מקבץ לינקים קטן לשבוע החדש

כולם ראו שאת התעודה החכמה הבריטית החדשה פרצו ב12 דקות? אמנם משרד הפנים שם טוען שלא נפרץ כלום, אבל זוכרים איך פרצו את הדרכונים שלהם בקלות דומה לפני שנה, וכרטיסי התח"צ ההולנדיים לפני שנתיים? בקרוב אצלנו. אולי מישהו רוצה לפתח את כרטיסי הנסיעה של דן מתוצרת OTI?. למעקב אחרי מעללי אדם לוריא אצל "הקופה הרושמת".

נושא נייטרליות הרשת מתחיל לנשוך בעיתונים, באיחור אופנתי של שנתיים אחרי ארה"ב. אני מקווה שיש עתיד לטובת הצרכנים…

שאטלוורת' (אובונטו) מנסה לפייס את דביאן ולהעביר להם מפתחים.מלחמת הכבוד כאן היא בעייתית. אם דביאן מאיצים את התהליך לכיוון פריז בדצמבר זה לא רק רווח של אובונטו אלא גם של משתמשים כמוני שגם ככה לא מתים על האיטיות המפורסמת של דביאן, מצד שני כולם מפחדים שיהיה מדובר פה על חפזון מהשטן (ולא חסרו התקפות אישיות בטענה שקנוניקאל מנסה לדפוק קופה על הגב של דביאן). איכס, אנשים! מותר לעשות כסף, מותר להיות קפדנים, אבל הנה צד אחד מתגמש, אפשר להתגמש בענין שיתוף פעולה בלי מלחמה ובלי ויתור על עקרונות…

אפל מחריפה את המאבק במשתמשיה. אין לי מה להגיד על זה מלבד "אוהפים נוקנוקיוווות?" לכל קוראי הנושאים אייפון בכיס.

16 תגובות בנושא “מקבץ לינקים קטן לשבוע החדש”

  1. "אפל מחריפה את המאבק במשתמשיה. אין לי מה להגיד על זה מלבד "אוהפים נוקנוקיוווות?" לכל קוראי הנושאים אייפון בכיס."

    למה טרול? מה לא מספיק יוסי גורביץ אחד?

    1. לא ידעתי שגורביץ כתב על זה, אבל זה מריח רע כשתעשיית המוסיקה כבר הבינה שאין למודלים האלו עתיד, כשהמשתמשים הכי מאושרים של האייפון הם אלו שעשו ג'יילברייק, ואתה רואה שהחברה הזו והסטיב הקדוש יושבים ומשקיעים שנות אדם על פיתוח מערכות חסימה, הגנה והענשה של משתמשים, כאילו אין fair use, כאילו שהם IBM בזמנו. להמשיך לפתח פטנטים של DRM בימינו זו סכלות ממדרגה ראשונה. אתה שורף על זה שמן וכסף, צובר יחס"צ שלילי (לפחות במגזרים מסוימים) ובסוף פורצים לך את זה בימים או חודשים ספורים.

  2. are you that paranoid?

    מה ההבדל בין זה לבין מדבקות שנקרעות כאשר פותחים חלקים שהיצרן לא רוצה שתגע בהם – ושיגרמו לאחריות ללכת לעזאזל? או לדטקטורים של לחות שמזהים מתי הפלת את הגדג'ט שלך לאסלה? או לקאונטר של חשיפות במצלמת SLR? הדבר היחידי שמעלה תהיות פה, ואליו אתה *לא* התייחסת, הוא הפעולה של הכנסת המכשיר למצב תיאורטי של סטאנד-ביי לכשיתגלה חבלה מסוג מסויים (לא מוגדר איזו, הערכה שלי שזה קשור לכל מה שמשפיע על התפקוד התקין של הבטריה וכל דבר אחר שיכול לעשות BOOM!).

    ועדיין לא ברור לי מה הקשר בין זה לבין DRM או fair-use?

    1. הפואנטה היא שטכנולוגיות של השמדה עצמית ומניעת שימוש מתאימות למכשירי הצפנה צבאיים, לא לטלפונים. הפואנטה שלעשות מאמצים מיוחדים טכנולוגיים להתחמק מלתת שירות ואחריות על מכשירים גם היא מוזרה, והפואנטה החשובה לבסוף היא העובדה שלדעתי הטכנולוגיות האלו ישמשו אותם לא רק למנוע שירות ואחריות על תקלות, אלא גם על חסימת נסיונות לג'יילברייק והינדוס לאחור.

  3. "שטכנולוגיות של השמדה עצמית" כשמכשיר עם בטריה יכול פתאום להפוך להיות נפיץ – זה פתאום נראה יותר הגיוני, לא? – אבל נעזוב לרגע את העניין הזה – איפה בדיוק ראית "השמדה עצמית" בפטנט הנ"ל?

    "שלעשות מאמצים מיוחדים טכנולוגיים להתחמק מלתת שירות ואחריות על מכשירים גם היא מוזרה" – לזהות נסיונות שיכולים ועלולים לגרום נזק למכשיר – לתייג אותם ואולי גם למנוע את הנזק מלכתחילה זה "נסיונות להתחמק מאחריות"? לא ברור לי.

    "והפואנטה החשובה לבסוף היא העובדה שלדעתי הטכנולוגיות האלו ישמשו אותם לא רק למנוע שירות ואחריות על תקלות, אלא גם על חסימת נסיונות לג'יילברייק והינדוס לאחור."

    טוב.. לפחות כתבת "לדעתי" שם.

    זה שאפל מנסה לחסום ג'יילברייק זה לא חדש, אבל אני בספק אם זו המטרה מכיוון שהפטנט מדבר על פגיעה פיסית במכשיר – אם כבר… הם ינסו לחסום טורבו-סימים, למניהם, בצורה הזאת. לגבי הינדוס לאחור – בהחלט יכול להיות שהטכנולוגיה הזו תנוצל למטרה הזו, אני לא ממש אהיה מרוצה אם זה אכן יהיה המצב – ואולי אפילו לא אקנה את האייפון העתידי שיהיה נעול בצורה הזו, but who knows.

    1. בקצרה: אייפון שיהפוך עצמו לbrick ללא אחריות אם תנסה לעשות משהו שאיננו בחוברת ההוראות.

      איכס, ולא תשכנע אותי אחרת.

    1. קפוץ לי 🙂

      אני לא מבין מה הפואנטה של כתיבת תגובה ומיד עריכה. אתה רוצה שרק אני אקרא אותן? אתה יודע מה המייל שלי…

  4. אין פואנטה מעבר לזה שאני משנה משהו שאני לא מרוצה ממנו בהודאה המקורית שכתבתי. מקרה הזה היו כמה ניסיונות. לא הייתי מרוצה מהם – ונראה לי שmeh, בסופו של דבר היתה התגובה המתאימה.

    "קפוץ לי :)"

    meh.

    🙂

  5. עירא,
    אני קורא את הבלוג שלך קבוע, ומעריך את מה שאתה כותב. אבל תן לי להעיר לך משהו – כל פעם שאני רואה שאתה כותב "הקופה הרושמת" במקום the register או פשוט הרג'יסטר, או כל התחכמות אחרת בסגנון, אני נאלץ לעצור את הקריאה ולשאול את עצמי "מה נסגר איתו?". אני מתנצל מראש על הבוטות, אבל זה פשוט נשמע עילג. בבקשה תפסיק.

    1. זה קטע של בלוגרים לקרוא לYNET בשמות כמו למהרשת או טמקא, לדה-מרקר קוראים "הטוש", למעריב נרג', באיזשהוא שלב זה נדבק לי. לכן הקופה הרושמת (כי זה פשוט הצחיק אותי) ולכן גם לSunlight Foundation קראתי "קרן אור השמש" 🙂

      מי שמפריע לו ההומור שלי יותר ממה שמעניינים אותו התכנים שלי, לצערי אין לי פתרון… זה באמת הורס לך את ההנאה/ענין של קריאת המאמר?

  6. ראיתי את ההתייחסויות שלך לטמקא, הטוש, וכו', וגם אז לא נהנתי, אבל לא מיהרתי להגיב. זה באמת מפריע לי, אחרת הייתי מתעלם (גם "לא לידוג" במקום "לא לדאוג" יושב באותה נישה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *