שגעון התגובות ושאר חדשות הוורדפרס

נתקלתי במקרה בתוסף תגובות משוגע לוורדפרס שבין שאר הפיצ'רים המוגזמים שלו, מאפשר להגיב בחלונות צפים על כל פסקה, ובעצם ליצור דיון על מסמכים כמו הדיונים על חוקים באתרים כמו אופן-קונגרס. לבלוג שלי זה כלי מיותר ו"מסוכן", אבל אולי מישהו עם סוג אחר של בלוג ימצא את זה מענין 🙂

בינתיים, למי שלא הסתכל מקרוב, שפצרתי קצת את הCSS (אני מקווה שלטובה) והוספתי וידג'ט יותר משוכלל לתגובות אחרונות, אבל אולי הוא קצת אוברקיל.

בנוסף החיפוש זז למטה והוצמד לחיפוש בבלוגסרץ'. אם למיהו יש את הידע איך לאחד את זה לתיבת חיפוש אחת עם שני כפתורי סאבמיט בלי הרבה בלבול מוח, אני אשמח.

כמובן, חלק מהשינויים האלו גורמים אולי לאיטיות או עומס, אז ספרו לי איך אתם מתרשמים. אם הוספתי נוחיות או הכבדתי, וכולי…

בנוגע לפינג/טראקבקים, אני עדיין לא יודע איך לדבג את שגיאת 500 שמחזיר לי ה-XMLRPC, וזה מבאס לאללה. אם יש גאון PHP (עדיף עם היכרות עם WP) שמוכן לעזור עם רעיונות אני מאוד אעריך.

לבסוף, אני שולח ד"ש לשי ((שלא עדכן את הבלוג שלו חודשיים, ויש לו בטוח המון מה לספר)) – גיליתי שלושה תוספים שונים שמאפשרים להכניס נוסחאות LaTeX(tm) בפוסט בבלוג. רוצה? 🙂

הפיצ'ר החביב אפילו מובנה בוורדפרס.קום, אבל אם אתם בבלוגלי ורוצים נוסחאות, אתם יכולים להשתמש בעורך האינטראקטיבי הזה, להוריד את התמונה שיוצאת ולשבץ אותה בבלוג כמו כל תמונה רגילה. עוד אופציה אחרונה חביבה היא להתעלק על שרת מדיהויקי כלשהוא שאפשרו בו את הפיצ'ר של נוסחאות מתמטיות. אם זה מועיל לעוד אנשים אתם יכולים לשבץ כך בהשאלה נוסחא שיצרתם על שרתי הויקיפדיה למשל (או בויקישיתוף), אבל אל תגזימו כמובן. הויקיפדיה היא בכל זאת אתר קטן ללא מטרות רווח גשמי, שרץ על קלאסטר (או עשרה) של שרתים חלשים ומסכנים, רחמים עליהם.

עדכון: יש את הפיצ'ר בבלוגלי, אני מודה לאלעד שתיקן אותי 🙂

עוד מידע מענין פה, והסברים על התחביר המורחב פה.

10 תגובות בנושא “שגעון התגובות ושאר חדשות הוורדפרס”

        1. אהה… אבל אני רוצה להרשם רק לתגובות בפוסט שענין אותי ולא לכל הבלוג.

          חלופה א' – אני נרשם לרסס של תגובות הפוסט הספציפי, לבריכת האייטמים שלי נשפכות גם תגובות שכבר קראתי ותגובות שאני כתבתי, אם יהיו עוד תגובות אני לא אראה אותן קופצות באינבוקס אלא באיחור של 30 יום כי אני תמיד בbacklog אדיר ברידר, והמון אייטמים אני לא מגיע לקרוא וגוגל זורק אותם אחרי שלושים יום ללימבו – המקום בו כל האייטמים אפורים בין אם קראת ובין אם לא, וממילא הדיון התקרר. לעומת זאת, קורא הרססים שלי ימשיך לדגום כל כמה שעות את אותו הרסס עד סוף הדורות ויעמיס על השרת שלכם ללא צורך ותועלת.

          חלופה ב' – אני מקבל מייל לאינבוקס וכמעט מיד מגיב, וזה מחזיק את השיחה חיה, הבלוגר וקוראיו מאושרים. העלות לבלוגלי היא עוד טור ברוחב בייט לטבלאות wp_comments (אם זה מיושם כמו אצלי), ושליחה של עוד הודעות דואל במקרה שהדיון ממשיך. כשהוא דועך, אז זהו, אין יותר קורס"ס שידגום שוב עד סוף הדורות… אני חושד שזה הפתרון המשתלם, אלא אם אתה צופה עומס מוגזם על שרותי הדואל, למרות שזה לא אמור להקפיץ את הנפח ביותר מ100-150%, אבל אני מעריך שעומס המייל אצלכם הוא שולי יחסית לאפאצ'י ולמסד הנתונים…

          1. עירא – לצערי יש לנו ברשימה דברים הרבה יותר קריטיים לפני זה.

            בכל מקרה, שינוי, ולו הקטן ביותר, בבסיס הנתונים הוא לא בריא. כאשר מדובר על 10000+ טבלאות הדורשות שינוי בשביל תוסף אחד, הייתי מוותר. עד היום שמרנו את טבלאות הבסיס ללא נגיעה. מה שהוספנו זה רק טבלאות נוספות וגם אותן ניתן לספור על יד אחת.

            1. א. לא חקרתי איזה שינוי דורש התוסף של וורדפרס.קום ל-MU, מודה… אני דיברתי על התוסף שאני, חנית ואחרים מריצים.

              ב. יצאתי מהנחה שרק מי שמפעיל את התוסף גורם לשינוי בסכימה של טבלאותיו הפרטיות.

              ג. זה לא סתם עוד תוסף צעצוע טכנולוגי, אני חושב שזה הכלי הכי משמעותי להפוך את איזור התגובות בעמוד מטוקבקים חד פעמיים לשיחה דו כיוונית, וזה משנה את כללי המשחק לחלוטין. אני בטוח שכרמל וייסמן או איזה סוציולוג אחר בדקו מה זה עושה לאופי, איכות וכמות התכתובת כשאנשים חוזרים להגיב לפוסט יותר מפעם אחת וגם מקשיבים למה שאמרו אחרים. בשבילי זה שובר את הקיר שבין הרצאה לשיחה, שזו קפיצת מדרגה אדירה באיכות התקשורת, הלמידה של הצדדים על רעיונות ואנשים, וכולי.

              כמובן שכל זה (ג.) הוא דעתי האישית בלבד, ואין לי מושג מה הם סדרי העדיפויות שלכם מבחינה כלכלית ישירה, שעות אדם של אימפלמנטציה ולחץ המשתמשים, אבל אם היה איזה סקר איפשהוא לגבי דעת הקהל על השינויים הכי חשובים לביצוע בבלוגלי, הייתי מתלבט קשות בין הרשמה לתגובות לבין צמצום הדאון-טיימז. עד כדי כך זה נראה לי משמעותי…

  1. היה לי יותר ברור קודם לראות לאילו דיון שייכות התגובות. תחילתן נותנת פחות הקשר.

    אפשר להעביר את העכבר. אבל לא במבט ראשון. ובזביל עשר תגובות זה כבר דורש מאמץ לא מבוטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *