מבטאים בקהל

בהמשך לפוסט הקודם, קצת ריכוך לעצבנות שלאחרונה צברתי נגד גוגל: סה"כ הם תורמים המון למידע איכותי, זמין ויחסית חופשי. אני צופה בלא-מעט הרצאות מצוינות שמועברות לקהל העובדים שלהם ((מחקר, פיתוח, טכנולוגיה, פרטיות(!), טק-ירוק, עסקים, כנס I/O, דוברים מרתקים אחרים ועוד ערוצים ביוטיוב)) ואני רגיל שיש המון שאלות במבטאים שונים מהקהל. נראה שפחות מחצי מהשואלים הם בעלי מבטא אמריקני, ובכל הרצאה כמעט אני שומע גם לפחות שואל אחד אם לא שניים במבטא שלאוזני נשמע בהחלט ישראלי. מה זה אומר לכם על שוק העבודה האמריקני האיכותי בכלל ועל עובדי גוגל בפרט? ולחלופין מה זה אומר לגבי אטרקציות מספקות בשוק הישראלי? אני אישית עצוב מהמסקנות שאני מגיע אליהן.

במחשבה נוספת, אני תוהה אם לא שווה לפנות בבקשה לגוגל לעזרה בנושא המאגר הביומטרי! עם כל המומחיות שלהם בניהול מידע, מניעת זיופים, זיהוי כפילויות יעיל ומהיר… אולי יש להם מספיק מומחים כדי לפתור לנו ולשאר העולם הדמוקרטי את הבעיה הזו בצורת אלגוריתמים ושיטות עבודה שיגנו על הפרטיות והבטחון כאחד? הם עושים לא מעט בתרומות למען החברה ((עוד הרצאות על פעילות גוגל.אורג)), צריך להפעיל שם קשרים. סה"כ אם פעם הטובים שבמדעני העולם ישבו פעם במקומות כמו Xerox PARC, מכון RAND, JASON ודומיהם, אני מניח שגוגל היום היא מרכז המשיכה למתמטיקאים ומידענים מכל העולם, ושם אולי נמצא תשובה.

2 תגובות בנושא “מבטאים בקהל”

    1. לא אמרתי שהם צריכים לפתח לנו פתרון תוכנה קניינית ולארח אותו, השתגעתי?

      התכוונתי שהייתי שמח אם הם יפתחו את האלגוריתמים והמתודולוגיות למניעה הרכשה כפולה שלא באמצעות מאגר וישחררו לחופשי את הפתרון.

      קיבלתי על הענין התייחסות מד"ר אן קוואקיאן (נציבת פרטיות הציבור של אונטאריו), ועוד לא למדתי לעומק את החומר שהיא שלחה לי. אני אתרגם את מכתבה לבלוג השבוע.

      לגבי גוגל ספרים – התייחסתי לזה בפוסט קודם, אכן ענין מציק מאוד. הצץ בראיון מנקודה 1:45 בערך להתייחסות בעייתית במיוחד לענין, מסתבר שמדינת ישראל היתה במגעים (ואולי עדיין) עם גוגל לגבי סריקה ואכסון של ארכיוני המדינה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *