רעיונות לשיווק שואש בישראל

הרגע מילאתי את סקר מוזילה החדש, אחת השאלות הייתה מה יכול הארגון לעשות כדי להרחיב את המודעות והשימוש בארץ, אז הנה מה שעניתי:

* לאסוף ולפרסם את אחוזי החדירה של הדפדפן בסטטיסטיקה של אתרים ישראליים גדולים שיהיו מוכנים לנדב את המידע, ולהשתמש ככלי לשכנוע מפתחי אתרים לדבוק בתקנים.

* לפנות לאתרים בולטים, תקינים ואוהדי המטרה ולבקש מהם להוסיף באדג' תמיכה במוצרי מוזילה והפניה להתקנתם.

* לתחזק במקום מרוכז, בולט ונוח את רשימת התוספים והסקריפטים הדרושים כדי להשתמש באתרים ישראליים שתיפקודם לקוי כיום בפיירפוקס.

* לפתח סקריפט גריזמונקי או תוסף שידווח סטטיסטיקה אנונימית (בלי IP או PATH מפורט של הURL) על כמות הכניסות לאתרים ישראליים הידועים כבעייתיים כדי לדעת איך לתעדף את הפניות לבקשות תיקונים מהאתרים הכי פופלאריים.

* בדומה תוסף או סקריפט שיזהה בזמן הגלישה אתרים חדשים עם בעיות קוד או סוגי מדיה מוטמעת בעייתיים וידווח עליהם אנונימית אם אינם ברשימה הידועה לעיל, כדי להעשיר אותה. (כמובן יכול להיות פיצ'ר של אותו התוסף לעיל)

* פיצ'ר אפשרי נוסף: שיתן עצות (אולי בסיגנון "קליפי" של אופיס) כשהגולשת נכנסת לאתר שידוע כבר כבעייתי מהרשימה שלמעלה עם הפניה לסקריפטים+תוספים הספציפיים שיכולים לעזור בו, אם אינם מותקנים עדיין.

דעותיכם?

אגב, זה הפוסט הראשון שלי מוורדפרס 2.7, השידרוג עבר חלק באופן מפתיע, וזו גם הפעם הראשונה שאני שולח מתיבת "פוסט מהיר". כנראה גם האחרונה, צפוף פה 🙂

9 תגובות בנושא “רעיונות לשיווק שואש בישראל”

  1. תודה שאתה נותן במה לסקר הקטן שלנו. 🙂

    * סטטיסטיקה ואחוזי חדירה – האתרים הגדולים אינם מעוניינים להוציא את המידע הזה בפומבי מחשש לשימוש לא הולם בידי מתחריהם. ממעט הנתונים שאנחנו מצליחים ללקט מאתרים ישראלים בקנה מידה גדול, התמונה ברורה – בארץ הרבה פחות אנשים משתמשים בפיירפוקס מאשר במקומות אחרים בגלובוס.

    * פנייה לאתרים גדולים – בעבר אנשי פורום מק-איט לעשות מעשה דומה אצלם. התוצאה הסופית הייתה שאחרי פרק זמן קצר, אנשים שכחו את המשימה, ואתרים חדשים המשיכו להיבנות עקום. מעבר לזה, בהתחשב בכמות ובמבחר הדפדפנים הקיים כיום, אינני בטוח אם אתרים גדולים ירצו לשים באנר דווקא של פיירפוקס באתרם. צריך גם לקחת בחשבון שלמוזילה יש גם חזית עסקית שעלולה להוות בעיה עבורם.

    * תחזוקת רשימת תוספים וסקריפטים – בעקרון אנחנו מתנגדים לכל נושא המעקפים, ומייחלים ליום בו דפדפן "נקי" יוכל לאפשר לאנשים לגלוש בכל האתרים ללא שום תסריט ייעודי, ולכן לא השקענו בתחזוקת רשימה כזו. אולי באמת הגיע הזמן להרים רשימה כזו על בסיס הוויקי שלנו.

    * רשימת אתרים שלא נתמכים – קיימות לא מעט רשימות אתרים לא נתמכים, ויש לך כלי דיווח על אתרים שבורים בתפריט העזרה של פיירפוקס. הבעיה היא שלא רבים מדווחים בו על אתרים, וגם אלו שכן מדווחים לא ממלאים את כל השדות כהלכה, ולא ידוע לי על שום שימוש שנעשה עד כה בארץ עם הנתונים שנצברים.

    * פנייה לאתרים בולטים – אתה חושב שזה לא נעשה? כל הזמן פונים אליהם אנשים, ובמרבית המקרים הם מסננים אותם עם תשובה אוטומטית. ישראל אמנם מדינה קטנה, אבל ללא אנשי קשר שיעזרו לנו לדלג מעל "תמיכת לקוחות"/"מוקד שירות"/"פניות ציבור" אין לנו הרבה מה לעשות, ואנשים ימשיכו לקבל את התשובות השבלוניות שלהם ללא העברה של המסר לדרגים הבכירים בחברות.

  2. על אופצית דיווח אתרים שבורים אני ידעתי ולגמרי שכחתי. לכן אני חושב שיהיה רעיון לא רע אם היה תוסף שהיה מזהה מצבים מסוימים ידועים (אמבדים של קאסטאפ או פונקציות שידועות כבעיתיות בסקריפטים או CSS וכולי).

    מנהלי אתרים שלא עונים: יש דרכים להגיע לבכירים, דרך כל מיני מסלולים. ביום ראשון יש את ועידת גלובס לעסקים לדוגמא, וזה היה יכול להיות מקום נהדר לשתף בו פעולה עם "המקור" ואולי רוח גבית מגוגל ישראל, להראות שם למנהלים איפה לא רואים את האתר שלהם (אם בסמארטפון או בספארי או בשואש, לא חייבים להיות ספציפיים, צריך לדבר על תקנים). כיוון שזה כבר לא יקרה, מה עם למצוא סיפור שיסובב בצורה מספיק פיקנטית כדי לעניין בו עיתון כמו גלובס. אני לא קורא קבוע של פרופגאנדה של מוזילה, אבל אולי יש איפשהוא סיפורי הצלחה נגיד של אתרים שעברו קפיצה עסקית כשפתרו בעיות תאימות, או איך לקוחות הפכו ליותר נאמנים לאתר מסוים שבעזרת תוספים ניצח בפונקציונאליות. לא יודע, בחמש בבוקר אני לא יכול לעשות סיעור מוחות של איש אחד (אופס, למה אני לא הולך לישון?!).

    1. שלומי: יש לך את userscripts.org ויש לך שם אלפי סקריפטים שלרובם יש בתוך הסקריפט הגדרה של הURLים שלהם הם מיועדים, מה הבעיה? אתה מוזמן להכנס לשם ולחפש YNET ולמצוא את כל הסקריפטים שמתייחסים אליו. היום החיפוש הזה הולך לפי כותרת ותיאור התוסף, אבל אפשר להוסיף את הURLים של הUNCLUDE מתוך הסקריפט אם צריך, פשוט לדבר עם מפעילי האתר…

  3. לדעתי הרעיון הטוב הוא ללכת בכיוון של תוסף לדפדפן שיבנה סטטיסטיקה. יש המון אנשים שמאוד מעניין אותם לדעת את היקף התנועה באתרים. אם נדע שכמות המשתמשים השועליים בוואלה קטן במחצית מזה של ווינט, ומאחר שמדובר על משהו שהוא קרוב לדגימה סטטיסטית, ניתן יהיה לטעון שוואלה פחות רלוונטים מווינט. מה שיגרום לוואלה להילחץ ולנסות לקדם את עצמן בקרב משתמשים שועליים.

    מעבר לכך, שתוסף כזה גם יכול סוף כל סוף לספק נתונים אמינים על מערכת ההפעלה ולקדם גם את המערכות החופשיות בשוק.

    יש 500 משפחות במדגם של פיפלר מיטר, אם נגיע ל-5000 משתמשים שועליים זה יהיה בעל משמעות.

  4. לי אישית, מה שהכי מפריע זה הפקד טקסט (multiple line edit או איך שלא קוראים לו במוזילה) שפשוט שבור כאשר משתמשים בעברית. כל הזאר זניח ויש מעקפים אליהם. לעומת זאת, הבאג הזה פתוח כבר כמה שנים וזה ממש, אבל ממש קשה לכתוב בעברית בפיירפוקס בגללו.

  5. ישראל: עושה רושם שאכן greasefire הוא מה שעלה בדעתי ושהוא מגשים את החזון המדובר.

    אני אתקין אותו ואראה אם הכל בסדר איתו או שאפשר לשפר אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *