בשורות טובות – רוח גבית לדחיית ההצבעה!

טרי מהאגודה לזכויות האזרח, הוגשה בקשה לדחיית ההצבעות עד דיונים נוספים, עכשיו צריך לשכנע חברי כנסת להצביע בעד הדחייה (לדעתי הכותרת שבחרה נירית קצת מטעה אם כך):

הודעה לעיתונות 26.7.2009

הבלוגרים לחצו, וההצבעה על הקמת המאגר הביומטרי נדחתה:

חוק הביומטרי לא יובא להצבעה מחר

בעקבות הביקורת שהשמיעו האגודה לזכויות האזרח, משפטנים, מומחי מחשבים ובלוגרים, והודות לפעילות עיקשת של השר מיכאל איתן, התגייסו ארבעה ח"כים – איתן כבל (עבודה), כרמל שאמה (ליכוד) , חמד עמאר (ישראל ביתנו) ואברהם מיכאלי (ש"ס) ודרשו לקיים דיון חוזר (רוויזיה) בחוק, אשר ידחה את קיום ההצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

עו"ד אבנר פינצ'וק, האגודה לזכויות האזרח: "בשבועות האחרונים התברר כי הפרויקט הרגיש והמסוכן הזה, שאין כדוגמתו באף מדינה דמוקרטית, תוכנן ברשלנות ובחיפזון שמשמעם הפקרת הביטחון והפרטיות של כל אזרחי המדינה. אני תקווה כי שרי הממשלה יתעשתו ויבינו שמאגר ביומטרי מהסוג המוצע בחוק כלל אינו נחוץ לנו, והוא עלול להיות הרה אסון."

המאבק הציבורי במאגר הביומטרי הוא המאבק החברתי-פוליטי הראשון בישראל שצמח, רובו ככולו,  באינטרנט – בבלוגים, ברשתות החברתיות וב"יו-טיוב". בשבת האחרונה, השתתפו מאות מפגינים – אשר נענו להזמנה שקיבלו דרך האימייל, פייסבוק או טוויטר.

מאגר המידע הביומטרי אשר צפוי להכיל נתוני טביעות אצבע וזיהוי פנים של כל אזרחי ישראל, זוכה לביקורת רבה מפי פעילי זכויות אדם, משפטנים ומומחי טכנולוגיה, בשל הפגיעה בפרטיות ובשל הסכנה של דליפת מידע ושימוש לרעה בנתונים הביומטריים.

במהלך שלושת השבועות בהם התקיימו הדיונים על הקמת מאגר המידע, התברר כי בהצעת החוק להקמתו, חסרות התייחסות לסוגיות קריטיות של אבטחת המידע הרגיש שבמאגר. ביקורת רבה הושמעה בשל העובדה שהדיונים אודות המאגר התקיימו בקצב אינטנסיבי, ובמקביל לדיוני הכנסת על חוק ההסדרים והפרטת הקרקעות. במהלך הדיונים התברר גם כי רבים מבין הח"כים החברים בועדה, כלל לא הכירו את הנושא המורכב.

לפרטים נוספים:

נירית מוסקוביץ'

דוברת

האגודה לזכויות האזרח בישראל

עבודה:  073-7013233

נייד:      052-3410631

nirit@acri.org.il

www.acri.org.il

רוצים להיות חלק מהמאבק לשוויון, צדק חברתי וזכויות אדם?

קבוצת האגודה בפייסבוק * הרשמה לניוזלטר החודשי * להצטרפות לאגודה או לתרומה * עקבו אחרי האגודה בטוויטר ACRIonline@

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *