עשר סיבות למה לא מאגר ביומטרי && עשרה דברים שאפשר לעשות

עכשיו זה כבר בעמודי החדשות הקדמיים של נרג' וטמקא!

ברוח הנוסטלגיה של "פרוייקט כתיבה קבוצתית – עשרה", החלטתי לנסות לרכז מסר קצר וקולע….

  1. כי הסנגוריה הציבורית, לשכת עורכי הדין, היחידה ללוחמה בטרור וגופים אחרים אומרים כי המאגר מיותר עד כדי מסוכן לבטחון האישי ולדמוקרטיה. אותו דבר קבע גם דו"ח הכנסת בנושא, ומסכימים על כך אנשים מכל הקשת הפוליטית, מדב חנין, דרך השר מיקי איתן וכלה במשה פייגלין.
  2. כי דליפת המאגר הזה תזיק באופן בלתי הפיך לחיי האזרחים, משרדי הממשלה כולם ואפילו המשטרה. בעיקר זה עלול להקל על גניבות זהות.
  3. כי דליפת המאגר תאפשר כל מני עברות וסחיטות, זיהוי אנשים בקלות מרגיזה עם מצלמה סלולארית באמצע הרחוב, ובעתיד עלולה לאפשר השתלת ראיות יותר קלה ולבטל למעשה את טביעות האצבע כראיה משפטית.
  4. כי אסור לישראל להיות הדמוקרטיה הראשונה שעושה ניסוי חברתי ובטחוני בעייתי שכזה על אנשים אמיתיים.
  5. כי לא היה עוד מספיק דיון ציבורי. לא היתה שום הסברה.
  6. כי לא ניגשו מספיק חברות מתחרות למכרז ויש לזה טעם מאוד רע שבכלל נערכו מכרזים ונחתמו חוזים חודשים ארוכים לפני שעבר החוק.
  7. כי שרים בממשלה ובראשם מיקי איתן מתנגדים בגלל ההשלכות החוקתיות, הבטחוניות והחברתיות.
  8. בעוד שאנחנו הולכים להשאב לתוך מאגר שכזה, מדינות אחרות מחוקקות חוקים נגד מאגרים ביומטריים, כי פרטיות זה דבר שאנחנו אמורים להיות זכאים לו, אבל נראה שגם ככה זוכים לפחות ופחות ממנו, ואיתה מתחמקת ונעלמת לה מערכת האמון הרעועה ממילא בין השלטון והציבור.
  9. כי לוועדה באו מומחים מתחומי אבטחה פיסית, אבטחת מידע, משפטים ומומחה ברמה עולמית בתחום ההצפנה – כולם נימקו מדוע המאגר מסוכן, ועדיין שטרית בחר להתעלם מדעתם בזלזול.
  10. כי יש פה שאלות של מנהל לא תקין – לפגישות הוועדה לא התייצבו כמעט חברי הוועדה, שני חברי ועדה לא ידעו שהם חברים בה, קצב הדיונים לא אפשר למוזמנים לעיין בשינויים, שינויים נעשו גם בזמן הדיונים, מחטפים שונים חגגו שם ויושב הראש שלה העביר את החלטותיו "פה אחד", התעלם מהסתייגויות ומסרב להתראיין לכלי התקשורת בנושא.

אז איך את ואתה יכולים לסייע?

  1. לכתוב על זה בבלוג שלכן. עוד מידע כאן וכאן.
  2. לשים בבלוג ווידג'ט או באנר וקישור לאתרים שמתאים לכם להפנות אליהם בנושא, למשל זה.
  3. לבוא להפגנה הבאה, שאולי תקרה מחר מול הכנסת, ביום ההצבעה אם זו לא תדחה. אם פיספסתם, כמה מנאומי ההפגנה של אתמול.
  4. ליצור קשר עם כל חבר וחברת כנסת שאתם יכולים, לעודד אותו לבוא להצביע נגד החוק (או בעד הרוויזיה) אם הוא בכנסת ביום שני, או להסביר לו למה החוק הוא מר, נמהר ואנטי-דמוקרטי אם הוא או היא חשבו להצביע בעדו.
  5. לספר למשפחה ולשכנים שליד הפרטת הקרקעות, קיצוצי החינוך והרווחה ושאר הצרות, יש כאן עוד חוק שראוי לתשומת ליבנו. אסור להיות שאננים מול בקשות תמימות של טביעות אצבע, במיוחד אם מספרים לכם שזה גם אמצעי זיהוי קל לזיוף אבל גם התנאי לטיפול רפואי, או רשיון נהיגה, ובקרוב, התנאי לחופש התנועה (מי שלא ישים אצבע, לא יקבל ת"ז ובלי ת"ז אסור להסתובב ברחוב לפי חוקי המדינה), וכמובן שעובדים זרים, מיעוטים ומדוכאים אחרים יסבלו במיוחד.
  6. לחתום על העצומה שאנחנו מגישים לחברי הכנסת.
  7. להתנדב למטה המאבק, אנחנו צריכים היום מתנדבים מתואמים להתקשר לח"כים ולשכנע אותם.
  8. לחשוב על רעיונות לפוסטרים, סטיקרים ובאנרים ("שטרית יחלק את המאגר!").
  9. לחשוב על סרטוני הסברה ולהפיק אותם, או לשלוח רעיונות לערן ורד ורם און אגמון.
  10. להמציא תעלולי יחצנו"ת ויראליים מעניינים, כמו החבר'ה שהצילו את דו"ח וינוגרד לטובת מאבקנו, או אולי משהו מתחום הבייצים הגדולות ממש.

5 תגובות בנושא “עשר סיבות למה לא מאגר ביומטרי && עשרה דברים שאפשר לעשות”

  1. תודה על הלינק לפייגלין. עם כל זה שהוא דפק שם מניפסט מטורף נגד השמאלנים הקיצוניים והאתאיסטים כולם באשר הם ומאשים אותם בהתדרדרותה של התרבות האנושית כולה, אני שמחה שסופסופ הימין מתעורר בעניין הזה, ואם השפה הזו היא מה שדרוש כדי לדבר אל הציבור הזה, אז שיהיה.

    הרי מלכתחילה היו צריכים לחמם את הימין כנגד החוק הזה, כי לכשיעבור, החוק יאפשר זיהוי בקלות ובזריזות של נוער הגבעות ושל כל משליך חיתולים על שוטרים בשם השבת.

  2. כומ שכתבתי אצל רויטל סלומון הבוקר – הדבר שהכי גרם לי לא להבין אם אני צריך לבכות או לצחוק, היה לשמוע את מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, יושב ומספר לי על "התוכנה המיוחדת", שאף אחד בעולם לא יכול לפרוץ. זה בעיקר מעליב לי את האינטיליגנציה, בלשון המעטה.

  3. לא השתכנעתי שזו הסכנה הכי גדולה בעולם, אבל מצד שני גם הטענות בעד הקמת המאגר הן מגוכחות.
    1. קל בהרבה לזייף זהות על ידי שוחד של פקידים או שוטרים.
    2. הזהות של הפושעים הגדולים ידועה למשטרה. לא בגלל אי ידיעת זהותם הם לא נתפסים אלא בגלל קומבינות.
    3. החשודים בפלילים ובעבירות על החוק הם קודם כל חברי הכנסת והשרים – כל אחד ומיליונירים שלו שהוא עושה להם טובה. אולי כדאי להתחיל את המאגר הביומטרי על כספים שמועברים להם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *