אייפון 3G הוכרז

אייפון 3G החדש הוכרז לפני שעה קלה, אבל איתן מפנה את תשומת ליבי שישראל לא נספרת ברשימת הארצות שיקבלו אותו בקרוב, בניגוד למקומות שמאוד פתוחים טכנולוגית וכלכלית לקבל אותו כמו כמה מדינות נידחות באפריקה. זה מוזר לי, כי הלא איידיגיטל שהשתלטה על עסקי ידע, רוצה לדחוץ לשוק את כל פלאי האייפוד ולפתוח חנות אפל (הם כבר מגייסים עובדים), והשוק בישראל צמא למכשירים האלה. כבר היום יש בארץ כנראה קרוב ל20K מכשירים והיד נטויה, הם גם נמכרים באופן חופשי בחנויות (חפשו בזאפ). אין ספק שישראל מוכנה לאייפון הזה, אם רשמית ואם לא רשמית, אז למה אף אחד לא מרים את הכפפה? אתם מוזמנים לנחש איתי.

אה כן… פרט שולי מהמשוגע החביב עלינו – המכשירים יתחילו מ$199. אני מניח שזה עם תוכנית AT&T ולא מחיר ברזל, אבל זה אות מבשר טובה לבאות. הולכת להיות תחרות חמה בסוף השנה מול שלל מכשירי האנדרואיד, ונוקיה לא יוכלו להשאר ברמות המחירים הפסיכיות שלהם. זה אפילו יותר זול מאייפוד טאץ' עם אותה כמות הזכרון!

כמו שהיתה אומרת חזאית מסוימת "יהיה חם ומגניב".

37 תגובות בנושא “אייפון 3G הוכרז”

  1. מצרים, ירדן, גינאה (הרגילה, המשוונית וזו עם השם המוזר שאני לא מכיר), הלאמורים במדגסקר, המסוממים בג'מאיקה, מאריציוס, קאטאר… אפילו ליכטנשטיין המזויינים!
     
    אנטישמים כולם!
     
    אררררגג!!!!

  2. ממש זול. אבל המצלמה עדיין גרועה. אבל זול.
     
     
    ד"א, קלטו בחיפוש עובדים, הצטרפו למהפכה, אומנים בנפש, עזרו להנחיל וכו', זה רק אני או שזה נראה כאילו הם מגייסים צבא?

  3. "אני מניח שזה עם תוכנית AT&T ולא מחיר ברזל, אבל זה אות מבשר טובה לבאות"
    אתה צודק לגבי המחיר – אבל אתה טועה לגבי היות המצב הזה "מבשר טובה לבאות". יש כבר דיווחים ששיטת האקטיבציה של האייפון משתנה. מאקטיבציה דרך הרשת, בבית הלקוח, בגירסה הקודמת – לאקטיבציה בנקודת הקניה (כמו אצל טלפונים סלולארים "רגילים") – וזה רע מאוד למי שרוצה להביא טלפון לארץ – זה (כנראה) אומר שצריך להפעיל תוכנית חודשית אצל at&t או אחד המפעילים האחרים בעולם.
    בקיצור – נדפקנו פעמים פה.
     

  4. ראשית, לא נדפקנו ולא באטיח, יש אנשים חכמים שימצאו כבר איך להסיר את הנעילה.

    שנית, בניגוד לדור הראשון, ידוע שהמכשיר ימכר גם כברזל לא נעול, ההערכות היו בסביבות $620 לגרסת 16GB ו$750 ל32GB. עדיין מחיר שפוי יחסית לכמה מהדגמים הגבוהים של נוקיה. אני אישית אופטימי.

    בנוסף, אני מתאר לי שתבוא נפילת מחירים היסטרית לקראת עונת הקריסמס בתחרות מול מתקפת האנדרואידים…

  5. citation needed

    זה לא שהטלפון נעול ואי אפשר לפרוץ אותו. סביר להניח שאפשר יהיה לפרוץ אותו. הבעיה היא התוכנית שאתה מתחייב עליה לשנתיים ב כשאתה קונה אותו 30$*24

    שים לב: אי אפשר לקנות את האייפון דרך החנות המקוונת של אפל.

  6. לא עירא. אי אפשר יהיה לקנות אותו און-ליין בחנות של אפל בכלל. (הייתי מצפה שתלמד כבר שזה די מטופש לנסות להתווכח איתי על הדברים האלה)
     
    שים לב:
    http://store.apple.com/us
    לא חסר שם משהו? מחיר אולי? כפתור של "הזמן מראש"? משהו?
    ופה:
    http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTE2NTQ
    ציטוט:
     
    Where to buy:
    iPhone will be available in 8GB (black) and 16GB (black or white) models1 at Apple Retail Stores and AT&T Stores.
     
    אהמ… לא חסר פה משהו? משהו כמו חנות האון ליין המזורגגת של אפל שבה אני כרגע גולש רק כדי לקרוא שכדי לקנות אייפון אני אצטרך ללכת לחנות פיסית.
     
    לגבי המידע המטופש הזה של סויסקום – שמדבר על דגם שלא קיים (32 גיגה? אין כזה ולא יהיה בעתיד הקרוב, כנראה). זה נכון שיש כמה ארצות (באירופה) שבהם אפל מחוייבת למכור גם דגמים לא נעולים, אבל המחיר עדיין לא ידוע – והוא יהיה די גבוה – בטח שיחסית ל199 וכנראה שגם יחסית ל399 שהוא עלה בדגם הקודם.
     
     
     

  7. לא בינתיים ולא נעליים. לא ימכר און-ליין בעתיד הנראה לעין. זהו. the party is over.
    מסמך פנימי שהודלף מat&t:
    http://gizmodo.com/5014909/att-memo-to-retail-managers-shows-iphone-3g-policy
    Activation Process
    The new 3G device will be activated in store in both AT&T and Apple stores. Customers must accept AT&T and Apple Ts & Cs, sign a 2-year agreement, and select the data plan for the iPhone 3G before leaving the store. The current iTunes activation process will no longer be required for iPhone 3Gs, however a short tether process to unbrick the 3G device will be performed in all AT&T stores (tether cords will be provided). Apple stores will also perform this tether process, however in the event that a customer's device is not tethered in the Apple store, their device will be inoperable until they get home and tether through iTunes. Prepaid and Pick Your Plan will not be allowed on the 3G device.
     

  8. אז אתה אומר שבשום מצב אי אפשר לקנות היום או בעתיד את הטלפון כברזל, אלא רק בתוכנית תפורה לAT&T גם אם אתה תושב ג'מייקה או קאטאר אן הרפובליקה הדומיניקנית?

  9. לא – שם זה יהיה תפור עם חוזה בחברות הסלולר המקומיות.
    ההבדל הגדול נובע מהשיטה שבה אפל מרוויחה כסף – מקודם הם מכרו את הברזל עצמו ברווח (יש שמועות שגם קיבלו אחוז מסויים מהשימוש מהמפעיל הסלולארי, אבל זה לא אושר אףפעם).
     
    בטלפון החדש אפל מגדירה מחיר גבול שחברות הסלולאר לא יכולות לעבור (199) – החברות הסלולאריות מסבסדות את המכשיר. אם אין חוזה – אפל סופגת את ההפסד! זה לא היה ככה בדור הראשון – זו גם הסיבה שאפל לא ממש עצרה את הפריצות והמעבר של טלפונים מארה"ב למדינות בהם לא היו חוזי הפצה.
     
    לאפל יש אינטרס עכשיו *לא* להרשות הפצה לא מאושרת. בקיצור:
    we are fucked.

  10. ועדיין, אני מעדיף לחכות שבוע שבועיים ולראות ולהפסיק לקפוץ לקונקלוזיות.
    החברות האלו יקבלו דרישות ממשתמשים למכור להם ברזל בלי נעילה ובלי התחייבות, יהיה סחר אפור ושחור, יהיו פריצות, כי ככה תמיד היה עד היום בשוק החפיצים, ובינתיים עוד לא ראיתי את הגורילה שהצליחה לעצור את זה.

  11. בארה"ב האיפון ימכר רק עם חוזה של שנתיים ל AT&T.
    אתם יכולים להיות בטוחים שבשאר העולם יהיו פתרונות אחרים.

  12. Of course.
    I just read that Vodafon Australia already allows users to pre-order it with refundable $AU50 deposit.
    What I actually like about all this is that it'll probably pressure the entire market lower so by the time we decide to lock ourselves for two years with our new mobile provider and buy my wife her Blackberry (she'll have to have a keyboard to write e-mails) it'll cost even less.
     

  13. שי: זה מה שניסיתי להסביר לאיתן.

    גיא: זה למשוגעי מאק שיכולים לעמוד כל היום בדוכן, אתה בטוח?

    עמוס: אני צריך להוסיף כפתור LTR לעורך, מתנצל. בקשר לבלאקברי – תשוו את מהירות העבודה עם QWERTY המגע של האייפון לעומת הSuretype שהו הT9 של הבלאקברי. מעבר לזה, האייפון נותן לך להתחבר לכל שרת POP או IMAP לעומת בלאקברי שמחייב אותך לעבוד רק עם השרות של RIM, וכבר היו עם זה צרות בעבר…

  14. אני חשבתי גם לשלוח קורות חיים, אבל אני אנטי-מק. אני הייתי מגיע לאפל סטור וממליץ לכולם על מוצרים מחברות מתחרות והיו מפטרים אותי תוך שעה.

  15. מי רוצה קופסא סגורה כמו ה איפון וכל הזמן לריב להשאיר אותה פתוחה?
    חכו כמה חודשים – תצא חומרה דומה מאוד עם אנדרוייד פתוח וחביב, ואז באמת  יתחיל הכיף האמיתי של לבדוק ב 1 בלילה בפאב מה באמת אמר קווין סמית על מין אורלי.

  16. "החברות האלו יקבלו דרישות ממשתמשים למכור להם ברזל בלי נעילה ובלי התחייבות"
    yeah right… as if the cellular co's ever cared about the demands of thier clients…
    "אתם יכולים להיות בטוחים שבשאר העולם יהיו פתרונות אחרים."
    לדעתי רק במקומות שבהם הם יהיו חייבים – על פי חוק – לתת פתרונות אחרים ויקרים (בכמה מקומות בודדים באירופה)
    "מי רוצה קופסא סגורה כמו ה איפון וכל הזמן לריב להשאיר אותה פתוחה?"
    נעזוב לרגע את החלק של "לריב להשאיר אותה פתוחה" – הערכה שלי, אותם אנשים שרוצים קופסה סגורה כמו האייפוד לנגן mp3 -ים.
    לגבי מלחמת המחירים של החברות בקנית מכשירים עם חוזה – אני מסכים, תהיה מלחמה, והיא טובה ללקוחות (במדינות הרלוונטיות). הבעיה שלי זה שאייפונים מהדור החדש כנראה שלא נראה בארץ עד שאורנג' או סלקום, גוגל (מפות בעברית) ואפל (לוקאליזציה) יתאפסו על עצמם. בגלל שלקנות אייפון בלי חוזה חתום יהפוך להיות משימה לא טריוואלית.
     

  17. "משימה לא טריוויאלית" – לא הרבה יותר מסובכת מאשר הקושי להשיג היום את האייפון הישן.

    גוגל מפות בישראל – עד היום לא הבנתי למה אין, וזה מאוד מעצבן. גוגל מדברים תמיד כמה לוקליזציות נמצאות אצלם גבוה בסולם, ועם זה יש ארצות הרבה פחות טכנולוגיות עם הרבה יותר מיפוי. אחד הדברים המוזרים ביותר.

    מה אמר קווין סמית על מין אוראלי? מי זוכר, אבל מה אמר מר וולף של טרנטינו כשהחבר'ה גמרו לנקות את המכונית? (איתן יודע, והוא פסול מלהשתתף)

  18.  
    "משימה לא טריוויאלית" – לא הרבה יותר מסובכת מאשר הקושי להשיג היום את האייפון הישן."
    you are probably right. that's becoase you can't get the old Iphone anymore from apple (it's been out of stock since mid-may)
    "עד היום לא הבנתי למה אין"
    . I once thought it might be due to security reasons, but it's probably not the reason.
     
     

  19. תודה שי, אין כמוך!

    ממלאים כמה פרטים והופ…

    Thank you

    We'll be in touch in early July to let you know how you could be one of the first people to get your hands on the new iPhone. So now, all that's left to do is get excited

  20. עירא, לשאלתך
    "Well, let's not start suckin' each other's dicks quite yet"
    ולעיניין ה לינק ו O2: זה יקח חודש חודשיים, ומישהוא איפשהוא יהיה מחוייב ע"פ חוק למכור מכשירים ללא חוזה (וללא סבסוד, קרי $600). כשיש ביקוש יש היצע (ע"ע סמים, זונות ופיראטים).
     

  21. Thanks for the warning about Blackberry+GMail but:

    1. I was hoping (still hope) that I can use Google's GMail for Mobile (a mobile platform client) instead of the straight web interface.

    2. I google'ed a bit and found a link like the following which doesn't sound so horrible

    3. Anyway – I'll try to check this more thoroughly before I actually plung. As far as I remember I asked already and got positive answers.

    A

  22. כמו כן, זכור שבימינו כל דבר עם קיבורד מתחבר לרשת, גם בבלקברי יש דפדפן אבל גם במכשירים אחרים, וכל השירותים של גוגל זמינים בגרסאות לניידים, ולאייפון יש אפילו גרסאות מותאמות במיוחד אם אני זוכר. בנוסף עוד חודשים ספורים מתחיל זרם האנדרואידים להציף את השוק ואז בכלל יהיה סוף הדרך לבלאקברי. אני לא אתפלא אם בעוד שנה מהיום אדם שמסתובב עם בלאקברי ירגיש כמו שבעל ביפר הרגיש בשנת 2000. (ולי היה ביפר אי שם עד אמצע ה90, עלה לי 1600 ש"ח בתקופתו)

  23. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/06/11/BU80116UGS.DTL
    חדשות רעות: מה שחשבתי לגבי קניה בארה"ב נכון.
    חדשות טובות: כנראה  שכן יהיה אפשר לשבור את התוכנית עם at&t (שזה *לא* פעולה טריוואלית לביצוע) לשלם קנס לא גדול במיוחד ולצאת עם אייפון ב411$.
    AT&T charges customers who break a two-year contract within the first month a $175 early termination fee plus the $36 activation fee. That would bring the cost of the new iPhone to $411 for an unlocker, just slightly more than the old model's $399 price.

  24. אוי ואבוי. התחלתי לכחוב בסימני קריאה. הנה מגיע קץ השפיות.

    כן, אני רוצה אחד במחיר הזה. פחות מ1500 ש"ח אחרי מס קניה ניו יורקי מופרז של 9%.

    לא, לא אכפת לי ממתקפת האנדרואידים שתבוא עוד כמה חודשים, האייפון ישמור על המחיר שלו יפה אם ארצה להחליף אח"כ.

  25. תודה לשי 🙂

  26. אנדרויד שמנדרויד. ה-Neo FreeRunner (הטלפון השני של OpenMoko) ישוחרר בקרוב, והרבה לפני האנדרויד שנדחה שוב ושוב.

  27. עודד, אני יכול להגיד גם "מוקו שמוקו, לפריראנר אין בסיס מפתחים כמו שיש לאנדרואיד עוד לפני שהוא יצא לשוק, אין לו מולטיטאץ' כמו שיהיה לרוה הטלפונים בקרוב, ואין לו אפילו EDGE".

    עם כל הכבוד (ויש כבוד! אני מאוד בעד הרעיון של אופן מוקו, אין כמוני בעידוד טכנולוגיות פתוחות), לצערי הוא מתומחר ובנוי לנישה של משוגעי האקינג של חומרה, אלא אם כן אראה איזה קילר-אפפ שלא אפשרי במבחר הטלפונים האנדרואידיים הבאים עלינו לטובה. החומרה שלו פחות חזקה, הוא תומך פחות פיצ'רים, ולא ברור אם הוא מאפשר גישה לחומרה פחות מגל  האנדרואידים שיבואו בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *