת יזכה לפחות מ- 10K מתנדבים. לצערי מאגר משרד התחבורה עוזר לו מראש לשבור את המספר הזה אז אני לא בונה על זה…

      1. עם כל הכבוד לישראל, ועם כמה שנראה לי הגיוני שמדינות מסתכלות על "מה הולך בעולם" כשהן מחוקקות חוקים, אני לא בטוח כמה החוק הישראלי או התנהלת הפרלמנט בישראל הוא משהו שאוסטרליה לוקחת כמודל לחיקוי (תודה לאל).

        אולי אתה צודק אבל אני חושב שהסיכוי ש-NSW לוקחת את החוק בישראל כמשהו לאמר עליו "תראו! גם הם עושים את זה!" הוא נמוך.

  6. זה לא שהם מחקים אותנו, הם (ה-NSA או אולי MI-5 וארגונים דומים) מפעילים לחץ על פונקציונרים כמו שיטרית להעביר כאלו חוקים, כדי לקבל לגיטימציה להעביר אותם בעוד ארצות. תאורית קונספירציה, אני יודע, אבל נגמרו לי ההסברים למה הוא עושה את מה שהוא עושה בדרך שבה הוא עושה את זה. כסף לא גורם לאדם להתנהג בצורה חסרת אחריות ובושה שכזו, רק לחץ אמיתי ועמוק מאיזשהוא סוג. מפחיד…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *