בין הרצוי למצוי

מרשים איך שמפיצי הסרט תרגמו את "Wanted" ל"מבוקש" ולא "רצויה". למי שלא ראה את כל הקדימונים, מדובר בסרט קיץ אקשניריותמכותמגניב שאין לו מה לחדש (והבנתי שהוא גם מבוסס על קומיקס כלשהוא). הסרט כיף רצוף, העלילה אפילו צפויה למדי, הטוויסטים מגיעים בדיוק איפה שאתה מצפה להם, הרעים והטובים מחליפים מקומות בדיוק כמו שהיית מצפה מהם וברגע שאתה מצפה לזה, וכל האקדחים שנשלפים בהתחלת הסצינה יפלטו עוד ועוד כדורים עוד לפני שהסצינה תגמר, וגם הבאה, וגם זו שאחריה. האקשן כצפוי מרהיב ושווה לצפות על מסך גדול, ולמרות כל זאת, כמה הזהרות, שלא תגידו שלא אמרנו:

  • הסרט שוביניסטי להחריד (כל הדמויות הראשיות הם גברים, אנג'לינה ג'ולי נראית כאילו הוצנחה ברגע האחרון כדי לתת מס שפתיים גם לצופות (ובכך רק מדגישה את היות הסרט שוביניסטי להחריד פנורד. עדיף היה כבר לולא היתה בסרט בכלל כי היא גורמת לו להיות אפילו יותר מלאכותי).
  • הסרט עמוס CGI ולא כולו אמיתי לגמרי. אל תתעכבו על השטויות הקטנות כי חוקי הפיסיקה כאן הם מעולם המטאפיסיקה הקומיקסית (כן, יש גם סאבטקסט של גורל וייעוד ומיסטיקה לצערי, וגם רעיונות ויזואליים שמצוטטים ישירות מהמאטריקס). פשוט תהנו מאיך שזה נראה, כיף לצלול לעולם של בלתי-אפשרויות לשעתיים 🙂
  • נהרגים שם גם בעלי חיים. במכוון. יש מי שזה מפריע לו, אז עשו טובה וקחו את זה בפרופורציה. מצחיק אותי שבסרט שבו מושפרץ בגראפיות נהדרת מוחם של עשרות אנשים יתעכב מישהו על כמה עכברושים מפוצצים לפי סיפור שמשון והפיירפוקסים. תראו את היופי של מובאה תנכ"ית ואל תתעכבו על צער בעלי חיים.
  • שוב חוזר – העלילה מחוררת, שחוקה וצפויה. זה סרט פאן ולא הפעלת מוח. כיף חיים, פשוט לא לנסות לחפש 🙂

בשבוע הבא: וול-אי.

6 תגובות בנושא “בין הרצוי למצוי”

  1. אין לי בעיה לראות אנשים שיורד להם קטשופ מהראש, מהצוואר, או מכל איבר אחר בגוף. יש לי בעיה לראות עכברוש, חיה "דוחה" ככל שתהיה, מתפוצץ לרסיסים בגלל חוסר חשיבותו לעולם. פשוט עורר בי קצת חוסר נוחות. ואני לא היחיד שאמר את זה.

    לגבי השוביניזם בסרט, לא חשבתי על זה מנקודת מבט כזו, אבל אני מסכים עם כל מילה. אנג'לינה הונחתה לסרט בשביל שנוכל לראות את כל ה"קעקועים" על עכוזה וגבה. זהו בערך.

  2. נא לא לשכוח שדמויות הסרט לקוחות מהקומיקס. ג'ולי שחקה תפקיד שהיה מרכזי גם שם.

    והקומיקס מלא דם, אלימות וסקס – בצורה הרבה יותר חריפה מהסרט.
    (הקומיקס דרך אגב הרבה יותר "לא מוסרי" מהסרט. שם הגיבור, והשליטה בעולם, עוברים לצד האפל).

    אני גם לא מבין למה יש טענות של שובניזם: הדמות שלה היתה חזקה, יוזמת, אמיצה, ולבסוף גם מרכזית לעובדה שהגיבור שרד והטוב ניצח. וכן, היא חזקה גם במיניות שלה. זה לא שוביניסטי. זה אולי ההפך הגמור.

  3. נשמע שאני אעדיף את הקומיקס אם ככה.

    הדמות של ג'ולי היתה גבר שליהקו לתפקיד שלו אישה. מלבד שתי סצנות לא היה בה שוב דבר מיני (בעיני) או מרכיב מגדרי מעניין שהיה חלק מהדמות. שתי הסצינות (הנשיקה והטוסיק נקרא להן) הרגישו מולבשות מלאכותית לתוך הסרט בלי קשר לכלום בעלילה.

    מעבר לכך היו שתי דמויות רקע בסרט (החברה והבוסית), שתיהן היו יותר שטוחות משטוחות, שבלוניות עד כדי מיסוגיניזם. אין עוד נשים באגודת הרוצחים, לגיבור המתוסכל חברתית אין בה ענין רומנטי מלבד ל5 דקות מתוך הסרט. לא ברור לי מה זה. נקיון בשביל הצנזורה? ממש לא מבין את זה, אבל על האמריקנים אני מאמין את הכל.

  4. אוך, נו, אני חושב לאט. לקח לי זמן לקשר "פיירפוקסים" ל"שועלי אש", ובכך להבין מה הקשר דוקא לשועלי שמשון. זה עדיין לא מוציא את העניין מהתגובה הקודמת שלי, שבזמן כתיבת שורות אלה עדיין ממתינה לאישור עקב שני קישורים שנכללו בה.

  5. מרגע שאמרת שיש הודעה תקועה, רצתי לשחרר…

    כן, אני יודע שפיירפוקס אינו באמת שועל (והוא קרוב יותר לרקון מאשר לדוב פנדה אגב, וגם לזה לא בדיוק. טקסונומיסטים היום טוענים שהוא נציג יחיד של משפחה משל עצמו). משחק המילים היה כאן בהחלט ברמיזה לפרשת ההתעללות בבעלי חיים שמתוך אגדת שמשון, שקשר לפידים בוערים לזנבות שועלים ושלח אותם אל מותם. בלי לספיילר הרבה, בסרט קורה דבר דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *