מי מכתיב למי?

התלונה החדשה של מציתי הפחים בבירה – בהפגנה השבועית השבת השתתפו בפינוי גם (שומו שמים!) שוטרות! אני חושב שזה נהדר שהם מתלוננים לא רק על זה שמפנים אותם מהרעשת העולמות, אלא שהם חושבים גם שהם יכולים להכתיב מי יפנה אותם. ידידי איתן הציע לפני שבוע וחצי שיפנו אותם שוטרים עם כלבי פודל, ושהוא מת לראות אותם בורחים מהפודלים. אחרי התלונה על השוטרות אברי גלעד הציע לשלח בהם פלוגות של שוטרות חלוצות שד, או לרסס אותם בזרנוקי צבע ורוד. פעם אחת יהרס להם השטריימל היקר שלהם והם לא יחזרו, והורוד זה בשביל האפקט הנוסף של ההומופוביה. מילא קפוטה ושטריימל אפשר לזרוק לפח (יקרים ככל שיהיו) אבל להסתובב שבוע עם זקן ופאות ורודים?

אני אומר ששדיים זה לא הפחדה לפסיכים האלו, אולי אפילו לא כלבים. שסו בהם שוטרות אוחזות צלבים ביד אחת (פלוגת "באפי", מצלצל טוב?) וטמפון משומש ביד השניה. לא, אני לא מדבר פה על סקסיזם אלא על פמיניזם. אנשים שרואים באשה דבר טמא חצי מהזמן ויצור נחות בשאר, אין להם כל זכות לדרוש דרישות מכלל האוכלוסיה עד שיטלו קורות מבין עיניהם.

ואם הזכרתי את איתן ואת הדוסים, במעבר חד אך מעניין – איתן תכנן וביצע את הפסקול לסרטון מעניין של נעם גלברט בתערוכת הסיום של בצלאל שנסגרה בשבוע שעבר. לצערי פיספסתי את הסרטון (שהוצג בחדרון נידח ונבנה במיוחד כהריסות לפי רוח הסרטון). יופי של עיצוב, יופי של עיצוב סאונד, לצערי המסר המתחכם עלול ללכת לאיבוד על הרבה אנשים.

Experiment 5.6.5/10 from Noam Gelbart on Vimeo.

אם הסרט הזה מצא חן בעיניכם, שימו עין על עבודותיו של גלברט, הנה עוד אחד, אסופת הפגנות יכולת של האיש המוכשר הזה. קפצו לערץ שלו בוימאו כדי לראות את הקטעים המלאים אם זה עושה לכם תאבון. השם שלו עוד יופיע איפשהוא, זה ברור לי 🙂

Motionreel 09 from Noam Gelbart on Vimeo.

10 תגובות בנושא “מי מכתיב למי?”

  1. ההערה על הפודלים היתה בצחוק, כמובן. למרות שהמראה של 100 שוטרים עם מגנים וכלבי פודל לבנים מתקדמים לעבר מפגינים שחורים יכול להיות מיצג סוריאליסטי די מעניין – אני לא בטוח שזה יהיה מעשה הומני כלפי אף אחד מהמעורבים (השוטרים, המפגינים והכלבים עצמם).

  2. היי עירא.
    תודה על הפרסום, היה נחמד לגלות 🙂
    גם הפוסט עצמו מצוין.

    יוטיוב עושה מהסרטון קציצות (מפוקסל מעבר לכל ביקורת), אבל כפי שכתבתי בתגובות בעמוד הסרטון עצמו – בקרוב יתווספו כתוביות באנגלית.

    1. בבקשה, אתה מוזמן…

      יוטיוב יכול לטפל גם באיכות HD אם תדרוש ממנו, מה שנחמד שהתרגום בא בשכבה נפרדת ומי שצריך יכול להפעיל או לכבות אותה (מי שלא דובר עברית או במקרה דנן כבדי שמיעה וחרשים). ביוטיוב ימצאו אותך גם יותר אנשים, ושם תוכל להשאיר לינר לגרסא באיכות הגבוהה יותר בוימאו.

    1. אני לא יודע אם זה טוב או רע לדרוס את המקור, אבל זה אומר שעכשיו הסרטו המוטמע מציג תרגום.

      עומר – אם הכתוביות מתחלפות מהר, זה רק בגלל שהקריינות היא במקור בקצב מהיר ואינטונציה "קרה" של דיווח מדעי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *