רבותי, נא להתחיל לחפור מתחת לבלטות!

לפני חודש היה לי סיפור מעצבן עם בית השקעות ישיר. ניסיתי להציל את חלק מהכסף בקפוט גמל וביקשתי להעביר קופה שהבשילה לקרן יותר יציבה וגם למשוך ממנה קצת כסף. בגלל "עיכובים בירוקראטיים" בית ההשקעות היקר לקח את ארבעת ימי העסקים שהובטחו לי ועשה מהם שבועיים, ובינתיים ירד ערך הקופה בעוד כמעט 10K ש"ח. הייתי צריך לבוא לשם פיסית ולהיות מאוד אסרטיבי ולדרוש פיצוי על הטעות שלהם, כי הם הודו שלא היה שום דבר באשמתי בעיכוב. אני מבין שהם אולי בלחץ, אבל זה היה תרגיל מסריח ואני עכשיו עובד על העברת הכסף לבית השקעות אחר.

בחזית אחרת, אתר בנק הפועלים (שבתור לקוח בנק אוצר החייל אני עדיין שייך אליו משום מה) וגם הגישה הטלפונית הישירה אינם זמינים כבר יומיים בשל "תקלה זמנית", מה שמאלץ אותי ללכת אליהם לסניף כדי לברר מה מצב החשבון שלי, מה שכמובן יעלה לי עמלות מפולפלות עכשיו.

האם המערכת הבנקאית מנסה לרמוז לנו שכדאי להכין כספות ביתיות ולהשקיע בזהב? אהם.

עדכון: לא עברה דקה ממשלוח הפוסט וקיבלתי ספאם SMS מכא"ל, יש לי הנחה בבורגר קינג. היום הזה מתחיל לא טוב.

2 תגובות בנושא “רבותי, נא להתחיל לחפור מתחת לבלטות!”

  1. בנק הפועלים הודיע כי לא יחייב עמלות גבוהות יותר על ביצוע פעולות מול פקיד.

    על הפסד של 10K אתה יכול לתבוע ולהוציא 150%.

    ובעניין הכספות, חשבתי שזה נהוג רק אצלנו – הגרוזינים 😀

  2. הי עירא,

    כשעברתי לחו"ל רציתי להעביר את כמעט כל הכסף שלי מבנק אחד לבנק אחר. הסיבה להעברה היא שמכיוון שהורי פנסיונרים ויש להם את הזמן והכח לשבת מול המחשב ולעקוב אחרי השקעות, העדפתי שהם ינהלו את חסכונותיי בהיעדרי, ומכיוון שכבר התרגלו למנשק המשתמש של הבנק שלהם…

    בקיצור, אחרי שניסחתי את מכתבי ההעברה ומילאתי את הטפסים ושלחתי את הפקסים, התקשרו אלי מהבנק מספר פעמים לשאול אותי האם אני בטוח והאם זה אני מבצע את ההוראה. ביום הראשון – ניחא. הם התקשרו אלי גם למחרת. ואז טסתי לארה"ב. אחרי מספר ימים בדקתי והופתעתי לגלות שהוראותי לא התבצעו…

    התקשרתי אליהם וזכיתי לשמוע את התשובה ש"כתוב שהתקשרו אליך אבל לא היית זמין".

    יופי טופי.

    כתבתי מכתב להנהלת הבנק ושם ציינתי שלו הייתי מאחר ב-10 ימים בתשלום חוב שלי לבנק היו גובים ממני ריבית חריגה, ואילו לבנק מותר לעכב את הכסף שלי אצלו בניגוד להוראותי, ואני מצפה שלפחות יתנו לי ריבית פריים על הכסף בזמן שהוא הוחזק אצלהם שלא כדין.

    שילמו.

    — אריק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *