חוטפי הגופות

חדשות nrg – המאבק של זק"א בשריפות הגופות

ישראלי שמחליט לתרום או לשרוף את גופת בן משפחתו יגלה שהארגון החרדי הכריז עליו מלחמת חורמה בה כל האמצעים מותרים וכשרים

הכותרת המתאימה היא "חוטפי הגופות", אבל אני מניח שאפילו עורך צהובון כמו מעריב צריך מדי פעם לגלות איפוק.

כמה פעמים כבר אמרנו ש"אי אפשר למות בשקט במדינה הזו"? הזכרתי זאת כאן פעם ואגיד את זה שוב – מצבות ונדל"ן בתי קברות זו שטות. כשאמות אני מצפה שכל אחד שירצה יזכור אותי בדרכו, ולא יחויב לטקס דתי או אזרחי או שום דבר שמשפחתי וחברי לא ירצו, כולל לא הוצאות של אלפי שקלים על קבורה ומצבה. את גופי אני תורם להשתלות, מה שישאר יתרם למדע ומה שישאר אחרי זה לאמנות או שיהיה קומפוסט או כל דבר מועיל אחר, עדיף ידידותי לסביבה. מעדיף שזק"א, קדישא ושאר החבר'ה לא יכתיבו ולא יצערו בזמן הקשה של השבעה את מי שישאר להתגעגע אלי. ההתנהגות שמתוארת בכתבה הזו גורמת לי שוב לחשוב כמה אין קשר בין מוסר יהודי והתנהגות יהודית-דתית בשטח.

6 תגובות בנושא “חוטפי הגופות”

  1. מה זו התחמנות הזאת? "אנחנו עושים את שלנו"? אם זה לא ייפסק, אני מקווה לפחות שתימצא דרך להקדים ולתחמן אותם טרם יספיקו לפעול. עדיף, כמובן, שזה ייפסק.

  2. לפחות הם בדר"כ צריכים תירוץ (או סיבה?) של בן משפחה שדורש קבורה במקום שריפה. חצי נחמה.

  3. אריק – טוב ויפה, חבל רק שגם ליצא את הגופה לא יתנו לך.

    הם פשוט מחזיקים אותה במקרר הגופות ולא משחררים אותה לאף אחד מלבד החברה קדישא.

    במצב פסיכי כזה, מבחינתי, שמשפחתי ינטשו את גופתי שם, שיקברו אותה על חשבונם.

    לא ברור לי איך עמותה פרטית (אפילו עם מימון ממשלתי חלקי או מלא) עברה מלטפל בחלקי גופות מתאונות ופיגועים לניהול מאבקים נגד קבורה לא דתית (אני מניח שהם גם נגד קבורה אזרחית בקיבוצים?)

    השאלה היא, איך אם ככה אנשים באמת מצליחים להקבר בקבורה אזרחית? איך טומי לפיד ואחרים נקברים למשל בקיבוץ עינת בלי מאבק משפטי? מתי זק"א בכלל התקשרה למה שקורה עם הגופה אחרי שהם מביאים את החלקים לאבו כביר? או שמא הם מתחילים לפלוש גם לחדרי מתים של בתי חולים?

    יש כאן המון סימני שאלה, ואני מרגיש שהכתב לא נותן לנו את כל הפרטים. אבל גם המעט שהוא נותן מעצבנים מאוד.

  4. יש לי בעיה עקרונית עם קבורה, אני לא רוצה ששארי בשרי באשר יהיו יגיעו למקום פיזי בשביל לזכור אותי. אם הליצנים יקברו אותי הרי שיווצר מקום כזה.
    אני חושב שאם בצוואתך תציין שברצונך להיקבר בחו"ל ע"י חברה כזו וכזו זה יעבור מתחת לרדאר של זק"א וברגע שאתה בחו"ל הכל פתוח.
    אני לא חושב שיש להם בעיה לשחרר אנשים לקבורה בקיבוץ, יש להם משהו עקרוני עם שריפה.
    — אריק
     
     
     
     
     
     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *