הפיילין הלא נכונה

My fellow citizens, the American presidency is not supposed to be a journey of personal discovery.
Palin accepts nomination, slams Obama in speech – CNN.com

מקיין זקן. הכי זקן מכל מתמודד נשיאות לפניו. כל כך זקן וחולה שכדי לחפות על הבושה חשפו את ההיסטוריה הרפואית שלו כמעט בהחבא תחת תנאים לא הגיוניים למספר זעום של כתבים, ועדיין המצב שלו מדאיג. לפיילין יש סיכוי טוב מאוד להיות יום אחד נשיאה בפועל, ויש סיבה טובה שטוחנים את המינוי הזה בתקשורת. היא בשורה רעה ליהודים, לדובים, למחקר מדעי, לנאנסות שנכנסו להריון, לאיכות הסביבה ולהרבה קבוצות מיעוט. זה לא יעצור את העם האמריקני לאכול בלי מלח את השיווק האגרסיבי שלה בתור "הMILF שרצה עם סבא מקיין לבית הלבן". ההמונים האמריקנים עלולים עוד לקנות את החצאית שלה בלי להציץ לה בין האזניים. היא מגיעה לא מוכנה לראיונות, היא טוענת ליותר הבנה ונסיון מאובמה אבל המדיניות שלה בנושאי פנים מלאה סתירות ובעיות (בנשימה אחת היא מדברת על הפרטה והרחקת הממשלה וגם על הגברת פיקוח ממשלתי על שוק המשכנתאות – אולי תחליטי?), היא נגד הפלות אבל לפחות מוכנה שזו תהיה החלטה של המדינות ולא של הממשל הפדראלי. לשאלה אם לדעתה הומוסקסואליות היא גנטית או מבחירה היא ענתה את התשובה הכי מטומטמת וגרועה שאני יכול לדמיין: "אני לא יודעת, ואני לא שופטת. מי שרוצה להאמין שזה גנטי ומי שרוצה להאמין שזה מבחירה… אני לא שופטת אף אחד." אאוץ', אבל זה לא איך שהיא דיברה לפני שנתיים ומשהו כשהיא ניסתה להחרים ספרים מהספריה בעיר שניהלה. היא גם מגמגמת בנושא אלוהים ("יש תוכנית אלוהית אבל אני לא מתיימרת לדעת מה היא", בתגובה לציטוט של דבריה כי "החיילים בעירק הם שליחים שמבצעים מטלה מאלוהים") ובנושאי סביבה (שינתה את עמדותיה בפתאומיות לתאום את אלו של מקיין). בין שאר הנושאים הבעייתיים שעולים היה נושא השחיתות (שמסתבר שלאלסקה יש בו היסטוריה מפוארת), היא טענה תמיד למלחמה מתמשכת בשחיתות, וצימצמה מאוד את מנעמי בית המושל ("פיטרתי את הטבחית, אנחנו מבשלים לבד!"), אבל יש ליחשושים על המון החזרי אש"ל מזויפים, אז לך תדע מה דעתה האמיתית, נכון?

זה ממשיך לנושאי נשק אישי, אמונה בהמשך הלחימה באסיה, הודאה בחצי פה שאגרסיות בגרוזיה מצדיקות התקפה של נאטו על רוסיה והחיפושים אחרי אוסאמה מצדיקים פעולות צבאיות בפקיסטן… בראיון אחר היא נשארה עמומה לגמרי בנושא האם לישראל יש זכות ותמיכה אמריקנית לתקוף מתקנים גרעיניים באירן.

אם הייתי סומך על זה שהעם האמריקני חכם, הייתי מצפה מהם לברוח עכשיו מהטיקט של מקיין-פאלין לכל מועמד אחר (יש עוד כארבעה חוץ מאובמה ומקיין, מישהו שם לב?), אבל לצערי כבר הוכח בעבר שלא כך הדבר. בחגורת התנ"ך עדיין משוכנעים רבים שאובמה מוסלמי (תודות לערוץ פוקס ניוז) ושבוש הוא באמת שליח אלוהים עלי אדמות כמו שהוא טוען. אני שמח שהוא לוקח את הירידות באיזי, וממשיך להתלונן שהמירוץ צריך להתמקד על נושאים ולא על התקפות אישיות (אבל בינתיים לצערי ממשיך לדבר על מה דרוש תיקון ולא על איך צריך לתקן את זה).

בינתיים שמו כבר אלפי אנשים לב לעובדה ששרה פיילין מזכירה מאוד את טינה פיי ואופציות ההומור לא חסרות, ראו אצל פיל ושי, גרייס, צימרמן וכמובן הדיילי שושוק בובות האקשן-פיגרז מיהר להגיב גם הוא. אובמה היה עד עכשיו המועמד היותר "קול" מהשניים, עם הופעה בSNL ועוד אחת צפויה השבוע, אם קהל הנשים כבר עבר מנטיה שמאלית לימנית, האם יש סיכוי לבריחה של עוד קולות צפים לקמפיין השני, אם שרה תתחיל לנפנף את נכסיה בתכניות בידור? הלסת שלה מפחידה אותי, היא הורגת ומפשיטה עורות של מוסים, ושונאת חתולים ונסיונה הדיפלומטי מסתכם בלדבר עם אסקימוז מאלאסקה שלא דוברים אנגלית, אבל רק שתי הופעות מחויכות בSNL וזה עוד עלול לעבוד להם…

אז מה אתם אומרים? שרל'ה טובה ליהודים?

יש כמה אנשים באינטרנטים שאומרים שעדיף היה להריץ את מייקל פיילין, שלדעתי למד יותר במסעותיו בעולם ובלימודיו בקיימברידג' והצניעות שלו גם היא עוזרת לחבב אותו…

12 תגובות בנושא “הפיילין הלא נכונה”

  1. Did you mean
    " לחפות על הבושה"
    YA ILEG

    I think the problem Barck Hussein Obama have with the voters is not his alleged muslim fate but the fact that he has no track record.

    Big hat, no cattle.

    I think he will loose and retire from the senate to be on the inspirational speakers circuit.

  2. קורה שיש פליטת מקלדת.. ואני חושב שאתה התכוונת faith, עילג יקר 🙂

    ולמרות חוסר נסיונו, אני מעדיף (בשביל יציבות הכלכלה העולמית וסיום מלה"ע השלישית) את אובאמה על מקיין…

    אתה מצביע?

  3. אין ספק. פיילין היא אישה מטורפת, שאסור שתראה אור יום. מבחינתי היה כבר עדיף לחפור בונקר עמוק, להכניס אותה פנימה (עדיף נטולת נשק ועם איזה דב לבן), ולראות מה קרה איתה נניח, עוד 50 שנה.
    הממ.. אתה יודע מה? לא. 50 שנה זה מוקדם מדי.

  4. לא נסחפנו קצת? מה היא עשתה לך רע, גיא? היא עוד בקושי דמות קומיקס בשלב הזה. תתחיל לאחל לאנשים קבורה בבונקר רק אחרי שהם יעשו לך משהו רע.

  5. זו בדיוק הבעיה, איש.
    אתה אולי רואה אותה בתור דמות קומיקס, אבל יותר מדי אמריקאים לוקחים אותה ברצינות תהומית. זה לא מה היא עשתה לי רע, זה מה היא מסוגלת לעשות לעולם הזה. וד"א – זה שהיא משלמת לציידים כדי לרצוח בעלי חיים כדי "לדלל" את האוכלוסייה שלהם – זה נשמע לי כמו פיתרון קצת סופי מדי, ומוכר מדי. מעניין מאיפה.
    בכלל יש לי קצת בעיה עם מטורפים שנותנים להם את השלטון ביד.. אבל אולי זה רק אני.

  6. אני יודע מאיפה… מהגולן אצלנו, כשציידים מקבלים רשיונות מוגבלים וספורים מהחברה להגנת הטבע לדלל את אוכלוסיות חזירי הבר והאילים כדי לשמור על איזון אקולוגי. זה קורה בהרבה מקומות בעולם, ולאו דוקא מסיבות שליליות.

    אמרתי *כרגע*. היא עדיין לא בעמדה משפיעה מספיק כדי להטריד אותי (למרות שחבל לי מה שהיא מאשרת לעולל לאלסקה) עוד 50 יום נדבר שוב.

  7. הבעיה עם אובמה שיש לו חתיכת אצבע מאשימה, השאלה האם יש לו אצבע עובדת.

    על ספת פסיכולוג להצביע על כשל זה חצי עבודה, על ספה בבית הלבן זה רק יוצר ציפיות גבוהות.

  8. החדשות האחרונות הן שהיא ובעלה גם נקראים בימים אלו להעיד על אותם החזרי אש"ל לא ברורים, ונפתחות חקירות על מינויים פוליטיים של מקורבים חסרי הכשרה לתפקידים רמי דרג באלאסקה… עוד לא שמענו את הסוף.

    הרגע גם ראיתי ראיון עם מאט דיימון: http://latimesblogs.latimes.com/thedishrag/2008/09/president-sarah.html
    "אנחנו לא מכירים אותה בכלל! אמא שהגיעה תוך 4 שנים לבית הלבן? נשמע כמו סרט רע של דיסני. היא באמת מאמינה שעד לפני 4000 שנה היו פה דינוזאורים? אני רוצה לדעת לפני שהיא נכנסת לתפקיד דבר כזה.."

    צודק צודק אבל תראו את התגובות של הקהל הדביל. קראתי רק את הספורות הראשונות ורציתי לבכות. אחד מודיע שהוא סמולני דפוק ומהיום הוא מחרים את הסרטים שלו (?!), אחד אחר טוען שהוא גם לא יודע כלום על אובמה אז שלא יעשה הפרדות (אנחנו יודעים על אובמה וההיסטוריה שלו בסנאט טיפה יותר בשלב זה), והשלישי לקח את העוגה – האשים את דיימון שהוא "מכר את עצמו", שהרי גם הוא לא היה ידוע כשיצא ויל האנטינג לקולנוע.

    אכן, הקהל האמריקקי משווה את נבחרי העם שלו לשחקני קולנוע ואת תהליך ההחלטות שישפיע על העתיד הבטחוני והכלכלי שלו להצחה קופתית של סרט או אולי לפרסי האוסקר. אם למישהו היה ספק שהמדינה הזו מתדרדרת לתהום שממנו קשה לעלות חזרה, אני חושב שהבחירה הצינית של מטה מקיין במילף במקום באישיות אחראית עם יכולות מוכחות מוכיחה את זה שוב. אנשים שם חיים בטלוויזיה ולא מפעילים יותר את המוח. העתיד של "Idiocracy" קרוב מאי פעם.

  9. הבעיה היא שאני רואה דיילי שו ולא לומד. יש מיעוט אינטיליגנטי, אבל אין לו השפעה. אתה רואה את הסיקור של הרשתות האחרות כולל CNN ובא לבכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *