עוד אסופת לינקים בהקשר חוק המאגר הביומטרי

החוק לשימחתי לא יעלה היום להצבעה, אבל הוא עלול לחזור ולהופיע לפני סוף הפגרה ביום שני (עם חוק מופז והקרקעות כשחלק מהאופוזיציה בוודאי בנופש ולא יטרחו להגיע להצבעה) או בדיון מיוחד אחר. יש זמן לנוח ולעבור על הפרוטוקולים, לראות מה עוד אפשר להפיק נגד המהלך המסוכן הזה…

בינתיים עוד כמה לינקים, על מאגר פיילוט לפרות לא נדבר היום. אני עייף כבר…

טור חשוב של חנוך מרמרי, לשעבר עורך עיתון הארץ, בעין השביעית: "עד לאחרונה גם אני, למבוכתי, לא צללתי לעומק הטיעונים שהועלו נגדו. אך משעשיתי זאת, עמדתי ברורה: יש להתנגד לעצם נטילת המידע הביומטרי ולא לסמוך על שום סידור אבטחה, מתוחכם ככל שיהא, למאגרים שבהם יאוחסן" (תודה למגיבה החדשה שלי, איה!)

החוק הביומטרי: אח גדול או פראנויה? – קפטן דף הבית – הארץ

החוק הביומטרי בויקי עמותת המקור.

עצומת המדענים שפורסמה הבוקר בידיעות.

שטרית בלחץ בגלובס, שטרית בלחץ בגל"ץ.

עידו באום בטוש: מהמרים על הפרטיות שלנו. יופי של מאמר.

הפסקת קומיקס: לא ארץ לארנבים ולקחני האצבעות.

עוד בטוש: מי ירוויח (מאמר שטחי משהו). שטרית קורא לאנשים ללכת לבדוק (האם הוא ישמח אם הם באמת יעשו זאת?). האם האימיילים של הקמפיין שלנו הקריסו את ממשל זמין? לא, זה היה המיזוג.

אגב, יכול להיות שיש RFID בתעודה או בדרכון החכם. אם זה מטריד אתכם אפשר להכין ארנק פאראדיי מאולתר, או לצלות אותה 5 שניות מדיום-רייר במיקרו… נשארת תעודה מקונקלת שטובה רק לזיהוי באמצעים אורגניים 🙂

הקריאה מרחוק של 20 מטר (69 רגל בפרסומים האמריקניים) היתה עם אנטנה כיוונית מוגברת. זה היה ב-2005, מאז אולי השתכללו…

סתם ככה בנסיעה (מתוך המכונית הנוסעת ליד אנשים ברחוב) – גם ששה מטרים הספיקו בשביל לשלות מידע מדרכונים אמריקניים עם קורא של $190 מאיביי.

ועם חדשות טובות כאלו, אני אומר לכם לילה טוב…

5 תגובות בנושא “עוד אסופת לינקים בהקשר חוק המאגר הביומטרי”

  1. בהארץ של היום – 30 יולי – קצת לא סגורים על עצמם לגבי המועד שבו החוק יעלה להצבעה.
    מצד אחד, יובל אזולאי מדווח (במדור חדשות) שההצבעה על החוק תתקיים במהלך הפגרה (בשבוע הבא).
    מצד שני, צבי זרחיה מדווח (בדה-מרקר) שרובי ריבלין הודיע על כך שהצעת החוק תידחה למושב החורף (בעקבות פניה של יו"ר מרצ). אני בעד חורף.

  2. ינסו להעלות את ההצבעה ביום שני, זה בטוח. כרגע אנחנו לא יודעים אם ילך להם או לא. אני מקווה שרובי ריבלין יחליט שיש גבול לתעלול, וצריך לדון בצורה יותר מוצלחת בענין.

  3. לא מבין איך, איך, איך העניין נדחק בחזרה לשולי חדשות כמעט אחרי מכתב המדענים של אתמול. פשוט לא יאומן. אין לי סיוטים בעניין בלילות. כנראה תת-מודע שלי מבין שהמציאות מפחידה יותר מחלומות בהלות…

    1. כי אנשים מפתחים עור פיל, מעדיפים לחיות בהכחשה, ולקמפיין ההסברה אין את הכלים לתת את הפוטש התקשורתי החזק מספיק או הפשוט מספיק חזרה בלי ליפול למלכודות שהצד השני טומן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *