שמות מחשבים

אנשים שלא מנהלים רשתות לא יודעים אילו בעיות יכולות לקרות כשבוחרים בשמות בעייתיים למחשבים. אתה עלול למצוא את עצמך מתקשה למצוא שמות חדשים למחשבים נוספים או במקרים קיצוניים למצוא התנגשויות, ואני אתן דוגמאות:

1. חבר שלי שרת ביחידה מסוימת בצבא אי שם בשנות התשעים, שם כל מכונות הסולאריס היו שמות של דמויות שייקספיריות וכל תחנות הSGI היו שמות של תבלינים. יום אחד כשנרכשו כמה מכונות חדשות ונגמרו לו התבלינים הוא כמובן בא אלי. הלכנו למדף התבלינים של אימי וחיפשנו וחיפשנו לשוא שמות שעוד לא היו להם, עד שגילינו שמלח וסוכר לא היו מיוצגים ברשת בכלל 🙂

2. חבר אחר ביחידה אחרת קרא לכל המכונות שלו בשמות של מותגי קונדומים (אכן יחידה אחרת למדי) כמו דורקס וטרוג'אן, והגיע עם כמה מהמכונות לתרגיל ביחידה אחרת, שם כל הרשת נותבה ע"י ראוטרים בשמות פשוטים ולענין כגון R0, R1…. וכמובן שהיתה בעיה של התנגשות מרחב השמות כי לשתי הקבוצות היה R3.

3. בחברה מסוימת בנה ידידי מארק קלאסטר חישובים, זה היה עוד לפני המצאת המחשבים הדקיקים של 1U שיש היום, ו40 מחשבים הוכנסו לארבעה ארונות. בכל מצב אחר אנשים היו קוראים להם במספרים רציפים כמו C01 עד C40 אבל לא מרק. הוא החליט לקרוא לארון אחד בעשרה שמות שונים של וודקה, לשני בעשרה שמות של קוניאק, לשלישי בעשרה שמות של ויסקי וכך הלאה. באיזשהוא שהוא שלב הוא קיבל תלונות כשלאנשים נמאס להקליד שמות ארוכים כמו glenfiddich 13 פעם ביום כדי להגיע לשרת ונאלץ להוסיף גם שמות פשוטים…

4. בחברה שבה עבדתי בקליפורניה התחילו ממשרד קטן, ולכל המחשבים ניתנו שמות מ"שלגיה" כי לא תכננו יותר משבעה גמד^H^H^Hאנשים. השמות נגמרו מהר ונאלצו להוסיף "יער", "נסיך", "מכשפה" ואחד הלינוקסים גם קיבל את השם "תפוח", אבל אז הגיע איש מכירות עם מקינטוש. הוא קיבל כמובן את השם "רעל" 🙂

5. פעם קראתי לשני המחשבים שלי בבית רן וסטימפי וחשבתי שאני מה-זה מקורי ואף אחד לא יבין זאת בארץ, עד שגיליתי שבכל חברת היי-טק שניה כבר היה איזה גיק שעשה את זה לפני…

6. בחברה שאני עוזר לה להקים את מערך הIT בימים אלו בחרה חנית את משפחת אדאמס כנושא. בהתחלה פחדתי שהמרחב יגמר מהר מדי (כמו בשלגיה לעיל) אבל גיליתי בחיפושים ברשת עוד המון בני דודים וחיות מחמד, וכרגע מספר השמות בDNS הוא למעלה מ20 שמורים מראש, ופחות מ10 מכונות.

7. מרגע ששמתי שרתית ראשונה משלי בהוסטינג לפני כ4 שנים, החלטתי לתת להן שמות נשיים. זו של היום שמה Uma (על שם ת'ורמן) והגיק שבי ציין בשמחה שיש לה יותר CPU cores מאשר אותיות בשם.

כל פעם שאני מתקין למישהו שרת או תחנה ושואל אותם אם הם בחרו שם, לרוב מסתכלים עלי מוזר. הם לא מבינים שזה מאוד אישי ויקבע את חלק מהיחס שלהם ליצור הזה שאמור לעזור להם לעשות את העבודה? הטלפון הנאמן שלי השתנה עם השנים אבל מרגע שהוא מתחבר לי את המחשב ומנהל לי את היומן, שמו "סנשו" ע"ש נושא כליו של האביר בעל דמות היגון. לא יכול לחשוב עליו אחרת. גם למכוניות יש לנו במשפחה תמיד שמות, כמו "חיימ'קה" ו'השָבָּזָ"ן' (סיפור ארוך) או Shilo'i Wingu שזה אמר להיות "כנף לבנה" ביפנית לפי מישהו שלא סמכתי מעולם על היפנית שלו.

אז איך אתם נותנים שמות למחשבים או מכוניות או טלפונים שלכם?

27 תגובות בנושא “שמות מחשבים”

  1. אה, ממש פשוט (שלא לומר גיקי להחריד): הדומיין הוא גלקטיקה, המחשב הוא סטארבק, והרשת היא אפולו.  ולכשיותקן מחדש מתישהו המחשב הישן, ייקרא שמו בישראל סיקס.הערה: אכן, ידוע לי שרשתות מחשבים אסורות בבטלסטאר גלקטיקה. לא באמת אכפת לי. וזה עתה שועשעתי כשקלטתי שהמחשב=זכר קיבל שם של נקבה, בעוד הרשת=נקבה קיבלה שם של גבר.ואכן, שירואי וינגו זה פחות או יותר כנף לבנה. למרות שאפילו אני עם היפנית העילגת שלי מניחה שהוא בטח היה יכול לתת לכם מילים יותר מוצלחות מוינגו (שזה באינגליזית), כגון tsubasa (כנפיים) או hane (כנף/נוצה).

  2. באג מוזר, אבל אין לי כוח לשנמך את התוסף, וממילא אף אחד לא עושה שימוש ביכולותיו, אז כיביתי אותו.

    עכשיו יש שברי שורות, אני מקווה.

  3. אני חייב לומר שעד היום לא ממש התייחסתי למחשב האישי שלי ע"י נתינת שם, אבל הנייד הוא Metal-Head, והדפדפן נקרא בשם הלא מקורי אך מתחייב Porn.

  4. אני הלכתי לפי דמויות נשיות מ"באפי". בהתחלה היתה דרוסילה ואח"כ דרלה, אבל מאז קצת חיפפתי ובחרתי שמות גנריים כמו laptop. אולי הגיע הזמן לשנות לו את השם.

  5. כמה חבל שאצלנו בעבודה לא היו כאלה יצירתיים.

    בבית אני בעינייני המדריך לטרמפיסט – למרות שלמחשבים הישנים אני מחליפה את השם לפי הפונקציונליות שנשארה בהם – הלפטופ הישן נקרא zevel
    לרשת האלחוטית אני רוצה להחליף שם – לקרוא לה משהו כמו "הסטקייה של שמעון" כדי שכל השכנים יתהו איפה יש סטקייה בסביבה 🙂

  6. רובוט: אני לא חושב שאפשר להרים רשת אלחוטית עם מזהה כל־כך ארוך או בכלל עם שם עברי. אני גם לא בטוח אם "שכנים" יודעים בכלל איפה לחפש שמות של רשתות, אלא אם את גרה בנווה חנונים.

    בשכונה שלי יש מישהו עם רשת בשם Shnitel. זה הדבר הכי קרוב לסטקייה שהצלחתי לסרוק. 🙂

  7. ,תומר, אתה חסר מעוף ומאמה-עוף. מסתומרת לפי האדם שיושב לידו? האם לדקס נקרא פתאום ג'דזיה רק מפני שהם חוברו להם יחדיו?! ברור שהשם חייב להיות שונה.

  8. אני נותן שמות לפי השימוש של המחשב.
    למשל מחשב דקסטופ נקי יקבל שם רנדומלי שעולה לי לראש שלא קשור לשום נושא אחר שאני נותן בו שמות.
    מכונת פיתוח תקבל שם מבבילון 5, סטארטרק או גלקטיקה (תלוי בשגעון שיש לי באותו הזמן).
    מכונות בדיקה יקבלו שמות של סטארגייט בהתאם לכמה הן מעצבנות.
    ואם יש אנשים שמעצבנים אותי, אז הם מקבלים ממני שמות של חיות כמו hamor, slow-horse וכו' (תתפלאו אבל יש אנשים שלא מבינים את המשמעות של זה).

    אני מחפש עוד רעיונות לשמות מחשבים ד"א ואני חושב שהפוסט הזה נתן לי עוד קצת רעיונות 🙂

  9. יקירי, אני מצטער לספר לך, אבל חושדני, שכמו רוב הקוראים כאן (ואני מקווה שגם חלק מהקוראות) כולנו נהנים ונהנינו מסוג כזה או אחר של פורנו, אבל לא ברמת מעורבות אישית והערצה של לזכור שמות של שחקנית פורנו ספציפית. חוץ משני שמות שפשוט אין אחד בדורנו שלא שמע, והם ג'נה ג'יימסון (שאין לי מושג איך היא ניראית) וצ'יצ'ולינה (שאני לא יכול למחוק לצערי מהזכרון, גם לא עם חומצה, טראומות מגיל 12), אני חושב שרוב האנשים לא ממש עוקבים אחרי השוק הזה כמוך… 🙂

    אה כן, גם לינדה לאבלייס וטרייסי לורדס בגלל הסיפורים האנקדוטליים שלהן, אבל חוץ מזה תהרוג אותי אבל אני לא מכיר שמות בתחום, ולא הייתי קורא על שמן מחשבים…

  10. אני אוהב פתרונות גרנדיוזיים, אז בחרתי בפנתיאון האלים הרומיים. תמצאו אצלי יופיטר, נפטון ומארס. רק לנתב האלחוטי קראתי Skynet.

    אה, ובעניין כוכבות פורנו – רובן מחזיקות מעמד בעסק פחות ממרוצת חייו של מחשב, אז חבל להיכנס לזה.

  11. אני בד"כ נותן שמות של דמויות מספרים שקראתי.

    אגב אחד השמות המשעשעים לשרתי סולאריס שראיתי היה elvis.
    נשמע תמים, נכון? אבל הנה מה שקורא בסולאריס כשעושים פינג:
    > ping elvis
    ping: elvis is alive

  12. תומר: לא התכוונתי בעיברית, רעיונית זה מה שאני רוצה לעשות
    או איזה משהו כמו you're connected to "permanent brain damage"
    ואני לא חושבת שיש אנשים שלא יודעים להשתמש ב"מצא רשת אלחוטית" של מערכת ההפעלה שלהם

    כרגע לרשת שלי קוראים unlambda, ורק סופר-גיקים מסתובבים בכאלה מקומות בויקי כדי לדעת מה זה

  13. כעיקרון, בדרך כלל, אין לי חוקיות מוגדרת לשמות מחשבים (או מכוניות, או כלבים). למרות שיצא ששמות המחשבים בסביבה נקראים על שם, או סביב משקאות חריפים.

    זה התחיל כשקיבלתי את המקבוק – שמכיוון שהוא מאלומניום, וכשמצוננים הוא בקבוק קיבל את השם "דנזקה" (שהיא מהוודקות היותר איכותיות, כידוע), האייפוד של זוגתי קטן, לבן וחלקלק נקרא "בייליס", האייריבר הוא ג'וני ווקר (בלאק לייבל).

    ההרדדיסק החיצוני הגדול שבו יש את כל מה שצריך לקבל מקום איכסון גדול נקרא, כמובן, "דראגסטור".

    למחשב הHP הנוראי של דקס אין שם, בגלל שפשוט לא מגיע לו שם חיבה. הוא, פחות או יותר, הרכישה הכי גרועה של מישהו שאני מכיר. היא קנתה אותו *לפני* שהיא הכירה אותי, כמובן.

    אם קוראים למק דנזקה אפשר להשתעשע בשם "קלביץ'" בשבילו – אבל האמת… אפילו זה לא מגיע לו.

    לדל הישן שלי קראתי "פלאפי" פעם, אבל הוא גם איבד את הכינוי בשלב מסויים. המחשב השולחני לפני היה גזנדה (שזו גניבת שם של מחשב מזירוקס פארק שקראו לו כך מכיוון ש
    it gozunda the table)

    למכונית הנוכחית קורים "מופ" (moop) בגלל שכך היא אומרת לי שלום שאני פוגש אותה: "moop moop", וכשאני עוזב אותה: "moooooop"

    למכונית הקודמת קראו herenot – וזה היה קשור לשם הדגם של האוטו. (אחרי שהיא פגשה רכב אחר והלכה לעולם שכולו טוב אני גנבתי לה את השם עבור ההזדהות שלי בעולם הווירטואלי).

    לכלבה כידוע, קוראים קלרה רג'ינה מופית. ופה אנחנו סוגרים מעגל, שם לחיית מחמד הנובע מתרבות גיקית בכלל ובפרט מהסטוריה של מחשבים: קלרה על שם קלרוס הכלבפרה(היא גם כלבפרה, כמובן)
    , מופית – בגלל שמה שהיא אומרת, כמו קלארוס, זה "מוף מוף".. ורג'ינה על שם רג'ינה ספקטור המלכה (ומלכה).

  14. יש לי חבר שקרא למחשב שלו ווינסטון, המחשב כף יד שלו כונה ווינסטון לייט.

    כרגע יש לי פה ארבעה מחשבים פעילים, לשלושה מהם יש דואל בוט, אני בוש ונכלם להודות שהשמות שלהם בנויים בצורה הבאה: USER-OS-TYPE
    למשל המחשב שלי הוא nitzan-ub-desktop
    יש שלל סימוני עזר – למשל מכונות וירטואליות מקבלות VM ומחשבים לגישה מרחוק מקבלים RDP וכיוצ"ב.

    עם זאת, עדיין לא נטשתי את החלון לדמויות מתוך סרטי בורקס.

  15. אההה… VMים, איך שכחתי…

    אצל אותו הלקוח עם מאגר השמות ממשפחת אדאמס, פתחתי גם קו של שמות למכונות וירטואליות. אתם מוזמנים להוסיף:

    Badulina, Fantasia, El-dorado, Xanadu, Akator, Oz, Petach-Tikva, Liliput, Brobdinag, Shangri-la, Shambhala, Valhala, Lemuria, Camelot, Avalon, Atlantis, Brigadoon

    ובעצם, אם יגמרו לי שמות, לויקיפדיה יש עוד להציע

  16. היו לי כמה סכמות שונות לשמות, מכל מיני סוגים (דוגמאות – הירחים של צדק, דמויות נשיות מ-X-Men‏, מקומות מסדרה נידחת של מק'קאפרי, וכו). אבל כיום למחשבים בבית יש שמות די אקראיים – נורמנדי, ספרוקט, firebird‏ דברים כאלה. בעבודה לעומת זאת אני הגדרתי סכמה של הרים הגבוהים בעולם לשרתים והרים בארץ לתחנות העבודה.

  17. אני אישית הצלחתי לתת שמות רק לנרגילות. יסמין וקטי אם תהיתם.

    עריכה:
    וואו. תוספים חדשים ומגניבים. סחטיין.

  18. ואני חשבתי שבנים קוראים רק לשמוליק…
    בכל הפעמים שחשבתי על שיום דברים זה לא החזיק מעמד. או כי הם באו לבד או כי התחלתי לקרוא להם בשמות גנאי (כי הם לא באו לבד).

    (ואל תקטר עכשיו על החלפת השם. זה כי אתה לא עונה לי. אז תאשר עוד אחד).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *