ונעבור לכתב סוכנות החוץ WTF…

ידיעה מוזרה שגיליתי בלינק מתגובה אצל קלינגר: פצ"ר צה"ל פוסק כי מותר לקחת מזון מבתי תושבים במלחמה. הבינו כולם? בגלל הפאשלות של אספקת המזון בלבנון השניה, נתן הפצ"ר הוראה לפני שבועיים שבמקרה כזה יש לכוחות בשטח יד חופשית לביזה, פחות או יותר. אמנם הוא מציין שצריך "להלאים" רק מצרכי יסוד: מים ולא קולה, לחם ולא סיגריות. אני תוהה אם ההוראה הזו תפורש בהרחבה יתירה ע"י חיילים בשטח, זה פתח להתנהגות בעייתית, ואני מניח שאם זה יתפוס תאוצה, גם יתחילו להשאיר במקררים "מתנות" לחיילי צה"ל בצורת מילכוד פצצות או רעלים במזון. אני מאוד מקווה שלא נאלץ להגיע שוב למצבים כאלו.

פליטה מגוחכת שראיתי היום בשידור חי אצל השכנים בטעות (כי בבית אין לי טלוויזיה) – שר הבטחון לשעבר עמיר פרץ אמר בנונשלאנטיות זכוכה (נדמה לי לירון לונדון) כי "לפני המלחמה אז, היו הרבה דברים חסרים, ולמרות שהייתי השליח אני שמח שהצלחנו להסיק מסקנות ולהיערך כעת בהתאם. אני יכול להצביע גם על חלקי הצנוע בעניין". אני חושב שזה היה הנוסח ששמעתי בטלוויזיה, רק שבYNET זה מצוטט כאילו הוא אמר את זה בראיון איתם. או שהוא פלט היום בכמה ראיונות את שטויות ה"שליחות" שלו ו"חלקו הצנוע" בסיוע תפיסת צה"ל עם המכנסיים למטה, או שYNET מצטטים מערוץ 10 וטוענים שזה היה ראיון איתם. בכל מקרה אני לא יודע איך לאכול את היציאה המוזרה הזו שלו. עם שליחויות כאלו דיינו.

והערה קטנה ללא קשר על ווב2: אומרים כל הזמן שטוויטר לא תופס בארץ ואין עליו ישראלים. אני חושב שיש בזה משהו אם דג רקק שכמוני – שאפילו לא בטוח אם הרשת הזו מעניינת לו את הכליה הימנית – הגיע לדירוג משתמש הטוויטר ה107 בישראל לפי טוויטרהוליק. WTF?

חיפשתי לסיים כאן עם "מריחים מלחמה" של החמישיה הקאמרית ולא מצאתי אותו בטיוב, אבל מצאתי משהו לא פחות לענין. זכרו שזה מערכון משנות התשעים, לפני לבנון 2, או מלחמת עיראק, ולפני החזרה האפשרית שלנו (זמנית אני מקווה) לעזה:

מוכנים? תתכוננו.

4 תגובות בנושא “ונעבור לכתב סוכנות החוץ WTF…”

  1. חלקי הצנוע –
    "השליח" – כלומר הוא בכלל לא אשם הכלום אלא רק השליח ואנחנו – עם רע וכפוי טובה, ירינו בשליח והעפנו אותו לכל הרוחות.
    "חלקי הצנוע" – בהפקת הלקחים ובתיקונים. על זה אפשר רק לומר – פחחחחחחחח.
    ניתוק שכזה מהמציאות לא רואים אפילו אצל ביבי וברק.

    טוויטר –
    מעולם לא השתמשתי כך שזו רק השערה אבל אוי בעברית אפשר לשלוח עוד פחות תווים מבאנגלית מה שמקשה על כושר הביטוי המוגבל גם כך. אני יודע שהבעיה הזו קיימת בסמסים ובעברית אפשר לשלוח רק 65 תווים בניגוד למשהו כמו 100 באנגלית. ההבדל נובע מהקידוד של התווים העבריים שהוא ארוך יותר מהקידוד של התווים הלטיניים. אז אולי גם בטוויטר.

  2. נכון שתחת UTF-8 עברית תופסת יותר בתים אבל בטוויטר הם סופרים תווים ולא בתים. זה לא משנה כי SMS מטוויטר לא עובד יותר בארץ, אז אני משתמש בזה כמסנג'ר. מגבלת האותיות גורמת לי להיות יותר יצירתי ומקוצר, מסרוני הייקו כמעט, אבל זה לא מאוד מפריע…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *