פיילין היא הכתובת על הקיר: חינוך ליבראלי במקום דת, ודחוף!

זה כבר מפסיק להיות מצחיק כשמרכזים לך את כל הפאשלות במקום אחד, והנה נוספו כמה מעניינות שלא הכרתי, ספיציפית על אנטישמיות, וציטוטים על כך שישראל חוטפת מכות טרור כי היא לא מאמינה בישו.

למען יראו ויראו: אני לא חושב שיש לי יותר מ50-60 קוראים, מהם אולי ל4-5 יש זכות הצבעה אמריקנית, מתוכם אולי אחד יצביע/תצביע ואני מנחש שזה יהיה לאובאמה. אני לא מפחד שמישהו מכם אפילו חושב שהימין האמריקני במתכונתו טוב לכלכלה העולמית או לישראל בטווח הארוך. אני מביא את זה בתור דוגמא לאילו מנהיגים רצים ומצליחים לסגור עשרות אחוזים בסקרים במדינה שבה החינוך נופל ונותנים לדת להשתלט על סדר היום הציבורי.

אם אתם ירושלמים, רעננתים, או תושבי כל עיר אחרת שעלולה לקבל בשבוע הבא ראש עיר חשוך, לכו להצביע. עשו לכולנו טובה. אסור למדינה הזו להחשיך.

13 תגובות בנושא “פיילין היא הכתובת על הקיר: חינוך ליבראלי במקום דת, ודחוף!”

  1. ואתה חושב שאובמה לא נוצרי מאמין שמתפלל? כי הוא כן מתפלל. הוא נוצרי מאמין שהולך לכנסיה מדי יום ראשון, ובגלל הכומר המטומטם שלו הוא חטף על ימין ועל שמאל בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. אז גם אותו לפסול?

    שרה פיילין היא דוגמא קיצונית לטמטום אמריקאי מהלך, שאין לי מושג למה ג'ון מקיין בחר אותה במקום מועמדים ראויים אחרים שמכירים את הממשל טוב מבפנים ומשרתים עשרות שנים שם. הוא בחר אחת שמתנגדת להפלות אפילו אם הבחורה נאנסה, כי זה ארה"ב, מעצמה עם כמות ענקית של מטומטמים שמאמינים בשטויות במיץ עגבניות.

    אבל מכאן ועד לפסול מועמדים שכל חטאם הם שהם מאמינים באלוהים ו/או שיש להם כיפה על הראש, המרחק ענק, לדעתי. לא חסרים אנשים שחובשים כיפה ומאמינים באלוהים, והם מספיק חכמים, וצברו תארי לימוד, נסיון ניהולי ועוד.

    הפואנטה שלי: תשפוט את המועמד לפי הרקורד שלו, לפי הנסיון שלו, לפי התשובות שהוא נותן לך בזמן אסיפות, ואם צריך, תרד איתו לפרטים, אבל תשפוט אותו לפי הדברים הנ"ל, לא לפי אם יש לו כיפה, או זקן, או שהוא מתפלל/לא מתפלל.

  2. אז הנה בדיוק. אובאמה כנראה נוצרי מאמין יותר ממקיין, למרות ששניהם מחזיקים שאבולוציה זה מדע לגיטימי ובריאתנות איננה. מה שיותר חשוב לי זה שדת ושליחות אלוהית ושאר קשקושים אינם חלק מאוצר המילים שלו בקמפיין. האיש מונע, לפי הנראה, משיקולים הרבה יותר ארציים מבוש או פיילין.

    שים לב גם שבסופו של הפוסט אני שם ליברליזם מעל שמרנות חשוכה, ומה לעשות שב90% מהמקרים דת פירושה שמרנות חשוכה בעולמינו…

  3. אמריקה שונאת אתאיסטים יותר מאשר שהיא שונאת הומוסקסואלים, שחורים, היספאניים, או כל מיעוט אחר. אני תוהה אם "פושעים" היא קטגוריה אהובה יותר על העם האמריקאי.

    אני לכן לא מופתע כל כך שאובמה הוא נוצרי (או לא אתאיסט, בכלל). מה שכן, הוא לפחות לא קנאי מטומטם ונבער כמו שרה פיילין. שרה פיילין היא עלבון למין האנושי, או יותר נכון: מבוכה למין האנושי. אני חושב שהיא מן הגורמים העיקריים לכך שמקיין הפסיד.

  4. פיילין לא בושה ולא מבוכה. בעולם אידאלי אנשים כמוה אמורים לחיות חיים עשירים ומלאים. הבעיה היא כשהדעות שלה באות להכתיב את סדר היום הפוליטי והשלטוני, וכאן זה הקטע המסוכן. הבושה כאן היא של שועל ותיק וחכם כמו מקיין ושל המפלגה המתנוונת שהוא מייצג בבחירה של אדם כמוה לרוץ לשלטון. הייתי נותן לה ראשות עיר אולי. אני נדיב 🙂

  5. פיילין לא בושה? מטומטמת כמוה שחושבת שהפלינסטונס זה סרט תעודי ושמחקר בזבובי פירות זה בזבוז זמן? אם היא לא מבוכה, אז אני נבוך מאלה שאינם נבוכים ממנה.

  6. כמו שאמרתי – היא לא בושה כבן אדם. אין לי בעיה שאנשים עם דעות כמוה יתהלכו על הכוכב שלנו וכחלק מהחברה שלנו. הבעיה שלי היא אך ורק שאנשים כמוה יגיעו לעמדות חקיקה, שלטון ומשפט, ולכן בעיני המבוכה כאן היא האנשים שבחרו בה. במקרה הטוב כי הם חשבו שהיא מושכת, או במקרה הרע כי חשבו שאדם כמוה מתאים להיות בעמדה בכירה כמו שלה ולא רואים את הסתירות וההתחמקויות וחוסר הידע שלה. הבוחרים הטמבלים הם המביכים, ומנהיגי המפלגה הרפובליקנית (ומקיין) הם המבישים.

    ואגב, שלא תבין אותי לא נכון. אני לא חושב שהיא יכולה להיות מטומטמת לגמרי. היא הגיעה די רחוק בלי הרבה מאמץ ויודעת לברבר את הז'ארגון הפוליטי בצורה קולחת, רק חסר לה ידע ויכולת לבקש עזרה, ולראשונה המציאות הקטנה הזו טפחה לה בפנים. אני לא אתפלא אם היא תצליח לאזור קצת ענווה, להסיק את המסקנות ולהחיל ללמוד במרץ את הנושאים בשביל הסיבוב הבא, ואז היא כבר תהיה מסוכנת 🙁

    אני שמח שנכון לכרגע מקפיילין לא זכו והפכו לעוד אנקדוטה מצחיקה בדיילי שו וSNL. אני אפילו לא אתעצבן מדי אם באקט של איחוד לבבות אובמה יציע למקיין תפקיד בקבינט שלו או לפחות יועץ לענייני שקר כלשהוא. אם שרה'לה תצליח לרכב על גל הפופולאריות ההזויה שלה לסנאט או למקום ריאלי במרוץ הנשיאות הבא, אני אאבד את אמוני הקטן באומה האמריקנית באופן סופי.

  7. אתה צודק במאה אחוז.

    אני עקבתי פחות או יותר בדריכות אחרי הבחירות בארה"ב, אבל מה שמעולם לא קיבלתי עליו מענה זה למה בכלל מקיין בחר בה? היא היתה virtually nobody לפני שהוא בחר בה, וזה הסתמא כהחלטה איומה, בסופו של דבר. למי בדיוק הוא ניסה לעשות pander פה? זה לא שהימין הקיצוני לא היה בכיס שלו גם ככה, וכל הקונסרבטיבים שברחו לדמוקרטים בגלל היאוש מבוש (הי-בוש, אם תרצה, זינג!) לא היו משנים את דעתם בגלל wingnut כזאת.

  8. פיילין היא לא בושה. תמיד יהיו בני אדם חכמים יותר וחכמים פחות, ידעניים יותר וידעניים פחות.

    הבושה היא שבמערכת הפוליטית האמריקאית, אדם כמוה הועלה לדיון כאפשרות לסגן נשיא, כל שכן נלקח ברצינות ע"י חלקים נרחבים מהציבור לאחר שמונתה.

    נדמה לי שדוקינס אמר פעם, שהמטרה היא לא להוציא את הדת מהפוליטיקה, אלא להביא את הציבור למקום שאם מועמד יצהיר שהוא מתפלל לאלוהים, יתיחסו אליו כמו שיתיחסו לפוליטיקאי שיצהיר היום שהוא קורא את העתיד בקרבי תרנגולת.

    תמיד יהיו תאבי כח, תאבי בצע ותאבי שלטון. הטריק הוא למצוא איך לשנות את המערכת כך שהדרישות מהפוליטיקאים יעלו, השקיפות תתרחב, והמסוכה הגבוה תפלטר החוצה את מי שלא ראוי.

    נדמה לי שהכיוון של שינוי כללי המשחק יעשה יותר שינוי בטווח הרחוק מכל מאבק ספציפי שניתן לעשות כעת. וזה אפילו אפשרי.

  9. נראה לי שלהתייחס לאדם שמתפלל לאלוהים כאל אידיוט זה הינו הך כמו להוציא אותו מהמערכת הפוליטית, או לפחות להפוך אותו ללא רלוונטי.

  10. זה מה שאומר לי ולך ההגיון, אבל אתה רואה בכל זאת טמבלים נכנסים לבתי מחוקקים ובית מושל אלסקה… טמטום הוא דבר נסלח בימינו, העם רואה את העזרה שלו לפיילין לנצח בערך כמו התמיכה שלו במתמודד באמריקן איידול. פיילין הגיעה לאן שהגיעה כי היא הצליחה להעביר לאנשים את המסר "אני מכירה אתכם כי אני מרקע פשוט כמוכם, אז אני אייצג אתכם הכי טוב, ולא המנותקים הסנובים מוושינגטון". הפשטות והבערות רק הפכו אותה ליותר אטרקטיבית כי היא "אנטי אליטיסטית" או משהו.

    אבל המדיה ליבתה את זה. החדשות האחרונות מהיום הן שהיא קיבלה הצעות בין 7 ל11 מליון דולר לכתוב ספר (ביוגרפיה? כבר? אחרת מה עוד יש לה לכתוב? ספר לקט בדיחות הקמפיין?) וזה בזמן שהמפלגה הרפובליקנית אומרת "יאללה שיהיה" ומתחילה לאט לאט להתחמם לרעיון של שרה 2012… (אגב, לפני כשבוע אחד העיתונים פנה לכ10 הפצות גדולות ושאל כמה הם היו מציעים עכשיו לבוש או לצ'ייני כמקדמה על ספר, וכולם ענו שעכשיו זה ממאאאאאאש לא הזמן, אולי שיחכו איזה שנה שנתיים…)

  11. Ira – You touched this lightly in your last reply above but I was going to write "Ahm!! Halllloooo! What about Israel?" 🙂

    Charli Bitton, David Levi, Moshe Katzav, Fuad Ben Aliezer, Shas… need I say more?

  12. את פואד הייתי דווקא מוציא משם, אבל מכניס את ענבל גבריאלי, דליה איציק, אסתרינה טרטמן ואביגדור קהלני. עמיר פרץ מתנדנד – יש ימים שהוא בהחלט נופל לאסופה הזו.

    ועכשיו כדי שלא יצא אפילו בטעות שאני סקסיסט או גזען… פשוט לא עולה לי בראש ח"כ בימבו שהוא גבר אשכנזי. אין לי ספק שיש כמה כאלו, אני פשוט לא מצליח לחשוב על אחד ברגע זה. מישהו? (חשוכים יש, אבל אני לא סופר את ליברמן, המפד"ל, אגודה או הקיצונים משמאל כטמבלים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *