גניבת זהות בזול

השבוע גיליתי לצערי הרב שחברה מסוימת פירסמה באינטרנט הציבורי (יענו, בלי צורך בסיסמא, בצורה גלויה לגוגל) את שמי צמוד למספר הזהות שלי. היא עשתה את זה לעוד עשרות אלפי אזרחים בישראל.

את המידע לא אני נתתי להם, ולכן אני יכול רק להסיק שהם קיבלו אותו ממקור ממשלתי שניפק להם את הרשימה אוטומטית.

אני לא רוצה לפרט איפה ומה, כי גם ככה אני מרגיש חשוף, ולצערי מי שמחזיק בשמכם ומספר תעודת הזהות יכול לעשות לכם את החיים ליותר מעניינים (במובן הסיני), לפי חוק הגנת הפרטיות הם לא עברו על שום חוק וכנראה גם לא המשרד הממשלתי שנתן להם את המידע, אבל זה לא אומר שכל מני פושעי גניבת זהות לא יכולים לנצל אותו לרעה בעשרות דרכים שונות, ולהצליב עלי מידע מכל מני מקומות אחרים שבהם אני מזוהה רק בשמי או אולי רק בת"ז שלי, ועוד כהנה תוצאות בעייתיות.

אבל לפי תשובה לא רשמית של מכר עו"ד, הם לא עברו על שום חוק!

מה אני ושאר עשרות האלפים אמורים לעשות עכשיו בדיוק? להכנס לכוננות ספיגה של נזקים? לקנות ביטוח נגד גניבת זהות כמו שאנשים עושים בארצות הברית? (שלא עוזר לכלום, כך נראה)

שלחתי למנכ"ל החברה, לסמנכ"ל המידע ולסמנכ"ל הIT שלהם דרישה להוריד את הפרטים שלי מהאתר מיידית ולפרט גם מה הם מתכוונים לעשות עם שאר הפרטים שנחשפו על אחרים. זה היה אתמול בלילה, בינתיים לא נתקבלה תשובה.

עדכון: עבר עוד יום ואין תשובה, אבל האתר המדובר אינו זמין כבר 24 שעות. אולי הם באמת נבהלו, הורידו אותו וחושבים מה לעשות? כולי תקווה.

עדכון שני: נגמר הסופ"ש, האתר המדובר עלה, הפרטים שלי עוד שם ולא קיבלתי פיפס מהחברה המדוברת. מה אני אמור לעשות?

2 תגובות בנושא “גניבת זהות בזול”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *