פתרונות רב מימדים

(כן, אני מתנצל על הכותרת, אבל רציתי גם להחזיר קצת לשחר)

יש לנו בעיה בארץ. אנשים סוציאל-דמוקראטים מתמעטים או שלא יוצאים מהבית להצביע. האנשים החושבים שבשמאל ממהרים להתייאש מהפעולה או חוסר הפעולה של המפלגה האחרונה שבחרו בה ומתפזרים לחוסר הצבעה או הצבעת מחאה. זה מפורר את השמאל ולחלקכם זה אולי לא מפריע, אבל לצערי זה גם מפורר את הסוציאל-דמוקרטיה בישראל. אני לא אכנס לפרטים הקטנים של חוק באדר-עופר, אבל בגדול צודק מי שאומר שבהצבעות מחאה (פתק לבן, או קול למפלגה שלא עברה חסימה) השמאל רק יאכיל את מפלגות הימין בעוד מנדט או שניים. אם הימין היה מפוצל אז לפחות היה איזה שוויון, אבל זה לא המצב השנה.

זה רע לישראלים ולפלסטינים, זה רע לזכויות הפרט ולתוכנה חופשית, זה רע לחברה המפולגת שלנו, זה רע לחילונים ולדתיים, לעניים ולעשי… טוב אולי זה טוב לעשירים, אבל זהו בערך.

אז אני אסביר לכם בפוסט הזה למה בחרתי במימד-הירוקה השנה (וזה אומר שמר קציר מוזמן להוסיף אותי לחישובים). מי שמעונין לקרוא למה דוקא תי"מ, שימשיך לקרוא. מי שלא, אני מפציר בכם לתרום את קולכם לתנועה סוציאל-דמוקראטית לבחירתכם, ובלבד שלא תצביעו בפתק לבן או תבזבזו את הקול על מפלגה קיקיונית או ליצנית שלא תעבור את החסימה כמו תי"מ.

  • כי הם שמים חינוך מעל הכל, ויש להם פתרונות טובים ובדוקים.
  • הם מנהלים קמפיין נקי וחיובי, בלי ירידות על הזולת.
  • כי הם לא מפלגה סקטוריאלית, יש להם הרבה התייחסות פרגמאטית להמון תחומים מתוך גישה בת קיימא לפתרונות, ואתם מוזמנים לקרוא במצע המפורט שלהם את התשובות (רשימת לינקים ירוקה וארוכה משמאלו של העמוד באתר).
  • כי הם באים עם שנות נסיון ארוכות בהזזה של דברים חשובים בחוק ובשטח, גם בחינוך, גם בבריאות, גם בחברה ורווחה, גם בענייני סביבה. אלו אנשי חינוך וחברה הכי פראקטיים שיש, והם גם הירוקים האמיתיים משורות תנועת הקיימות, מ"אדם, טבע ודין" ומ"מגמה ירוקה". כאן זה לא הונאת הציבור של ויסנר.
  • כי אנחנו חייבים אותם בשביל להקים גוש חוסם לליברמניזם.
  • כי אני וכל מי מחברי שדיבר איתם עד היום הופתע לגלות יושרה ופתיחות ללמוד ולשפר דעות ורעיונות – דברים שאגו של פוליטיקאי ישראלי לרוב איננו מכיר. הירוקה מימד רוצים להניף את דגל הדמוקרטיה ההשתתפותית (מה שקרוי לפעמים דמוקרטיה ישירה), ולדאוג לשקיפות שלטונית מקסימלית – ומשיחותי איתם בינתיים נראה שזה רציני לחלוטין.
  • כי הם פשוט מדברים איתי בגובה העיניים ולא בפוליטיקלי קורקט. כמו שמציינים אחרים, הם פשוט אנשים טובים.
  • כי הם לא הדבר שמפורר את השמאל, ומבריח למרצ קולות לחד"ש. משיחותי עם אנשים, יש לא מעט מאוכזבי ביבי ואפילו אנשים עם דעות ליברמניות שרואים אותם כאופציה. המפלגה הזו איננה גונבת קולות לשמאל, היא מוסיפה לגוש הסוציאל-דמוקראטי קולות גם מימין וגם משמאל. חלקם צפים, חלקם זולגי מרצ, אבל הרבה מהם צעירים שאחרת לא היו מצביעים בכלל, ולכן חשוב מאוד לדאוג שהם יכנסו, ואף קול לא יבוזבז.
  • כי בעוד שמרצ תפעל נכון, הם צריכים דם צעיר שיעודד אותם להצביע למען הצעות חוק שלא היה להם את הפנאי לכתוב. אני חושב שביחד הסיעה של מרצ-תי"מ-חד"ש תשתף פעולה בדברים הנכונים, וכולי תקווה שגם העבודה יזכרו במקורות הכחולים של הצווארון שלהם…
  • כי יש להם יותר נשים בעשיריה הפותחת מאשר כל רשימה אחרת שרצה, וזה בלי שריון!
  • כי הם בעד ביטול חקיקה דתית, ועם כיפה על הראש אני חושב שמלכיאור הוא האדם הנכון לעשות את המהלך האמיץ והנכון הזה.
  • כי הם מקדמים את העברת קצבאות הילדים לחינוך ממלכתי ועוד הרבה תוכניות ששנים נראו לי כאוטופיה בלתי ממומשת, ואילו להם יש את כל התחשיבים להראות איך זה אפשרי לביצוע, ולמה זה הדבר הנכון לעשות.
  • כי… טוב, תקראו את המצע בעצמכם 🙂
  • בנוסף, בנושאים הספציפיים שאני מנסה לסייע להם:

  • ישבתי עם חברים וחיזקנו אצלם את המודעות עד כמה טכנולוגיה ותקנים פתוחים חייבים להיות חלק מהפתרונות, אחרת פתרונות טובים אינם מיושמים, או שמיושמים בצורה גרועה ויקרה.
  • כי הם הבינו בדיוק מה הסכנות בחוקי אח גדול ומאגרים ביומטריים, ואני חושב שאיתם אוכל לקדם חקיקה נכונה שתחסום חוקים מסוכנים שכאלו בעתיד. ההתחלה היא פרק הטכנולוגיה במצע שלהם, שאמנם נכתב ע"י קלינגר ושופצר ע"י דורון אופק, שוקי גלילי ואנוכי, פורסם אחרי שוידאנו איתם שהם מבינים אותו ושאינו עלה תאנה.

הרשימה עוד ארוכה, אני עוד אעדכן את הפוסט הזה הערב, אבל אני ראשית שולח אותו לא ערוך כי הוא טיוטה כבר שבועיים-שלושה ועוד לא לחצתי "לפרסם" ואין יותר זמן…

הנה סיכום נהדר (של כרמל וייסמן) של המפגש שבעקבותיו החלטתי שזה הכיוון:

והנה עוד קצת פרופגנדה למי שיש לו זמן פנוי:

בקיצור ידידי, לצאת מחר לקלפיות בבקשה, להצביע ירוקה-מימד או מפלגה סוציאל-דמוקרטית אחרת, כי אסור לתת למצב להתדרדר!

8 תגובות בנושא “פתרונות רב מימדים”

    1. זה נמוך וציני, אבל אני מבין מאיפה זה בא. באירגונים של סביבה ובע"ח יש הרבה אנשים קיצוניים ולא פרגמטיים, וזה משגע אותי כשאנשים לא רואים שזה דופק להם את המטרה. אבל ביננו, מי לא ראה את זה בקהילת התוכנה החופשית? תזכר אחורה מה היה באוגוסט פינגווין האחרון. לפני שהתחיל דיאלוג עם איש המיקרוסוטפט, לפני שנתנו לו לסיים את מה שהוא בא להציג, ישר סתמו לו את הפה והתקיפו אותו על דברים שלא היו לו תשובות או שלא היו קשורים אליו, או שעבר ממילא זמנם. 70% סתם הצקות ורק 30% תלונות אמיתיות.

      כנ"ל הרבה ממאוכזבי מרצ, מאוכזבי ירוקים, מאוכזבי עבודה, מאוכזבי כל העולם התאחדו. אני לא חושב שהעובדה שרץ לכנסת אדם חכם ועם כוונות טובות ופעילות שטח מוכחת, צריכה להתבטל ולהרמס כי מישהו שתומך בו גם טורח לנהל מסעות שמצה. אם תתעלם מההתלהמות ותבדוק תכלעס שורה תחתונה של ביצועים, חוקים, פרויקטים שקמו ואסונות שנמנעו, תבין שאין סיבה לקמפיין שלילי.

      לדוגמא שלילית קח את הקמפיין של מרת נגד ליברמן, שמזכיר לי את "5 דקות של שנאה" מ1984. זה דבר אחד להגיד שהאיש אנטי-דמוקראטי, וזה דבר אחר לעשות לו דמוניזציה כל כך מחורבנת. אגב, אם תקרא בבלוג הפעילים של הירוקה, תתרשם שזה לא מה שמנהל הקמפיין חושב שראוי או רצוי שיעשו התומכים ברשת וברחוב. האמן לי שאם יש קמפיין שלילי הוא לא בתמיכה-שבשתיקה ובטח לא ביוזמת הירוקה-מימד. יש להם מספיק נקודות לבנות שהם לא צריכים להדגיש את הנקודות השחורות אצל היריב, וזה רק עוד אחת מהסיבות שלי לתת להם את הקול.

    1. הי הירנוט…
      הם לא עשו אאוטסורסינג למצע, זו הייתה יוזמה שלנו, ובעיקר של שוקי גלילי הי"ד.

      שוקי, ככתב עיתון, היה עושה כל שנה השוואה רוחבית של ההתייחסות לטכנולוגיה, מחשבים ואינטרנט במצעי כל המפלגות, ויוצא עם מסקנות שליליות על הנבחרים, וכותב על זה בציניות מלגלגת. תחשוב מה זה אומר אם ציני כמוני ועוד ציני כמוהו הופכים את עורם. שוקי גויס להיות קצין העיתונות של הקמפיין, והוא משך אותי פנימה ואז הבנתי למה – האנשים האלו הם לא החומר הרגיל. אני לא חושב שבן-ימיני הוא אובמה, אבל התעוררה בי אופטימיות.

      את המצע כתבנו מיוזמתו של שוקי, אבל לא הכנסנו אותו לפני שהוא עבר אישור וחתימה, והבנה מלאה של המשמעויות מצד כל ראשי הרשימה. אין שורה שכתובה שם שחברי הרשימה לא מבינים או מסכימים איתה, וזו השורה התחתונה והחשובה. לשמחתי חלק ממה שהצעתי יצא כבר מנוסח כטיוטא להצעות חוק ולכן בעידודו של שוקי יכול להיות שגם אשב איתם לנסח את זה לחוקים. רק בשביל המסע המרתק הזה יהיה שווה. אני אכתוב על זה עוד בטפטופים השבוע.

  1. רק תיקון קטן – אני לא "קצין העיתונות", גויסתי כיועץ לקמפיין האינטרנט. נתתי ייעוץ בעיקר בעניינים שקשורים ל-SEO ולבניית מותג ברשת, ולקחתי על עצמי גם את עניין הקשר עם הבלוגרים. אבל זה היה בחודש שעבר – כבר קיבלתי את הכסף, נתתי את השעות עליהן התחייבתי, ועכשיו אני מתנדב.

    נייר העמדה בנושאי הטכנולוגיה הוא לא משהו שתי"מ הזמינה, אלא משהו שאנחנו (קלינגר, אברמוב, אופק, לוין, אני וחברים) יזמנו, דחפנו ושכנענו. הוא בעצם יישום של השקפת העולם הסוציאל-דמוקרטית הירוקה לתחומי הטכנולוגיה, על כל מה שמשתמע מזה וכל מה שזה משליך על זכויות אדם, זכויות אזרח, זכויות צרכנים. והוא ב-CC וכל אחד יכול לקחת, ומרצ באמת העתיקה כמה דברים.

  2. טוב לדעת, אני אלך לחפש. על התגלגלות המסמך שלי לידי ג'ומס ומה קרה עם זה אני אספר אחרי הבחירות.

    שרפתי היום את המוח בקרינת GSM כשעה וחצי, אבל אני חושב שהחזרתי כמה קולות אינטיליגנטיים אבל מיואשים מחיקו של ליברמן לכיוון הירוקה-מימד. אנשים שהם האחרונים שהייתי מאמין עליהם, ואני שמח שתפסתי בזמן.

    לכן תפסתי בטחון עצמי ולמרות השעה המאוחרת, שלחתי אימייל התנדבות של הרגע האחרון אל הג'מיל של בלוג הפעילים, אולי עוד אצליח לעשות טוב מחר בכמה שעות שכנוע ופעילות.

    משמע שעכשיו אלך לישון.

    אני מאמין שביום רביעי אנחנו עלולים להתעורר עם ארבעה מנדטים. לצערי יכול להיות שגם מרצ, בת הברית שלנו שקצת הגזימה בירידה עלינו, עלולה להתכווץ לאותו הגודל. במקומם הייתי חותם על תי"מ על הסכם עודפים. אני תוהה מי חתום עם מי במערכת הבחירות הזו…

    בהצלחה לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *