אדובי לייטרום 2 יצא

לייטרום 2 יצא, והצלמים חוגגים. הנה סקירה מהירה של מה חדש, בין השאר ניצול יותר טוב של מסך שני (כמו שלי יש), שיפור אלגוריתמים (שתמיד טוב), אפשרויות ניהול אוסף תמונות השתכללו (מה שכל צלם צריך), עבודה יותר אינטגרלית עם פוטושופ ואפילו מברשת תיקונים ומסכות. לצערי אין לעולם התוכנה החופשית שום דבר שמתקרב לעשירית ממה שהתוכנה הזו עושה, שלא לדבר על האיכות של התוצר. אני אמשיך להחזיק מכונה מריצת חלזונות XP בבית כי אין ברירה אם אדובי לא רוצים לרוץ על לינוקס.

ממשחק של שעה וחצי איתה בינתיים, אני לא רואה אך אוכל לחזור לגרסא הקודמת, והיא שווה את $300 שהיא עולה למי שמרוויח מצילום, או שרוצה להשקיע בתחביב שלו עם אחד הכלים הכי מקצועיים כרגע בשוק. אני ממליץ בחום וכנראה רץ לקנות לעצמי רשיון.

3 תגובות בנושא “אדובי לייטרום 2 יצא”

  1. מלא פיצ'רים מגניבים כבר שם, אבל אין פנאי לבנות מCVS ולהשתמש בגירסה לא יציבה.. בציפיה לגירסה הבאה של UFRaw. 🙂

    את התוכנות המקצועיות אני אשאיר למקצוענים, ואת העודף של $300 אפשר להפנות לטובת איזו עצמית prime טובה לאוסף.

  2. אמיר, אין קשר כמעט בין שתי התוכנות. יצוא מRAW לJPG הוא פיצ'ר פיצפון בין שלל הדברים שהתוכנה הזו עושה, ואין לה תחליף כרגע (יש תוכנה של אפל בשם אפרצ'ור, אבל גם היא לא מכסה את כל מה שלייטרום עושה). האמן לי שאני שנים כבר מת שיהיו תשובות חופשיות לדבר הזה, אבל לאדובי יש משאבים ובעיקר קשרים לעבוד עם אלפי צלמים מקצועיים בעולם שעזרו לעצב ולשפר את המוצר הזה, צלמים שלא היו נותנים חצי דקה מזמנם לחבורת תוכניתנים מתנדבים שלא מבינים מספיק בתחום עיבוד התמונה הספיציפי הזה ולא מדברים איתם באותה השפה. אולי זה יקרה יום אחד, אבל לא בזמן הקרוב. הנצחון כאן הוא לא של תוכנה קניינית על פני פתוחה, אלא של פרסום וותק של מותג אדובי, והקשרים שלהם בתעשיה.

  3. מצטער, שכחתי להביא את ההקשר לשתי הפסקאות שכתבתי. הראשונה הביעה תסכול מההמתנה האינסופית לתשובות החופשיות, והשנייה היא תזכורת עצמית מדוע אני בכלל ממתין.

    אולי מתישהו, כשתהינה לי כמה שעות גישה למחשב שמריץ OS X או Windows, אני אוריד גירסת נסיון וארגיש במה דברים אמורים. עד אז, כל מה שאני מכיר זה תוכנה חופשית, שם לכל דבר יש תוכנה נפרדת, ולך תבנה לעצמך workflow יעיל בין כל האפשרויות. מבין לגמרי את מי שעובד בצילום ומשלם $300 עבור פיסת תוכנה שתפורה עליו, וכל הכבוד לאדובי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *