על המשקיעים הסודיים של יאהו והפינגים לספרינט

למי שתהה איך יאהו עוד חיה, מסתבר שממשלת ארה"ב משלמת טוב על מידע פרטי על אנשים ובמיוחד מרשתות חברתיות. למעשה בגלל כל מיני ברדקים שמאחורי הקלעים שם, ה-EFF מריץ תביעות עכשיו לפרסום המידע הזה ע"י ממשלת ארה"ב.

כמה גרוע המצב שם? רק בשביל סדרי גודל וסיבור האוזן, לפני כחודש התרעמנו פה איך הועברו מהמשטרה 9000 בקשות מידע תחת חוק נתוני תקשורת, אבל לפני יומיים נחשף שהמפעילה הסלולארית "ספרינט" לבדה קיבלה לא פחות משמונה מליון בקשות למיקומי GPS של לקוחות (לא ברור אם זה מאה בקשות איכון ללקוח על 80K לקוחות או איך זה מתחלק, אבל זה מאוד מרשים, תודו). שיהיה ברור, זה לא כולל את הבקשות לרשימות שיחות, להאזנות, וכמובן לא כולל את הפניות שקיבלו המתחרות AT&T ואחרות.

עשו אחד ועוד אחד (או מליונים ועוד מליונים) וזה אומר, אני מתאר לי, שהסיכוי מאוד גבוה שלביון האמריקני, ואולי לישראלי, יש היסטוריה נאה של "מפת שוטטות" די מפורטת של פלח נאה ממחזיקי הטלפונים הסלולאריים. מה שיותר מדאיג, נראה שניתן בהחלט להניח שיש להם גם את המאגרים הביומטריים של פייס.קום, האנשים שחושבים שפרטיות זה מצחיק.

את זה אני רק מציין כתשובה לכל האנשים שאומרים לי שאין בזה כלום, ושאת סוכניות הביון מענינים דגים גדולים יותר ממה שמקושקש לכם על ה"קיר" בפייסשמוק. אז ככה – תקשורת ואחסון זה זול, כריית מידע זה זול. אם יחליטו שההתנהגות המקוונת שלכם מקפיצה להם את העין כחשודה, ואתם עלולים למצוא את עצמכם במעצר בגלל שסטטיסטית, איזה AI מטומטם החליט באינטואיציה ההיוריסטית שלו שאתם ראויים למעצר בגלל איפה שאתם מסתובבים, אם אתם מסתובבים שם בצורה חשודה, או איך ששפת הגוף שלכם נראית לו. במורד הדרך גם לפושעים יהיו כלים דומים לחפש אנשים שלפי שפת הגוף ברור להם שהם טרף קל. ברוכים הבאים למאה ה-21…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *