מסיבת חנוקה

Ynet מחשבים – האם Firefox 3 ישבור את שיא גינס בהורדות?

אני לא מבין למה לחנוק את שרתי ההורדות, לא מבין למה לא להקים אתרי מראה בינלאומיים. פעם פעם, אני זוכר איך אתרים היו מתחננים להמתין בזבלנות כשהיה יוצא קרנל 2.6.0 או פדורה/מנדריבה/אובונטו/סנטוס/קנופיקס חדש, שלא יתמוטטו השרתים. וכמו שבת"א או ניו יורק מצפצפים מאחוריך ברמזור כבר כשמתחלף רמזור הולכי הרגל עוד לפני שקיבלת ירוק, תמיד ביומיים הראשונים היו עפות התלונות בlinux-il על מהירות העדכון של המראות ו"למה לא הזיזו הלילה את הקרונג'וב כדי להקדים את המכה?".

מישהו שכח שביט-טורנט לא פותח במקור דוקא בשביל להוריד סרטים ואת הדיילי-שו, אלא לגרום לזה שהורדות של ISO וקבצים גדולים אחרים יהיו יותר מהירות כדי לרדד את העומס ולפתור את האתר המרכזי מדאגות רוחב פס ומחיר שרותי האירוח. אין לי מושג איך תחרות שיאי הורדות תהיה "ידידותית לסביבה". כמה ילדים יורידו את מוזילה עשר פעמים רק בשביל הסטטיסטיקה ובשביל גינס? על כמה מתערבים שזה ימנע מאנשים רגילים להוריד? לא ברור לי הענין הזה 🙂

ובחדשות אחרות, נראה שעד היום לא ממש החליטו על מקום למסיבת ההשקה. תרמתי את רעיונותי בפוסט הרלוונטי כמו ללכת לפאב או משהו דומה. קרה כאן משהו מוזר כשה"מארגנים" זרקו על הקהל לארגן, נתנו לינק להרשמה אבל אין נתונים כמה נרשמו ואם הם בכלל בגיל מתאים לפאב, אבל ארגון מסיבות זה לא הצד החזק של הקהילה כידוע. נראה שבקצב ההתלהבות הנוכחי לא תהיה מסיבה. בזמנים כאלו אני מתגעגע לשנותי בקליפורניה, שם אנשים ידעו לחגוג השקה של דפדפן!

ושלום לקוראי הפלאנט! השבוע שמעתי עליו בפעם הראשונה, והיום גיליתי שאני משתתף בו כנראה כבר כמה זמן בלי שידעתי 🙂 עכשיו גם אתם אצלי בקורא הרססים.

10 תגובות בנושא “מסיבת חנוקה”

  1. א. יש שרתי מראות למוזילה, והסטטיסטיקה אכן תתפוס גם הורדות מהמראות, כל עוד ההורדה תתבצע דרך האתר הרגיל ולא באמצעות קישור ישיר לקבצים. מוזילה נערכים לעלייה משמעותית בכמות הכניסות, ולאור השרדות האתרים בקפיצות קודמות (גירסאות, עדכונים, סלאשדוט, דיג) ייתכן מאד שתורגש האטה במהירות ההורדה בלבד.
    אני מוכרח לציין שההרתמות שלך לסייע בארגון המסיבה מבורכת. כולנו יודעים שמרבית הגיקים עצלנים מידי בשביל לארגן מסיבות. 🙂

  2. בינתים שקט. עוד מעט 1 בצהריים, חצות כבר עבר בקליפורניה, אבל אתר ההורדה לא מראה גרסה 3. אני חושד שעבדו עלינו באוזניים.

     

  3. תומר, כרגע כל האתרים, ממוזילה.אורג עד גטפיירפוקס.קום וכל הספיחים בלתי זמינים. הוא אשר חזיתי, ואני לא מופתע בכלל. חבל שלא גרמתי לך להבטיח לאכות איזה כובע.

    הלינוקס שלי יחכה, ולחלונות אני ממילא מוריד את הגרסה הפורטאבילית כשתצא.

  4. עם קצב הורדה של 16,000 הורדות בדקה שום דבר לא יעמוד. 🙂
    תן לאנשים קצת להירגע ותוכל להוריד בשקט.
     
    אגב, <a href="http://live.mozilla.org.il">שרת ה־IRC שלנו</a> עדיין לא נפל.

  5. שלוש שעות מהשמע הגונג, האתר שוב זמין, אבל העמוד הרשמי עדיין מפנה ל2.0.0.14 🙂

    ואל הלינק הזה מפנה בלוג המפתחים הרשמי

    סלחו לי אבל "פחחחחח" (ביטוי שאני מתשמש בו אולי בפעם השניה בחיי), יש גבול להתלהבות עצמית וכתיבת צ'קים בלי כיסוי 🙂

    נראה לי שהוובמאסטרים רצו לחגוג לפני שהם זכרו לעשות את כל השינויים… אז בניתי את הלינק ידנית (הנה גם ללינוקס), ויורד פחות מ10K לשניה, אבל מה לא עושים בשביל גינס… (אוף, עכשיו מתאים לי דווקא פיינט)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *