לייב בלוגינג – אוגוסט פנגווין

כן, אני אלחוטי בכנס בפעם הראשונה, אני חייב לברר איך זה לעשות לייב בלוג פעם, אני גם מתרוצץ ומצלם אבל לא התארגנתי להעלות תמונות מכאן – זה יקרה בערב.

הארגון של דוכן הכניסה עבד קצת לאט, יש השנה רק עמדה בודדת לכל דבר, צילמתי הרבה אנשים, מיטל עושה פוטורצח.

9:30
התחלנו כרגיל באיחור. רם און נתן סקירה מהירה של מצב חדירת FOSS לממשלות אירופיות ומה המצב בארץ. שחר נתן מצגת על המודל הישן של פיתוח תוכנה מסחרית וקרא לו המודל העסקי הנוכחי של פיתוח תוכנה קניינית. אני לא הבנתי לגמרי את ההקשר.

רימון לוי מאיגוד האינטרנט מדבר על פעילות האיגוד בתוכנה חופשית בשלוש השנים האחרונות. הפופולריות של אתר המראה, פעילות תקינה (מלשון תקן), על BIDI, Moodle ועוד.

רימון מבקש רעיונות שצריכים קידום לשנה הקרובה.
10:21
שחר: פרויקט הBIDI המדובר עדיין בשלבים שעורכי הדין של איגוד האינטרנט ולינגנו מדברים בינהם, זה מוזר כי זה אותו האיש…

(מתפצלים למסלול טכני ומסלול חברתי)
10:35
אמיר שבט מדבר מטעם מיקרוסופט. חושב שיש מה לשתף פעולה ולא להתייחס ליחסים כמלחמה.
מציג תמונות מוכרות של FOSS נגד MS ומצחיק את קהל, מדבר על שיתוף פעולה עם SUN. חשיבות למפתחים ולקהילה.
10:45
אינטראופרביליות. מדברים על סילברלייט ומונו, Write Once Run Anywhere. הקהל מתקן אותו שמדובר על cross platform ולא אינטראופרביליות. כאן מתחילות קריאות ביניים מהקהל על כך שסילברלייט הוא שוב תקן חדש, ושהוא סגור. אמיר טוען שהיא פתוח לחלוטין(?!). כבר היום, לטענתו, פיירפוקס יודע למשוך את הפלאגין הנכון אוטומטית.
עוד קריאת צד: מיקרוסופט לא באמת כותבת קוד למונו? לא יתבעו את המפתחים על פטנטים בהמשך?
תגורי: לא נכון: הזמינו את מיגל ואחרים למעבדות ועובדים איתם צמוד. אפילו נתנו להם קפה ועוגה (אמיר: אפילו לא מורעלת!)

אמיר: אנחנו גם עזרנו להאיץ את PHP על IIS, ואת אפאצ'י.
10:52
רם און: ניסיתי הרגע להתקין סילברלייט, אתר מיקרוסופט חוסם וטוען שאין גירסא ללינוקס. אמיר: נבדוק.

אמיר מדבר על קודפלקס (יענו-סורדפורג' של מיקרוסופט) ועל תחרות OPEN UP. שחר מבקר את העובדה שהתחרות מגבילה לא להשתמש בקוד קיים, אבל ככה עובד קוד פתוח. תגורי מוחה על הביקורת השלילית. נוצר ויכוח קצר על תרבות הויכוח… אמיר אומר שהתנאי לא להשתמש בקוד קיים הוא בשביל שהפרס ינתן רק על קוד שנכתב לצורך התחרות ולא על קוד קיים מקודם, כי מרכיב הזמן הוא גם מדד, ולא יתכן לתת פרס על קוד שכבר נכתב ותוחזק חודשים או שנים לפני התחרות. יש כאן שאלה מעניינת באמת של תחרות קוד והגדרותיה.

החבילה המטיילת מגיעה אל אמיר באמצע שהוא נותן את ההרצאה :0)
10:57

אמיר: יש שקיפות, משתמשים בMSPL שתואם GPL.
שחר: להגביל גם רשיון וגם טכנולוגיה זה בעיה. (התחרות מוגבלת לדוט נט או משהו נדמה לי)

נשארת רק דקה לQ&A, דורון אופק גונב את רובה בפיליבאסטר נגד שיטות הפעולה של מיקרוסופט. אמיר יוצא להגנה על OOXML ושחר חותך אותו (לצערי מוקדם מדי). אני חושב שהיה צריך לתת יותר זמן, אבל היום אכן קצר.

11:04
שחר מעלה את אורי עידן לבמה, ואני עובר לחדר ההרצאות הטכניות.

11:10
תיקון… מסתבר שהמסלול הטכני יותר פופולארי בסוף, אז מחליפים חדרים… מאיר קריחלי בא לדבר על ג'אנגו. אני לא יודע איך אבחר אח"כ בין ההרצאות על בלנדר ובלוגלי…

בין לבין, מיטל מסתובבת לצלם אנשים ל"פוטו רצח" ומחלקת להם כפתורי שוא"ש. אני מנסה לצלם אותה ומקבל כפתורים בתור דמי פרוטקשן כדי לא לצלם אותה… (זה לא עבד לה, השלמונים לא הספיקו, והתמונות יועלו לפליקר אם לא תעלה מחאה ספיציפית 🙂 )

11:13
מאיר מדבר על המקורות הסגורים של Django, המבוססת פייתון. היא הפכה לפתוחה בתקופה שRAILS יצא לשוק, ויש לה מבנה מודולארי ויפה.

11:16
המערכת מטפלת בסריאליזציה, סינדיקציה, עימוד של רשימות אייטמים, מייצרת אוטומטית ממשק ניהול…

11:19
מדברים על כרמל – מערכת ניהול תרגום ממשקים, עברנו לדוגמאות קוד, איך מגדירים מודל מידע, למעשה מבני הנתונים של פייתון ומיפוים לסכימה של מסד הנתונים.

בנקודה הזו צפריר כהן מעביר לי את החבילה המטיילת בתור "האיש שמריץ לינוקס הכי הרבה זמן". פאדיחה, הלאפטופ שעליו אני כותב פה מריץ חלונות…

החבילה אמורה לעבור ל"מי שהכי האקר". לצערי GBY, Mulix ואחרים לא איתנו היום… למי להעביר? העברתי לguysoft.

–הפסקה לא יזומה —

יעל סיימה לראיין עם דורון בחוץ את אמיר שבט בשביל קריקטור. תגורי יורד עלי למה הראיונות מTWS לא הועלו מעולם לרשת…

11:46
נכנסתי להרצאה של תום סלע על בלוגלי. הוקם בנובמבר 06.
11:52
אחרי רקע היסטורי,סקירה של וורדפרס.קום.
וורדפרסMU מיועדת לתמוך במליוני כניסות ביום, אבל מפותחת ליד וקצת מאחורי וורדפרס. כל משתמש בבלוגיה פותח שמונה טבלאות חדשות ועוד כמה לפי צרכים של פלאגים, נשמע פסיכי. זה אופטימלי?! מבנה הנתונים מאוד דומה לוורדפרס, ואולי בגלל זה רוצים לחסוך שינויים? מסתבר שMYSQL יודע להתמודד עם זה. ניתן לעבוד יפה עם מסדי מראה לקריאה-בלבד ולבזר את המסד בדרכים שונות.
11:57
כמה שיתוף פעולה בין קוד בלוגלי לגרסא העברית של רן? פעם לא היה שיתוף אבל היום משתדלים להצמד כדי לחסוך עבודה.
ליאור קסוס נותן לי שלוק דרופאלאגר. לא רע!!! חבל שלא מיוצר בכמויות יותר גדולות 🙂
תום ממשיך לדבר על בחירה בספק אירוח, יכולת צמיחה, שירות, עזרה בתחזוקה.
VPS לעומת שרת יעודי: יש יתרונות, אפשר להריץ על זה שרתים עמוסים, למשל בלוגלי היום רץ על VPS בודד, גם אפאצ'י וגם מסד נתונים!
"היו פראנואידים!" לגבי ניטור אבטחה.
12:06
כאבי צמיחה: מה עושים עם ספאם ומתשמשים נבזיים. גבשו מדיניות והיו עקביים. בבלוגלי לא מוכנים למשל לסבול לשון הרע באנונימיות, זה יגרום לסגירה של הבלוג. לעומת זאת אם הוא לוקח אחריות ומזדהה, בלוגלי מוכנים לעזור לו אחרי יעוץ משפטי.
* השתדלו להיות גם בצד החכם וגם בצודק.
12:10
ספאם בתגובות ובטראקבקים, בלוגים של ספאם (splogs). יוצר עומס. הפלאג שמטפל בזה עובד על security by obscutiry, הוא מתנצל.
קוד פתוח – אין חובת הפצה, אבל הקוד של WPMU עברית בסוף הופץ מאז מרץ 2007. לפני כן הקוד פשוט לא היה באיכות הפצה, והוא מבוסס על קוד עתיק ומאוד מפוצ'פץ'. עובדים על WPMU 2.6 אבל עוד לא רצים עליו.
12:14
Q&A: התחלנו מסיבות חברתיות, לא שמים פרסומות, מלבד דף הבית. כרגע הוא טוען שזה מכסה את עלויות ההוסטינג. תום מסרב לדבר על כמה משתמשים וכמה כניסות. בעיתונים מתייחסים אליהם בתור הבלוגיה השלישית בגודלה, הוא לא יודע אם זה נכון. נגמר.
—הפסקה—
12:38
נכנסתי באיחור להרצאה על אופן-אופיס, קפלן מדבר על הסטוריה, על זה שאין יותר תמיכה ממשלתית בימינו. אבל יש מערכות באגים ופאצ'ים מקומיים.
12:45
סקירה על באג המספרים הידוע, נמצא ולא מתוקן ב2.4.0, משפיע גם על חלונות. יתוקן רק ב2.4.1 אבל יש בעיה כי חלק מההפצות עוברות כבר ל2.4.0, וזה בעיה… דווח מאוחר והוזנח. למרות יותר ממאה הצבעות, וקיטורים בפלאנט, יתוקן רק יותר מאוחר.
היום חלק מההפצות כבר מפיצות 2.4.0 מתוקן. בדביאן המצב טוב, לני יצא עם 2.4.1.
12:51
פעילים בארץ: נדב קבלרצ'יק, הנר דרבס מגרמניה, טק מערכות, קפלן עצמו ושני ניקים שאין לו מושג מי הם: Shai2platonix ו-psychoi3oy. שושנה כמובן, והרבה מצביעים לבאגים. לשושנה יש עדיין הרשאות מורחבות בעוקב הבאגים ולכן היא עוזרת איפה שלקפלן אין 🙂
13:05
אני עושה ג'אגלינג בין הלאפטופ למצלמה של זולו. בינתיים חלק שני של ההרצאה על מחשבים בחינוך בפתח תקווה. מרצה נדב. סקירה על המודעות של של משרד החינוך לקוד פתוח (לפחות על חלונות) אבל גם על ילדים שעובדים מBoot של DOK קטן. משרד החינוך לא עובר לויסטה בחינוך, גם בגלל תקציב תוכנה וגם בגלל תאימות לחומרה ישנה. סקירה גם על פרויקטים כמו לה"ק וMoodle ( אבל בקושי מספיק רק לזרוק שמות בלי תיאורים כי נגמר הזמן. המון תודה לקהילה שאיפשרה ועזרה, אפילו עם תשובות טכניות פשוטות בפורומים. הקצב רק גדל לשנה הבאה.
13:20
מעבר חד לאולם השני, אופןמוקו. אנחנו רק בשעה איחור 🙂
דורון על ההיסטוריה, איך אופנמוקו מתקיימת לחוד מFIC שהתחילה את הפרויקט.
אופנמוקו יצאה בהתחלה עם NEO1973, הגרסא החדשה של FREERUNNER מסומן GTA02E שמתקנת את התדר הדרוש בארץ ב-GSM.
האחראי על קשרי קהילה הוא מיכאל שילה, שגם עובד בארץ ובחו"ל. הליבה העסקית בטאיוואן,
ההפצות שרצות – יש כחמש בשוק. התמיכה בעברית בהפצה הראשית 2007.2 היא חלקית אבל יש התחלה.
13:25
מטרת הפרוייקט להיות מכונן – לאו דווקא ליצור טלפון כובש שווקים, אלא יותר לדחוף את הרעיון של פלאטפורמה פתוחה (חומרה ותוכנה), להפוך את הטלפון למרכז תקשורת אישי, ליצור אפליקציות יצירתיות, ובעתיד לפרוץ עם הטכנולוגיות הבסיסיות שיווצרו, ליצור קווי טלפונים עתידיים. לבנות אקוסיסטמה שאפשר יהיה ליצור דרכה ביזנס.
13:30
הדגים צריבה ברקע של המכשיר. ממשיך לדבר על אופנמוקו כפרויקט רעיוני ליצור disruptive technology שאינו רק תוכנה או חומרה. מראה בנק רעיונות (צילומסך יצורף מחרכך)
מילה על ההמלצה של הFSF על הפריראנר מול האייפון. לצערו המפרטים של הGSM הם סודיים, אבל עובדים יפה עם API מוגדר.
ההפצות בינתיים מותקנות גם על PDAים וטלפונים של יצרנים אחרים. מעבר מהר על החומרה הכלולה. דורון עובר על שש הפצות זמינות היום והפיצ'רים השונים בהן, השינויים מאוד חדים, ודורון צורב את הטלפון שלו חמש פעמים ביום כדי להכיר כל מה שיש בשוק. המידע היום לא בפורמט אחיד אבל יש מאמצים בכיוון – כרגע למשל אפילו ספר הטלפונים לא באותו פורמאט בכל ההפצות…
13:45
סקירה סופר מהירה על תאימויות ואפשרות ההבאה לארץ אבל שוב שחר חותך ולוקח את הבמה כדי לסגור את היום…
שחר מתנצל על החיתוך, ומזכיר שיש מועדוני לינוקס פעילים, וההרצאות האלו יתקיימו בהרחבה במקומות אחרים.
שחר גם מנדב את דורון לארגן את הכנס הבא 3 ימים במלון הנסיכה באילת ואז יהיה זמן לכל ההרצאות…
נדב ויניק עולה לתת את פרס המקור.
13:49
ארתיום טונקיך מועמד על קזית 3. מפתח גם את CppCMS ופרויקטים אחרים.
מאיר מועמד על וואטסאפ ולה"ק
קובי זמיר מועמד על HOCR
רן יניב הרטשטיין על WPH
וגאבור סאבו (לא הגיע) פעילות וקוד פרל.

מאיר קריחלי זכה בEEEשל אסוס.. לא ורוד!
מודה לשותפיו לוואטסאפ, ומדגיש את חשיבות ההשקעה בצעירים, לתמוך בהם שימשיכו את הקהילה.

שחר מודה למי שבא. עכשיו למסיבת החלפת המפתחות…

(כאן סגרתי את הלאפטופ, החלפנו מפתחות, ירדנו עם נחיל של 18 איש על איל-פסטיו המצוינת בצדו השני של אבן גבירול, ועכשיו הגעתי הביתה להגיה את הפוסט. תמונות בהמשך)

10 תגובות בנושא “לייב בלוגינג – אוגוסט פנגווין”

  1. עירא – אומנם הייתי בארוע, אבל נאלצתי לחתוך לפני הסוף וגם לא יכולתי להכנס לכל ההרצאות שהתקיימו במקביל. הלייב פוסט הזה בהחלט עזר להשלים את הפערים . תודה !

  2. אני רץ על הפוסט להוסיף לינקים לפי מה שקשור לנושא המדובר ורץ להביא לינק לאמיר שבט. חיפוש מהיר מוצא אותו בלינק לאיזה דף בטק-אד, והתוצאה הרביעית בגוגל היא שמו שמוזכר בפוסט הזה. כלומר גוגל כבר אינדקס אותו מאז הבוקר. יחי גוגל, ומוזר שמר שבט לא מופיע (בעברית) ברשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *