ועוד פתיתי פרטיות, הפרטות וטירוף

אני אוסף לינקים ומשתדל לא לשחרר הרבה פוסטים, אלא מעטים ומרוכזים בבת אחת. גם ככה הפוסטים שלי עמוסים בביומטריה בזמן האחרון. אפילו לא מצאתי זמן להתייחס לטבח המחריד והמדאיג הזה שהיה בתל אביב, אבל אני חושב שברור לכל קוראי מה דעותי בנידון, אני אחסוך לאצבעותי עבודה, ופשוט אשחרר את ערימת הלינקים שהצטברו…

זוכרים את מאגר הביומטריה ההודי? ישראלים מנסים למכור להם ש"כאן לישראל לכולם כבר יש תעודות חכמות!".

עוד סיפורי בננות מקרית הממשלה: הדיונים על הפרטת הקרקעות מכמה שבועות אחורה.

האח הגדול בלכיש: מצלמות יחליפו את השוטרים?. אנשים טובים יושבים וחושבים איך ליצור ביטחון שלא יפגע בפרטיות כגון זיהוי ביומטרי אמין ואנונימי כאחד ופרויקט TURBINE, חבל שכל כך מעט מזה מיושם.

מה עושה אווירה של "אח גדול" לאדם הקטן? ירדן לווינסקי נותן פירוש מעולם הפסיכולוגיה: "ברגע שאנשים שלא אמורים להגיע אל המאגר הביומטרי (בדיוק כמו שקורה עכשיו עם מרשם האוכלוסין שפרוץ ברשת) ישתמשו בו לכל מני צרכים אסורים רק בגלל שיש להם גישה למאגר, אנחנו נהיה כולנו פרנואידים. לא פסיכוטים, אבל פרנואידים. זו תהיה הנורמה. כולנו נחזור לפחדים ולחרדות שלנו, נתבצר מאחורי הדעות הקדומות שלנו ונסתגר בפני העולם. יהיו אנשים שגם ישתמשו בזה נגדנו. ממש כמו כמו שג'ורג' אורוול חזה."

גל מור על ההערכות לקרב המאסף נגד המאגר הביומטרי, ועל הכותרת הראשית של ידיעות מאתמול: "ידיעות אחרונות פרץ את מחסום מדורי המחשבים שעסקו בנושא באופן כמעט בלבדי עד כה […] הרי לפני הכל זה לא עניין טכנולוגי אלא של פרטיות וגבולות הכח של השלטון." – גל מור כבר כתב על בעיות שבמאגרים ממשלתיים לפני שנים. אני מרגיש שממשלתנו עומדת במקום בנושא.

קריקטורה של מושיק שלא הבנתי את המסר שבה. הוא מאחל לחוק הביומטרי להיות אחד ממנהיגי המדינה?

בנק לאומי נגד נישולי הצואה – סיפור ישן, אבל עכשיו גם בנק ישראל?!

הפרטת הקרקעות – הטיעונים בעד כמעט משכנעים… NOT!

והשקשוקה, כמובן! אני ראיתי אותה לפני כמה חודשים, אבל פספסתי את סרט התגובה ואת הויכוח שהיה אחריו באולפן. הלינקים יחכו, יום אחד אגיע אליהם.

ועוד על ביומטריה: ספר שמצאתי בגוגל, עוד רשימה בבליוגראפית, דיון של הקנדים בביומטריה והמסקנות הזהירות של הדיון, דיבורי סטטיסטיקה על כשלי מדידות ביומטריות (יותר מדי נוסחאות, יש איזה סטטיסטיקאי שיסביר לנו לאיפה זה הולך?), עוד שאלות ותשובות באתר בריטי על כרטיסי זיהוי, עוד על כשלי זיהוי בניסוי בריטי מ-2005 (לא חושב שהשתנתה הטכנולוגיה מאז), ועוד כשלים מזיהוי קריאת קשתית בשדה התעופה הית'רו, והנה עוד מאמר שטוען שהטכנולוגיה עוד לא שם, ועוד על ביומטריה בבלוג שמתמקד בזהות דיגיטלית. יש עוד הרבה, למי יש זמן להכל?

לצערי הצוות המצומצם שעוסק במלחמה החשובה הזו (ויש לי את הכבוד לעזור להם מדי פעם), לא הספיק לאסוף חומר לדו"ח נגדי. מישהו מוכן לתרגם את החלקים הרלוונטיים? הנה הדו"ח הענק שהוכן בבריטניה ביוני 2005 (PDF של 300 עמודים, 2.5 מגה), התקציר, ההודעה לעיתונות.

והנה עדכון מאוחר יותר (60 עמוד, 1.5 מגה) וההודעה לעיתונות.

עוד חומר ניתן למצוא באתר LSE.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *