איחולי החלמה לרשימות

לוגו רשימותהבלוגיה העצמאית הראשונה, אם אינני טועה?
יש עליה הסטוריה ואוסף מפואר של כותבים. רשימות הוקמה לפני שיצאו פלטפורמות בוגרות פתוחות לבלוגים עצמאיים ובלוגיות, ואיכשהו שרדה די טוב עד היום, אבל באין הורה מאמץ עם תקציב וסבלנות, השבוע הודיע אורי שהמערכת פשוט לא תתוחזק יותר, הקוד המפעיל אותה יפרוש במקום להתעדכן (הם רמזו בעבר שבמצבו עדיף לזרוק אותו במקום לנסות לתחזק, כאשר קיימות אופציות אחרות בשוק הפתוח, אני בהחלט מבין את ההחלטה).

אז מה יקרה לאתר והקהילה? אין פתרונות לא כואבים לצערי. אורי פירט את התכנית: נראה שבשלב הראשון ידאגו לכתוב כלי שייצא את תכני הבלוג בפורמט שוורדפרס ידע ליבא. בצורה זו יוכלו יושבי האתר למשוך לעצמם גיבוי של התכנים של הפוסטים והתגובות (לא כולל הווידג'טים). אז יוכלו לבחור לעצמם אתר חדש לבלוג, ליבא אותו פנימה. אתר רשימות המקורי יבצע הפניה של מבקרים שיגיעו מלינקים ישנים, וירכז בעמוד הכניסה את הפוסטים לכשיעלו בבלוגים הרחוקים החדשים, בעזרת RSS של מי שירצה להמשיך להופיע שם. הפתרון לא מושלם, אבל בהחלט הולך הרבה יותר לקראת המשתמשים ממה שגוף מסחרי מנוכר היה טורח אולי לעשות.

הצעתי לאורי שאולי יעשו דיל עם אוטומאטטיק (מפעילי וורדפרס.קום) להעברה שיטתית של כל עשרות היוזרים שמעדיפים לא להתעסק בפרטים הטכניים, ואז אפשר יהיה למשל לוודא שיצוא הבלוג ישמור על סלאגים ידועים בתור שמות הפוסטים ב-URL, ואולי אפשר יהיה לדאוג שגל הצבעה לפוסט ישן תעבור לפוסט הנכות במקום החדש, אבל לא ברור אם כל זה לא בלגן גדול מדי מבחינתם. אז עד שאורי מכין רשימת תשובות לשאלות המשתמשים, הנה הניחוש המושכל שלי:

הקוראים:

  • קחו כהנחה שהמעבר יהיה כואב ולא חלק, היו סבלניים, האתר הוקם והופעל עד היום בהתנדבות, והם עושים את המקסימום עם מינימום הזמן הפנוי שלהם.
  • יש להניח שהבלוגים האהובים עליכם יעברו על תכניהם למקום חדש, לא ברור אם כתובת ה-RSS תשתנה או תועבר אוטומטית, סביר שכתובות פוסטים ספציפיים לא יועברו. אם יצרתם אליהם לינקים בעבר מהבלוג שלכם, אפשר לעשות חיפוש על הטקסט ברוב פלטפורמות הבלוגים בצורה שתתפוס לינקים החוצה, נסו לחפש notes.co.il, ואז יהיה לכם מושג כללי כמה פוסטים תצטרכו אולי לערוך כדי להצביע מחדש לפוסטים הנכונים. יכול להוית שאפשר לעשות ניתוח כזה גם עם כלי חיצוני כמו גוגל, לא בדקתי.

הכותבים:

  • לעבור לשרת פרטי ולנהל לבד וורדפרס יכול להיות תיק כבד ומיותר. אם אין לכם נטיות טכניות, אני ממליץ לא להתחיל לשכור שרת וירטואלי ב-$100 לשנה וכל כאב הראש הזה, אלא לשקול לפתוח בלוג בחינם בוורדפרס.קום. יש להם גם תבניות תומכות עברית, ואני מקווה שאם מספיק נודדים אליהם מרשימות, אפשר יהיה לבקש מהם להוסיף לרשימת תבניות החינם תבנית שתגרום לבלוג שלכם להראות מאוד דומה לזה שברשימות.
  • אתר וורדפרס.קום גם מאפשר לכם להוסיף אפשרויות ואפילו דומיין פרטי בכמה עשרות דולרים בשנה, נדמה לי שזה עולה אפילו שליש משרת פרטי בדרימהוסט, למרות ששרת פרטי פותח המון אפשרויות אם אתם רוצים לשכלל ולשווק ולמתג את הבלוג החדש.
  • דומיין, בתלות בסיומת שלו, עולה בין $6-$20 לשנה ברוב המקרים, אבל אולי אנשי רשימות יארגנו לכם פתרון (למשל אם רוני עוזבת את notes.co.il/roni, אנשי רשימות יוכלו להציע לה ש-roni.notes.co.il ימשיך להצביע למקום החדש, אם הענין לא יגרור תקורה ניהולית מורכבת מדי. אם הם לא יציעו את זה, אני מציע למי שירצה (בתקווה שלא אצטער על זה 🙂 לחלק חינם תת-דומיינים מהדומיין שרשמתי לפני שנים לצורך הזה, ואז תקבלו כתובת מהסוג roni.site.co.il, gili.site.co.il וכולי.
  • לבסוף – אם לא קרה נס ורשימות יעבור במרוכז לוורדפרס-מו בהנהלה חדשה, או שלא מצאתם את עצמכם מסתדרים עם הבלוגיה של וורדפרס.קום – אני מוכן לקלוט 4-5 בלוגים לשרת שלי, אבל אני מזהיר מראש שאין לי מנגנון תמיכה משום סוג. אני אוכל להתקין לכם וורדפרס בסיסי שאגבה לכם פעם ביום, כמה פלאגים בסיסיים והדרכה, אבל משם אתם עצמאיים מלבד כיבוי שריפות אם צריך. אני פותח את ההצעה לכל יושבי "רשימות" אבל עדיפות תנתן למכרי (בעצם מכרותי) שברשימות ואלו שקוראים אצלי (ולכן בשלב הראשון אני מפרסם את זה רק כאן).

מאחל מעבר חלק, ושקהילת "רשימות" לא תתפורר!

10 תגובות בנושא “איחולי החלמה לרשימות”

  1. סחתיין על היוזמה, איש.
    אני בטוח שלא מעט אנשים יברכו אותך על העזרה שאתה מוכן לתת. אין ספק שאני הראשון שבהם – מאז שעברתי לסאב-דומיין שלך ולשרת שלך, החיים אצלי פשוטים בהרבה מבחינת עדכונים בבלוג, יציבות וכו'.

  2. שאני יבין, אתה מכוון לגילי ולרוני ואני אפילו לא דוגמא?
    עד כאן רגע של פולניה.

    אבל עכשיו שאלה רצינית. הרי אורי ושות' כתבו בפירוש שהאתרים יעברו לוורדפרס ותהיה תמיכה וסקין דומה לזה של רשימות, אז במה זה שונה ממה שאתה מציע מבחינת האחסון?
    נחמד לי שיש לי אתר, ומצד אחד העולם לא נחרב כשאנשי רשימות הטובים הולכים לדרכם (ועד היום המתנדבים עשו עבודה יוצאת מן הכלל בהתנדבות), אבל גם לא הייתי רוצה להריק לבאר ולצעוק – הנה הלכתי כשהם בעצם מציעים לי אופציה לא רעה להשאר.
    ובטח יש כאן משו שאני לא מבינה.
    ואם השניים לא סותרים אחד את השני (אתה והם) אלא משלימים, אז תרשום אותי כדיירת. כבר עברנו השבוע פעם אחת, מה זה עוד פעם בשבילי…

  3. קודם כל, אם הייתי סופר פה את כל מי שמוזמן ומוזמנת, הרשימה היתה ארוכה ומשעממת 🙂 מעבר לזה, אין לך זכות להעלב כשאת כותבת פוסט וחצי בשנה 🙂

    אני התייחסתי לדבריו של אורי מהפוסט שאליו לינקקתי, בו מוסבר שהמשתמשים מתבקשים להקים לעצמם בית חדש במקום אחר, ועמוד הבית יהפוך למעשה אגרגטור.

    אם היו מאז עוד עדכונים ישירים למשתמשים שאני לא יודע, אני צריך לתקן כמובן את הפוסט. נכון לרגע זה, הפוסט ההוא הוא עדיין זה שבלינק מעמוד הבית של רשימות, והעדכני ביותר בבלוג extras, אז אם יש לך מידע חדש יותר, את מוזמנת לסבר את עיני…

    לגבי הרמיזה "כבר עברנו השבוע פעם אחת", אין לי מושג, אני לא בעל בלוג ברשימות אז אינני יודע מה קורה שם מאחורי הקלעים. תצטרכי להאיר את עינינו גם לגבי זה…

  4. קראתי שוב ואיבנתי!
    ואני תמיד רוצה לכתוב יותר. הרבה יותר. זה רק החיים מתקילים אותי. אז היידה כל המשפחה אצלך. חמין עלינו.
    ובנוגע למעבר… לא וירטואלי. על אמת. לא דיברנו על זה יותר מדי כי הכל קרה מהר (וגם לא היית כששלחתי את המייל, אבל הוא עדיין רלוונטי). בוא רק נגיד שאתה נוסע בדיוק לאותו המקום אליו נסעת עד כה, עוצר כמה בתים קודם ומביא ה-ר-ב-ה בשר כי עכשיו יש למנגל חצר שלמה משלו.

  5. או! ראשית מזל טוב, שמח לשמוע ששידרגתם! את המייל ראיתי וחשבתי שמדובר בחברים או שכנים שפינו דירה, לא הבנתי שאת ביתכם הקודם אתם מפנים.

    מה הסיפור אם כך? קניתם? שכרתם מקום יותר גדול? תהיה חניה שלא דופקת את האוטו? נראה לך שהמקום הנכון לספר על זה לחברים זה בבלוג ציבורי? 🙂

    שנית: חמין. לא נושא לצחוק. הפלוצים של אחרי זה מצחיק אבל חמין לא. צריך באמת לעשות משהו. שבת הבאה? אני מציע שההחלטה בין חמין ומנגל תיפול לפי התחזית ביום רביעי-חמישי. קיבלת מאמא שלי הסברים איפה משיגים את הקישקעס הכי טובים?

    לבסוף לענין הבלוג – אורי עוד לא הודיע אם יש להם הערכה מתי יהיה כלי שמיצא את "רשימות" לפורמט של וורדפרס, אז אין מה למהר, אבל בינתיים אם את רוצה להתחיל לתרגל את השימוש ולארגן את הדקורציה (רשימות המלצות ולינקים בצד והכל), אז ספרי לי ואצור לך בלוג.

  6. בחייאת רבאק, לא היה לנו זמן לנשום, בטח שלא להתקשר והתכוונו לסיים לפרוק ולארגן ואז לערוך איזו הדלקת נרות. אנחנו עדיין מחוברים לתוכנית הזו. אבל בינתיים יש לנו כל-כך הרבה חפצים. ויש עוד משו, אבל את זה אני באמת לא אכתוב כאן.
    ואתה יודע שכשהסיר יוצא, אתה מהראשונים לדעת אז אל דאג. במודיעין עוד לא נורא קר.
    וכשיתפנו לי עוד איזה יומיים, אני מיד אספר לך ונתחיל לעבוד.

    1. א. יש דברם שאני נותן את הכבוד למי שמכין אותם טוב יותר ממני.
      ב. אין לי מושג איפה להשיג מעיים.
      ג. נראה לי המון עבודה, עוד סיבה להשאיר את זה למומחים 🙂

      1. א. אה, אז אתה לא מתכוון לקנות את מה שמוכרים בסופר. למרות שאי אפשר לדעת – יכולות להיות הפתעות לטובה גם ממוצרים שאינם גורמה.

        ב. אי אפשר אצל הקצב הסמוך למקום מגוריך?

        ג. זה נכון. סבתא של אשתי היתה עושה את זה וזה באמת היה הרבה עבודה. מצד שני, להבנתי עיקר הטרחה היא בניקוי המעיים, אם אפשר להשיג מעיים נקיים – זה לא צריך להיות מסובך יותר ממילוי עוף.

        1. א. אכן לא מסופר. מדובר במישהיא שמכינה כמויות למכירה בבית. היתה להם חנות בירושלים אבל מאז הם פרשו ועברו לבית שמש.

          ב. האמת לא שאלתי אף פעם. לא ענין אותי, אבל זה גם לא אחד מהדברים שמוצגים בחלונות המכירה בחנות…

          ג. זה לעשות נכון את התערובת, ולמלא בלי לקרוע בטעות, יש לא מעט פרטים שאתה מדלג או שאני אפילו לא יודע. מבחינתי זה אחד מהדברים האלה שאני מעדיף שיהיו תעלומה טעימה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *