הנה בא הHD, הנה בא הננו-סיליקון

המשביר לצרכן כבר מפרסם טלוויזיות LCD 32" ב2000 ש"ח. אין לי מושג אם גרץ זה טוב או רע, אבל לחש לי לפני חודש וחצי מישהו בחנות צילום שכל היצרנים מחכים עד אחרי האולימפיאדה עם מחירים גבוהים באופן מלאכותי, ושבספטמבר תתחיל גלישת מחירים אדירה, טלוויזיות שאינן HD יגלשו למטה במחיר ואת מקומן יתפסו מכשירי HD בזול. למעשה דבר דומה קורא בסביבת המונדיאל עם מחירי טלוויזיות, שמתם לב?

בקיצור, מי שרצה HD בסלון, טלוויזיות שעלו 15-20K ש"ח עלולות לפול ל3-5K עד סוף השנה, ועוד נפילה תבוא כרגיל בינואר אחרי שיגמרו הקניות לקריסמס וחברות יסיימו לבזבז את שארית תקציב 2008. אני חושב שב2009 שני הדברים הכי יקרים בשוק הגאדג'טים (זכרונות פלאש ומסכים) יוזלו בהרבה, והדבר הבא שמחכה הוא סוללות.

עוף טופיק סוללות: אתמול שמעתי קצת באיחור על פיתוח לא כ"כ חדש לבטריות ליתיום-יון שמחליף את האנודה הפחמנית הרגילה באנודה של ננו-טיובס של סיליקון. הרעיון של אנודה מסיליקון ננטש לפני שניים-שלושה עשורים כי הסיליקון התפורר אחרי כמה הטענות ופריקות של הסוללה, אבל הננו-סיבים שפיתחו בסטאנפורד מחוברים במבנה שמאפשר להם להתרחב ולהתכווץ פי ארבעה בלי לגרום להתפוררות, וזה אומר לטענתם, לקפיצה משוגעת של הגדלה של X10 בכמות האנרגיה האגורה לאותו נפח חומר, או במילים אחרות, סוללות יתכווצו לעשירית הנפח/משקל או שאותן סוללות מחשב נייד שנותנות לכם היום 4 שעות יתנו 40. סלולאריים לא יצטרכו לחסוך על GPS, WIFI, BT וכל הפיצ'רים יוכלו לעבוד כל הזמן או לחלופין המעבד יכול להיות מהיר הרבה יותר… וזה לפני שנדבר על מה זה יעשה לתעשית המכוניות החשמליות.

ימות המשיח או הרבה תקוות? לא פורסמו הרבה חדשות על הפרויקט מאז ינואר, אני מחזיק אצבעות.

2 תגובות בנושא “הנה בא הHD, הנה בא הננו-סיליקון”

  1. הסוללה זה הדבר היחיד שמעקב את הטלפונים הסלולרים מלהפוך למצלמות כוון וצלם באיכות גבוהה. אם הסוללה תוכל להיות קטנה יותר בחצי עם אותה הקיבולת של היום, יצרני הסלולר יהיו יכולים להכניס מערכות אופטיות מורכבות יותר (כמו העדשה של מינולטה בזמנו שנעה לאורך המצלמה לפני פריזמה של 90 מעלות). וזה אומר שסוף סוף יהיה אפשר לקבל מצלמות סלולר ברמה סבירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *