שלמה גרוניך, תזהר, מאחוריך!

הבלוגוספירה עוד מהדהדת את הפליאה והכעס על שעיתונות המיינסטרים לא צייצה מילה על שריפת הספרים של שבוע שעבר, אני גם התפעלתי ראות ששום מילה לא מופיעה ב"צו פיוס" ומקומות אחרים, גם לא באתר של גוש שלום. הבוקר הפנה אותי אפי לפרסום חדש שם, אז מה כן מעסיק את גוש שלום?

שלמה גרוניך, מתנחלי סילוואן ואירווין מוסוקוביץ – גוש שלום
שלמה גרוניך, בהחלטתו "לחגוג" יחד עם המתנחלים הגזענים בסילוואן ולחלוק כבוד לפטרונם המפוקפק אירווין מוסקוביץ, מזהם את עצמו בכתם של זוהמה שלא ימחה.

יש שם עוד הרבה מלל מתלהם, קריאה להחרמתו, והתנפלות רבתי, על הכל חתום אדם קלר, איש שאני מאוד מעריך.

"מזהם את עצמו בכתם של זוהמה שלא ימחה"?! למה זה נשמע כמו פשקוויל ממאה שערים? ממתי מחרימים אדם עם כל כך הרבה היסטוריה בשניה של היסטריה, ובלי לתת לו זכות תגובה? האם ככה מתנהג אירגון ששואף לדמוקרטיה או שמא לדמוניזציה?

גורמי תקשורת אחרים דוקא ביקשו את תגובתו ופירסמו אותה. נראה שהענין חדש אפילו לו, והוא עוד לא החליט מה לעשות עם זה. אני עוד נותן לו כמה שעות נשימה להסביר או להתחרט.

לרוץ ולהחרים להשתמש במילים בוטות מהמותן זו השיטה של חברות דוגמאטיות וטוטאליטריות כמו החמ"ס או ש"ס או חרדים ושאר מבנים חברתיים ופוליטיים שגוש שלום מנסה לשטח. לפחות כך חשבתי. נראה ששיטת הדוגמות מתאימה לדעתם לתהליך… כלשהו… לא יודע, אבל לי זה לא נראה כמו דמוקרטיה וכבוד הדדי. כך לא יתנהג ארגון שמייצג את דעותי. אולי בגלל זה אין כיום אפילו ארגון אחד כזה בארץ, שלא נגיד מפלגה בפרלמנט.

2 תגובות בנושא “שלמה גרוניך, תזהר, מאחוריך!”

  1. מדהים כמה קיצוניות היא דבר מעורר חלחלה, לא משנה מאיזה צד היא מגיעה. הארגון היחיד שמייצג את דעותיי היום הוא "האגודה למלחמה בסרטן", וסהדי במרומים שאני מודה לו על כך שהיא לא מיוצגת בכנסת בשום צורה.

    לגבי שריפת הספרים, שכחת לציין שהיא נעשתה במהלך יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל. כמה סמלי, שבדיוק 60 שנה אחרי הקמתה, אנחנו חוזרים על אותם משגים שגרמו להקמתה של המדינה מכלתחילה. הגזענות פה שולטת, השנאה לאחר היא דרך חיים. אז היה לנו "ליל הבדולח" בקטן אצלינו… אז מה? זה לא שאנחנו דומים באמת לנאצים ימח-שמם-וזכרם. לא!! מה פתאום! לשרוף ספרי קודש של הברית החדשה זה אחרת! ב-ט-ח!! מישהו מוכן להתעורר פה ולהריח את השריפה?!
    מה, אנחנו צריכים עכשיו איזה "אחים, העיירה בוערת" בגרסה הנוצרית מקומית?! מה צריך לעשות כאן כדי שמישהו יתעורר ויבין מה קרה פה לפני שבועיים?!

  2. האגודל למלחמה בסרטן יש להם גם הם את השטויות שלהם. המון מהכסף שלהם מתבזבז על יצירת מודעות לדברים הפחות בעייתיים, וכמו איל ועמותות אחרות הם לא חפים מהשפעות של גורמים מסחריים. אם אני לא טועה גם אצלם כבר התגלו אילו אי-סדרים (אבל תבדוק, אני לא בטוח)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *